  • 71. Data: 2011-06-17 15:27:45
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Czytasz to, na co odpowiadasz? Ściąganie jest związane z większymi
    > oporami toczenia. Nic do tego obwód nie ma.

    Czego nie zrozumiałeś z tego co napisałem? Postaram się prościej jeżeli
    chcesz.

    Opory toczenia same w sobie nie powodują skrętu, mogą wpłynąć na
    prędkość obrotową, czyli pkt. 2. A czy one są na tyle duże, aby jedno z
    kół zaczęło się wolniej obracać od innych?...

    A.

  • 72. Data: 2011-06-17 15:29:02
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-17 13:34, Borys Pogoreło pisze:

    > Wyłącz ESP i spróbuj jeszcze raz.

    Mam wyłączone fabrycznie, a raczej nie włączone.

    A.

  • 73. Data: 2011-06-17 15:30:05
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 15:17:24 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > co mam jeszcze opisywać?
    > To, ze przy zmniejszeniu cisnienia zmieni sie obwód koła i zmieni sie
    > prędkość obrotowa koła i że istnieją między tymi wielkościami zależności i
    > to, ze skoro materiału jest tyle samo, a jednak zmniejsza sie obwód to
    > gdzies sie musi podziać?

    W zwiększonej grubości? To jest guma. Nie będzie tajemniczego
    "fałdowania".

    > nie powinno tylko sie da, a dowód na to przedstawilem już w kilku postach
    > pokazując to, ze zjawisko zostalo wykorzystane przez producentów samochodów
    > do minitorowania cisnienia w kołach, bez umieszczania w nich czujników
    > cisnienia.

    A ja nadal twierdzę, że to nie jest *jedyne* zjawisko, które jest brane
    pod uwagę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 74. Data: 2011-06-17 15:31:21
    Od: "marek" <k...@o...bn>

> [...]
    > pokazując to, ze zjawisko zostalo wykorzystane przez producentów
    > samochodów do minitorowania cisnienia w kołach, bez umieszczania w nich

    i ten system nie glupieje podczas jazdy w zakrecie?

  • 75. Data: 2011-06-17 15:34:04
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-17 12:50, wit pisze:

    > To rzeczywiście dziwne, bo na śniegu, lodzie i piasku ja akurat odnotowałem
    > jak najbardziej. Przez kopne liście się nie przebijałem, a te kilka co
    > przejechałem różnicy przeczywiście nie robiły.

    Jeżeli mamy coś takiego

    --------------\_______________

    śnieg asfalt

    to oczywiste jest, że będzie ściągać i być może tak wyglądała sytuacja o
    której piszesz.

    Natomiast:

    --------------|---------------
    śnieg/woda asfalt

    Czyli poziom jest taki sam tylko różna nawierzchnia, czyli różne opory
    toczenia, ściągania nie odnotowałem.

    > Ale w kałuży odnotowałeś? To który obwód tam się zmienił?

    mówisz o takim przypadku?:

    _______________--------------
    --------------/
    koleina z wodą asfalt

    to oczywiście, że tak, ale opory toczenia nie mają tu nic do rzeczy.

    Pozdrawiam,
    A.

  • 76. Data: 2011-06-17 15:38:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 15:29:02 +0200, Arek napisał(a):

    > Mam wyłączone fabrycznie, a raczej nie włączone.

    To upewnij się i spróbuj raz jeszcze.

    I nie wiem dlaczego każesz pomijać większe prędkości - efekt ten sam,
    tylko jeszcze bardziej widoczny.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 77. Data: 2011-06-17 15:41:09
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > może ktoś w koncu odpowie mi na pytanie jak mierzą cisnienie samochody z
    > kontrolą cisnienia w kołach, które wykorzystują do tego czujniki ABSu i

    Może producent Ci pomoże:)
    http://www.volkswagen.pl/leksykon/516/

    "Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach informuje kierowcę o spadku
    ciśnienia za pomocą sygnału dźwiękowego i zapalenia kontrolki. W
    przypadku obniżenia ciśnienia w którymś z kół, *zmienia się średnica
    opony i koło obraca się szybciej*, mimo stałej prędkości pojazdu.
    Czujnik ABS wykrywa różnicę prędkości poszczególnych kół i sygnalizuje
    spadek ciśnienia."

    Ja wiem, że producent gówno wie, przecież RoMan ma kredę i w razie czego
    nie zawaha się jej ponownie użyć.

    A.

  • 78. Data: 2011-06-17 15:49:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:itf5fb$e7k$...@i...gazeta.pl... Użytkownik "Irek N."
    ><j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości Opona będzie miała
    >praktycznie taki sam obwód.
    (...)
    >nie wiem czy czytasz cały wątek, czy tylko fragment, wiec przypomne
    >jedną dość istotną rzecz - częsc samochodów bada cisnienie w oponach
    >na podstawie odczytów z czujników ABS, które mierzą ... spadki
    >prędkości poszczególnych kół... wiec nie ma co teoretyzować tylko po
    >prostu przyjąc do wiadomości.

    Tylko nie wiesz jakie to sa roznice.
    Opona wbrew pozorom nie jest z gumy, tylko ze stali, wlokien
    organicznych lub sztucznych i wplyw cisnienia na obwod jest niewielki.
    Ale jest.
    Nie na tyle duzy zeby jakos znaczaco podniesc mandat, choc oczywiscie
    79 a 81 robi roznice.

    Natomiast tu juz zeszlo na flaka kompletnego, i sprawa jest ciekawa -
    bo obwod opony nadal sie nie zmienil proporcjonalnie do promienia. W
    efekcie musialoby byc tak ze np bieznik opony zrobil 9 obrotow, a
    felga 10. Wiec moze nie ma sie co dziwic ze po kawalku boki opony sa
    mocno zuzyte.

    J.

  • 79. Data: 2011-06-17 15:54:37
    Od: "marek" <k...@o...bn>

> [...]
    > obraca się szybciej*, mimo stałej prędkości pojazdu. Czujnik ABS wykrywa
    > różnicę prędkości poszczególnych kół i sygnalizuje spadek ciśnienia."

    czyli jak skrecamy, to system informaje nas ze mamy flaka ?

  • 80. Data: 2011-06-17 16:33:32
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-17 15:54, marek pisze:

    > czyli jak skrecamy, to system informaje nas ze mamy flaka ?

    Może inżynierzy vw, mają większy IQ niż statystyczny pingwin, w którego
    starasz się wcielić i np. uwzględnili w swoich algorytmach tak banalne
    problemy.

    A.