  • 121. Data: 2011-06-18 20:09:29
    Temat: Re: jak oni to robią ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    news:4dfcc9dc$0$2446$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wraz z możliwością adaptacji po pozamienianiu kół miejscami - chociaż
    > oczywiście fałszywy alarm w takiej sytuacji jest nieunikniony, ale tylko
    > jeden.

    jak już pisalem wyżej - jest przycisk "reset" który powoduje przyjęcie
    danych bieżacych jako wyjściowe. \

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 122. Data: 2011-06-19 23:31:24
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-17 16:39, marek pisze:

    > ale konkretnie jak je wcielili?

    może liczą średnią z prostej jazdy, a może coś innego równie "złożonego"?:)

    A.

  • 123. Data: 2011-06-19 23:34:44
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-17 16:48, marek pisze:

    > podwazam zasade dzialania o ktorej tu piszesz. test z kreda jest na to
    > dowodem. jakos bardziej wierze w ta krede niz w to co napisales jeden
    > post wyzej.

    Dobre:) Firmy sprzedają systemy, których nie ma bo podobno ktoś zrobił
    test z kredą, którego nikt nie widział:) Takie rzeczy tylko na polskich
    newsach:)

    A.

  • 124. Data: 2011-06-19 23:42:04
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-17 17:26, wit pisze:

    > A napisałeś, że uważasz tak: "Jeżeli ściąga w jakąś stronę to możliwości są
    > dwie: 1. Ta sama prędkość obrotowa, a różne obwody" - i właśnie tą możliwość
    > uznałeś za słuszną. Tymczasem, jak sam pokazujesz na powyższych rysunkach,
    > żeby ściągało wcale nie musi to być prawdą.

    A tych dwóch możliwościach napisałem, w warunkach gdy nie występują inne
    czynniki. Jazda w koleinie, tudzież po hałdach śniegu to jakby nieco
    insza inszość.

    Pozdrawiam,
    A.

  • 125. Data: 2011-06-19 23:43:45
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > skoro jedna strona będzie bardziej hamowana to jak możesz nie odnotować
    > ściągania?!
    > Wyjaśnij mi to zjawisko fizyczne..

    Jeżeli te opory toczenia będą na tyle duże aby zmniejszyć prędkość
    obrotową koła to tak, zacznie ściągać. Ale jeżeli koło będzie się
    kręciło z tą samą prędkością co inne to co spowoduje zmianę toru jazdy?

    A.

  • 126. Data: 2011-06-19 23:49:41
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Czy ty masz pojęcie, jak działa układ kierowniczy w samochodzie?
    > Zwiększone opory toczenia z jednej strony powodują powstanie siły
    > doprowadzającej do skrętu samochodu, który musisz powstrzymywać
    > kierownicą. To się nazywa ściąganie.

    No teraz to się popisałeś:)

    > *PLONK!* warning za głupotę.

    Lepiej narysuj sobie tego PLONKA tą swoją magiczną kredą na oponach.
    Może uda Ci się udowodnić jakąś nową teorię, łamiącą podstawy matematyki
    i fizyki.

    A.

  • 127. Data: 2011-06-20 09:36:05
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-18 12:08, Tomasz Pyra pisze:

    > Obwód koła? Prawdopodobnie pomyliłeś ze wzorem na obwód okręgu i stąd
    > Twój błąd.

    Gdybym napisał o okręgu, to znalazłby się naukowiec Twojego pokroju,
    który by odkrył że koło w samochodzie nie jest okręgiem więc wzór nie ma
    zastosowania.

    Tak nawiasem, czy wzór na obwód koła/okręgu, w przypadku koła nie ma
    zastosowania, jeśli tak to dlaczego? No i o polecam lekturę
    odpowiedniego podręcznika ze szkoły podstawowej:)

    A.

  • 128. Data: 2011-06-20 19:05:21
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli te opory toczenia będą na tyle duże aby zmniejszyć prędkość
    > obrotową koła to tak, zacznie ściągać. Ale jeżeli koło będzie się kręciło
    > z tą samą prędkością co inne to co spowoduje zmianę toru jazdy?

    wyobraź sobie, ze hamulce w samochodzie działają również wtedy, kiedy nie
    zachodzi zjawisko poślizgu.

    Wiec wzrost oporów toczenia jest niczym innym jak działaniem hamulca, tyle
    ze z jednej strony.
    Jesli więc coś jest hamowane to zmniejsza sie jego prędkość, a jesli
    zmniejsza sie prędkość z jednej strony to samochód będzie skręcał.

    Nie ma więc możliwości, abu jedne koła miały większy opór toczenia i nie
    powodowały ściągania.

    EOT.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 129. Data: 2011-06-21 13:09:46
    Od: Arek <a...@a...pl>

> [...]
    > zmniejsza sie prędkość z jednej strony to samochód będzie skręcał.
    >
    > Nie ma więc możliwości, abu jedne koła miały większy opór toczenia i nie

    Nie ma możliwości aby oba koła kręciły się z taką samą prędkością i
    nastąpiło ściąganie. Jeżeli opory toczenia nie są tak duże aby
    wprowadzić koło w poślizg to tor jazdy zostanie zachowany. No chyba, że
    samochód może się odkształcać i koło które ma większe opory spowoduje
    zgięcie konstrukcji ale to chyba przypadek szczególny:)

    A.

  • 130. Data: 2011-06-22 13:07:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 2011-06-17 07:47, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > A Twoim zdaniem gdzie podziewa się ta zbrojona guma z tego rysunku?:

    Leży sobie na ziemi, POZA obwodem koła.