  • 81. Data: 2011-06-17 16:36:07
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    news:124rz7tbigt74.17bqke47802gj$.dlg@40tude.net...

    > W zwiększonej grubości? To jest guma. Nie będzie tajemniczego
    > "fałdowania".

    zapominasz co jest w oponie - a tam jest (zwykle) stal, która nie jest
    rozciągliwa.
    Mówimy o oponie, a nie dętce.

    > A ja nadal twierdzę, że to nie jest *jedyne* zjawisko, które jest brane
    > pod uwagę.

    a ja nie twierdze, ja wiem, ze to jest _jedyne_ zjawisko - znaczy sie
    prędkość.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 82. Data: 2011-06-17 16:37:04
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "marek" <k...@o...bn> napisał w wiadomości

    > i ten system nie glupieje podczas jazdy w zakrecie?

    brane są odczyty z 4 kół, poza tym odczyty są uśredniane.
    System nie jest bardzo dokładny, a do pomiaru potrzeba przejechać pewien
    odcinek.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 83. Data: 2011-06-17 16:38:37
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Może producent Ci pomoże:)
    > http://www.volkswagen.pl/leksykon/516/

    jakbyś przeczytał całość wątku, to wiedziałbyś, ze to nie było ptanie tylko
    odpowiedz dla tych co nie wiedzą o istnieniu tych systemów ;-)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 84. Data: 2011-06-17 16:39:21
    Od: "marek" <k...@o...bn>

    > Może inżynierzy vw, mają większy IQ niż statystyczny pingwin, w którego
    > starasz się wcielić i np. uwzględnili w swoich algorytmach tak banalne
    > problemy.

    ale konkretnie jak je wcielili?

  • 85. Data: 2011-06-17 16:39:43
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > czyli jak skrecamy, to system informaje nas ze mamy flaka ?

    nie bój sie, nie informuje, wbrew pozorom producent przewidział możliwość
    skręcania samochodem z czujnikami cisnienia opartymi na ABSie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 86. Data: 2011-06-17 16:41:08
    Od: "marek" <k...@o...bn>

    > nie bój sie, nie informuje, wbrew pozorom producent przewidział możliwość
    > skręcania samochodem z czujnikami cisnienia opartymi na ABSie.

    konrety podaj

  • 87. Data: 2011-06-17 16:45:00
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > konrety podaj

    konkrety to pewnie są tajemnicą danego producenta, ale z duzym
    prawdopodobieństwem można stwierdzić, ze ubytek cisnienia zwykle następuje w
    jedyn kole w jedym czasie, a kołą są 4
    Można więc z duzym prawdopodobieństwem założyć, ze skoro przednie koło
    jedzie po mniejszym promieniu, to tylne też i można te wartości porównać i
    skompensować, zwlaszcza, ze cały system działa w oparciu o uśrednianie
    prędkości z jakiegoś odcinka i skorelować to z pewnymi zakresami prędkości,
    dla których kąt skrętu przy prędkościach 5 km/h może być inny i dla
    prędkości podróżnych też innych.
    Nie wspominam już o tak banalnym rozwiązaniu jak ... np. odczyć kata skrętu
    z ... czujnika kąta skrętu

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 88. Data: 2011-06-17 16:45:49
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    (...)

    tak na marginesie - podważasz istmienie takich sytstemów w VAGach, czy BMW?
    Chcesz, przez swoje pytania powiedziec, ze tych systemów nie ma i nie
    działąją?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 89. Data: 2011-06-17 16:48:16
    Od: "marek" <k...@o...bn>

    > tak na marginesie - podważasz istmienie takich sytstemów w VAGach, czy
    > BMW?
    > Chcesz, przez swoje pytania powiedziec, ze tych systemów nie ma i nie
    > działąją?

    podwazam zasade dzialania o ktorej tu piszesz. test z kreda jest na to
    dowodem. jakos bardziej wierze w ta krede niz w to co napisales jeden post
    wyzej.

  • 90. Data: 2011-06-17 16:52:07
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > podwazam zasade dzialania o ktorej tu piszesz. test z kreda jest na to
    > dowodem. jakos bardziej wierze w ta krede niz w to co napisales jeden post
    > wyzej.

    Ja Cie przekonywać nie mam zamiaru, bo nie moja w tym rola.
    Chcesz dociekać algorytmów i dokładnych zasad działania - use google luke -
    jestem pewien, ze uda Ci sie znaleźć satysfakcjonujące dla Ciebie
    informacje.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl