  • 161. Data: 2009-07-03 19:11:56
    Temat: Re: iPhone vs Nokia
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    Jan Strybyszewski ni au koto ha itsumo tanosii

    > Bo 5800 i Ovi to "taka namiastka" jedynie.
    Pożyjemy zobaczymy. Idioci wybrali iPhona. bo to idiotofon. Dlaczego nie
    wybiorą 5800 czy G1? Takie same idiotofony.

    > Phii a iphone z 2007r. potrafi multitouch i ekran pojemnosciowy do tej
    > pory zaden Symbian i WM nie potrafia tego powtorzyc hehehe

    G1 którego tak wychwalałeś już to potrafi. W temacie Nokii to tylko kwestia
    czasu.

    > Bez watpienia Android jest ok, SYmbian Nokii ... porazka.

    Jak rozumiem używałeś Symbiana i wiesz o czym mówisz.

    --
    ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów ]:-D

  • 162. Data: 2009-07-03 19:16:26
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    --
    ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów ]:-D

  • 163. Data: 2009-07-03 20:14:17
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    ALEX Przekliniak pisze:

    > Pożyjemy zobaczymy. Idioci wybrali iPhona. bo to idiotofon. Dlaczego nie
    > wybiorą 5800 czy G1? Takie same idiotofony.

    A lekarz co na to ? Moze mocniejsze tabletki dla ciebie ?

    > G1 którego tak wychwalałeś już to potrafi. W temacie Nokii to tylko
    > kwestia czasu.

    Dlatego za dwa lata zostanie Android i iphone reszta szmelcu z XXwieku
    pojdzie tam gdzie ich miejsce

    > Jak rozumiem używałeś Symbiana i wiesz o czym mówisz.

    Oczywiscie ze uzywalem w czasach twojej pierwszej komunii

  • 164. Data: 2009-07-03 20:31:51
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    Jan Strybyszewski ni au koto ha itsumo tanosii

    > A lekarz co na to ? Moze mocniejsze tabletki dla ciebie ?

    Nie wiem. Nie jestem twoim lekarzem. Idioto.

    > Dlatego za dwa lata zostanie Android i iphone reszta szmelcu z XXwieku
    > pojdzie tam gdzie ich miejsce

    Za szybko skreśliłeś Nokie i HTC

    > Oczywiscie ze uzywalem w czasach twojej pierwszej komunii

    To niewiele z tego systemu rozumiesz
    --
    ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów ]:-D

  • 165. Data: 2009-07-03 21:37:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    ALEX Przekliniak pisze:

    > Mógłbyś przybliżyć? Zupełnie nie znam tematu :-(

    Poszukaj wedle słów kluczowych "Palm WebOS" (system) oraz "Palm Pre"
    (pierwsze urządzenie pracujące pod jego kontrolą). Ogólnie Palm wydawał
    się niemal martwy - od paru lat niby pracowali nad nową wersją (v6)
    swojego systemu operacyjnego (PalmOS) ale wraz z upływem czasu ludzie
    zaczęli sobie zdawać sprawę, że to pewnie będzie taki Duke Nukem Forever
    (powstaje kilkanaście lat i powstać nie może) albo "Chinese Democracy"
    zespołu Guns and Roses (płyta wydana po kilkunastu latach zapowiadania).
    Gdy wypuścili serię smartfonów Treo na Windows Mobile ludzie zaczęli
    rozgłaszać rychłą śmierć firmy.
    A tymczasem nie. Wyszli na rynek z produktem i systemem "iPhone like".
    Muszę przyznać, że filozofia obsługi i interfejs całkiem ładnie wygląda.
    Co prawda niedługo po premierze pojawiły się pogłoski o pewnych
    problemach z samym Pre, wynikających z błędów w produkcji obudowy
    wywołujących drobny luz na baterii, ale to akurat łatwe do poprawienia.
    Zresztą Pre ma nie być jedynym urządzeniem z tym systemem - zaraz za nim
    mają iść następne. :) Ja trzymam kciuki.

