    From: Czornyj <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jaki kalibrator?
    Date: Mon, 22 Jun 2009 13:49:51 -0700 (PDT)

    > 1. Kupujesz to:http://www.cyfrowaciemnia.pl/index.php/product/sh
    ow/id/621

    Wogóle nie bardzo jest sens oświetlać pomieszczenia, a cd/m^2 to
    jednostka służaca do pomiaru jaskrawości powierzchni. Pomieszczenie
    należy oświetlić raczej przytłumionym światłem, które w miarę
    możliwości nie powinno zaświetlać monitora, a do tego celu najlepiej
    używać:
    - halogenów Solux Daylight 4700K - jest to źródło światła o
    najdoskonalszej charakterystyce spektralnej
    - CCFL Philips Graphica Pro TL-D 950

    > 4. nie konwertujesz, nie przydzielasz profilu - zapisujesz tak jak do tej
    > pory...wysyłasz do labu i czekasz na odbitki

    To zależy od minilabu. RIP maszyny ma zapięty uśredniony profil
    generyczny, który nie jest zbyt dokładny. Jeśli jednak są precyzyjne
    profile dla konkretnego podłoża, to lepiej dla pewności skonwertować i
    zapisać bez załączania profilu - dzięki temu mamy pewność, że maszyna
    nie skonwertuje potem naszego zdjęcia do profilu generycznego.
    Osobiście stosuję jeszcze profile wygenerowane z różnymi algorytmami
    odwzorowań percepcyjnych, tylko tego niestety minilaby na razie zwykle
    nie udostępniają.