    Ma multitouch, w przeciwieństwie do iPhone'a jest wyposażony w wysuwaną
    klawiaturę QWERTY. Ciekawostką jest możliwość "bezprzewodowego",
    indukcyjnego ładowania. ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=JRnlzbuLRwM
    http://www.youtube.com/watch?v=fpfQSLBezn4

    > Nie iPhone. AppStore jest całą potęgą iPhona. iPhone jako taki jest
    > cienki.Ale konkurencja nie śpi.

    Nie ma jednak co udawać, że sama idea systemu zrobiła sporo zamieszania.
    Apple wprowadziło na rynek coś, co było już od lat dostępne w ofercie
    biznesowej, robiąc z tego proste urządzenie dla bardziej zasobnych w
    gotówkę nastolatków. Co zrobiła konkurencja? Oczywiste, że zaczęła
    przerabiać gotowe rozwiązania dla biznesu (Windows Mobile) na urządzenia
    podobne do iPhone'a (Manilla od HTC, Widgety Samsunga na Omnii itp.)

    > Nic dodać nic ująć. Też żałuję, bo chciałem żeby było jak kiedyś.

    Ogólnie ja jestem zwolennikiem pracy za pomocą rysika. Współczesne menu
    "finger friendly" mnie odrzucają. To naprawdę wielki "postęp" kiedy na
    ekranie 2,8" mieszczą się cztery przyciski zamiast całego rozbudowanego
    interfejsu aplikacji...
    Wzorem ergonomii jak dla mnie jest wm2003(se) - wszystko potem to już
    regres...

    > Nawet jeżeli aplikacje będą męczące i upierdliwe. Zresztą co to za
    > sztuka zainstalować aplikację. Proste jak drut. No chyba że zeszliśmy
    > do takiego zidiocenia ze trzeba wymyśleć centralne repozytorium. Bo
    > iZosia sobie inaczej nie poradzi. Tylko skoro sobie nie radzi ze
    > smartfonem to po jaką cholerę w ogóle go tyka? mało to prostych
    > telefonów, z którymi iZosia sobie poradzi?

    Ogólnie z jednej strony to dobrze, że sprzęt staje się dostępny dla
    ludzi nie będących geekami, ale męczy mnie to całe przedstawienie
    wyższości iPhone za pomocą argumentu pod tytułem "App Store" - może i
    centralne repozytorium to fajne rozwiązanie, zwłaszcza gdy mamy do
    czynienia z systemem Uniksowym, ale niech nikt mi nie wmawia, że jest to
    niezbędne. Instalowanie softu z *.cab jakoś nigdy mi w WM nie
    przeszkadzało. ;)

  • 166. Data: 2009-07-03 21:41:18
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > WM7 ciagnie sa soba wszystkie wady Windowsa CE tylko nakladke ma
    > bardziej iphonowa i Marketplace.

    Pracujesz w Microsofcie? Masz tam jakiegoś znajomego na wysokim
    stanowisku? Bo zastanawiam się skąd tyle wiesz odnośnie "prawdziwej
    strony" WM7, który na dobrą sprawę nie tylko nie wyszedł, ale te bardzo
    niewiele na jego temat wiadomo. ;) Znane są w gruncie rzeczy jedynie
    ogólne założenia + kilka screenów.
    Powyższy opis bardziej pasuje do WM6.5 który faktycznie jest niczym
    innym jak przeróbką współczesnej wersji + nakładka + nowy wygląd menu
    start, w którym drobnej inspiracji iPhonem faktycznie można się
    dopatrzeć. :)

    > Ten sam roblem ma Palm nie przebija
    > sie z jednym modelem.

    Hmm... Nie wiem co miałeś na myśli, ale WebOS z całą pewnością nie jest
    jedynie "lekko przerobionym" dotychczasowym systemem. Między PalmOS a
    nowym dzieckiem tej firmy jest głęboka przepaść. ;)

  • 167. Data: 2009-07-04 04:23:36
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    > Poszukaj wedle słów kluczowych "Palm WebOS" (system) oraz "Palm Pre"
    > [ciach]

    Dzięki

> [...]
    > rozbudowanego interfejsu aplikacji...
    > Wzorem ergonomii jak dla mnie jest wm2003(se) - wszystko potem to już

    Miałem w łapach iPhona. Pełna klawiatura qwerty zajmuje +- jedną trzecią
    ekranu.

    > Ogólnie z jednej strony to dobrze, że sprzęt staje się dostępny dla
    > ludzi nie będących geekami

    Niedobrze.

    >, ale męczy mnie to całe przedstawienie
    > wyższości iPhone za pomocą argumentu pod tytułem "App Store" - może i
    > centralne repozytorium to fajne rozwiązanie

    Nie jest fajne.

    >, zwłaszcza gdy mamy do
    > czynienia z systemem Uniksowym, ale niech nikt mi nie wmawia, że jest
    > to niezbędne. Instalowanie softu z *.cab jakoś nigdy mi w WM nie
    > przeszkadzało. ;)

    A mi *.sis w Symbianie też kłopotów nie sprawia.

    --
    ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów ]:-D

  • 168. Data: 2009-07-04 13:14:06
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Owszem ale wiesz ze UIQ zasadniczo zdechł.

    I zasadniczo wtedy pałeczkę przejęła Nokia ze swoją własną wersją
    dotykowego interfejsu dla Symbiana. Rynek nie znosi próżni. ;)
    Niemniej faktycznie uważam, że to co Nokia robiła z tym systemem przez
    ostatni9cj kilka lat to wielki regres w porównaniu z jego protoplastą
    jakim był EPOC.

    > Stad Symbian v5 ale pozno zdecydowanie za pozno.

    Za wcześnie na takie stwierdzenia. Walka o klienta wciąż się toczy i to,
    że Apple jako pierwsze wyszło z takim urządzeniem jak iPhone do masowego
    klienta jeszcze nic nie znaczy. Patrz na wojnę przeglądarek z połowy lat
    dziewięćdziesiątych - ówcześni giganci niejednokrotnie leżą dzisiaj
    głęboko pod ziemią. :)

    > Jedno i drugie juz dziala. Jak widac apple slucha dzikusow z europy

    O ile MMS to niepotrzebne dublowanie funkcjonalności e-maila w takim
    urządzeniu (mam nadzieję, że te śmieszne SMSy też w końcu odejdą w
    niepamięć) o tyle kopiuj/wklej to IMO niezbędna funkcja z smartfonie. To
    samo z pełną obsługą BT. Chwała Apple, że uzupełniło te braki. Tylko
    czemu dopiero w wersji systemu v3.0??? Czemu po paru latach obecności na
    rynku? :>

    > Bo to kwestia taryfowa. WM i Symbiana nikt do internetu nie uzywal na
    > duza skale.

    Wybacz, ale dla większości znajomych, którzy dali się przekonać do WM
    właśnie możliwości co do Internetu były czynnikiem decydującym. ;) Z
    doświadczenia i obserwacji wiem, że zaraz się wykupuje jakiś pakiet
    Internetowy. ;)

    > p2p :) i odjazd , nie znasz naszysz krajowych troli backupujacych caly
    > internet

    Nie mów mi, że na iPhone'a nikt jeszcze nie napisał klienta torrentów.
    Na WM jest od dawna. ;P

    Odpowiednio zdeterminowany osobnik zawsze znajdzie wyjście - czy
    przypadkiem nie powstał jakiś cza temu soft pod iPhone umożliwiający
    udostępnianie laptopowi Internetu 3G za pomocą WiFi? Tymczasem zwykły
    użytkownik ponosi konsekwencje braku elementarnych funkcji urządzenia.
    Chora polityka producenta jak dla mnie nie jest żadnym wytłumaczeniem
    kastrowania urządzenia z funkcji będących dzisiaj standardem.

  • 169. Data: 2009-07-05 19:08:16
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > zespołu Guns and Roses (płyta wydana po kilkunastu latach zapowiadania).
    > Gdy wypuścili serię smartfonów Treo na Windows Mobile ludzie zaczęli

    Palm WebOS NIE MA NIC WSPOLNEGO ze starym PalmOS. Prawda jest iz stary
    Palm umarł juz dosyc dawno. Zasadniczo nowy palm ze starym ma tylko
    nazwe ktora sentymentalnie jednak cos znaczy.

    To jest ta sama analogia jak porownywanie Newton Appla z iphonem.

> [...]
    > Zresztą Pre ma nie być jedynym urządzeniem z tym systemem - zaraz za nim
    > mają iść następne. :) Ja trzymam kciuki.

    Jesli pierwsze okaze sie jako takim sukcesem. Poniewaz jest pierwsze
    czeka je dluga droga przebicia sie do swiadomosci jako stabilna
    platforma smartphone. Appla mial ladniej "duzo wyznawcow i charyzma Jobsa.

    > Ma multitouch, w przeciwieństwie do iPhone'a jest wyposażony w wysuwaną
    > klawiaturę QWERTY. Ciekawostką jest możliwość "bezprzewodowego",
    > indukcyjnego ładowania. ;)

    To raczej taki gadzet te ladowanie. Klawiatura fizyczna owszem w
    pewnych kregach iphone jest przegrany z tego powodu z drugiej strony Pre
    jest grubszy nieco.

> [...]
    > przerabiać gotowe rozwiązania dla biznesu (Windows Mobile) na urządzenia
    > podobne do iPhone'a (Manilla od HTC, Widgety Samsunga na Omnii itp.)

    To jak to jest ... co czytam wywiad z managerem to ma iphona. IMHO
    iphona wlasnie ma biznes ale traktuje to jako przedluzenie ... zdjecia
    dzieci w portfelu :) a wiec osobista "kopia wlasnego zycia" stad wlasnie
    iphone pierwszy wproadzuic mozliwosc kasowania zdalnego zawartosci mimo
    utraty iphona.

> [...]
    > "finger friendly" mnie odrzucają. To naprawdę wielki "postęp" kiedy na
    > ekranie 2,8" mieszczą się cztery przyciski zamiast całego rozbudowanego

    Rysik to taki odpowiednik dłuta do kamiennych tablic zamiast dlugopisu.

    > Wzorem ergonomii jak dla mnie jest wm2003(se) - wszystko potem to już
    > regres...

    Kpisz sobie zbyt zalosnie.

> [...]
    > czynienia z systemem Uniksowym, ale niech nikt mi nie wmawia, że jest to
    > niezbędne. Instalowanie softu z *.cab jakoś nigdy mi w WM nie

    Przeszkadzalo. Instalowanie cabow z dziwnych zrodel, niestabilnosc.
    Biznesowy uzytkownik ma miec "minimalna" gwarancje co instaluje
    w wypadku WM nigdy tego nie mial.

  • 170. Data: 2009-07-05 19:09:56
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > Hmm... Nie wiem co miałeś na myśli, ale WebOS z całą pewnością nie jest
    > jedynie "lekko przerobionym" dotychczasowym systemem. Między PalmOS a
    > nowym dzieckiem tej firmy jest głęboka przepaść. ;)

    Dobrze to wiem i system jest calkiem ok (gdzies na 3-5 miejscu) po
    iphonie i Androidzie ale .. nikt nie wejdzie na powaznie w firme ktorej
    zycie zalezy od jednego produktu i Palma za pol roku moze nie byc.