    From: Jan Strybyszewski <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: iPhone vs Nokia
    Date: Sun, 05 Jul 2009 21:08:16 +0200

    Atlantis pisze:

    > Poszukaj wedle słów kluczowych "Palm WebOS" (system) oraz "Palm Pre"
    > (pierwsze urządzenie pracujące pod jego kontrolą). Ogólnie Palm wydawał
    > się niemal martwy - od paru lat niby pracowali nad nową wersją (v6)
    > swojego systemu operacyjnego (PalmOS) ale wraz z upływem czasu ludzie
    > zaczęli sobie zdawać sprawę, że to pewnie będzie taki Duke Nukem Forever
    > (powstaje kilkanaście lat i powstać nie może) albo "Chinese Democracy"
    > zespołu Guns and Roses (płyta wydana po kilkunastu latach zapowiadania).
    > Gdy wypuścili serię smartfonów Treo na Windows Mobile ludzie zaczęli
> [...]

    Palm WebOS NIE MA NIC WSPOLNEGO ze starym PalmOS. Prawda jest iz stary
    Palm umarł juz dosyc dawno. Zasadniczo nowy palm ze starym ma tylko
    nazwe ktora sentymentalnie jednak cos znaczy.

    To jest ta sama analogia jak porownywanie Newton Appla z iphonem.

    > A tymczasem nie. Wyszli na rynek z produktem i systemem "iPhone like".
    > Muszę przyznać, że filozofia obsługi i interfejs całkiem ładnie wygląda.
    > Co prawda niedługo po premierze pojawiły się pogłoski o pewnych
    > problemach z samym Pre, wynikających z błędów w produkcji obudowy
    > wywołujących drobny luz na baterii, ale to akurat łatwe do poprawienia.
    > Zresztą Pre ma nie być jedynym urządzeniem z tym systemem - zaraz za nim
    > mają iść następne. :) Ja trzymam kciuki.

    Jesli pierwsze okaze sie jako takim sukcesem. Poniewaz jest pierwsze
    czeka je dluga droga przebicia sie do swiadomosci jako stabilna
    platforma smartphone. Appla mial ladniej "duzo wyznawcow i charyzma Jobsa.

    > Ma multitouch, w przeciwieństwie do iPhone'a jest wyposażony w wysuwaną
    > klawiaturę QWERTY. Ciekawostką jest możliwość "bezprzewodowego",
    > indukcyjnego ładowania. ;)

    To raczej taki gadzet te ladowanie. Klawiatura fizyczna owszem w
    pewnych kregach iphone jest przegrany z tego powodu z drugiej strony Pre
    jest grubszy nieco.

    > Nie ma jednak co udawać, że sama idea systemu zrobiła sporo zamieszania.
    > Apple wprowadziło na rynek coś, co było już od lat dostępne w ofercie
    > biznesowej, robiąc z tego proste urządzenie dla bardziej zasobnych w
    > gotówkę nastolatków. Co zrobiła konkurencja? Oczywiste, że zaczęła
    > przerabiać gotowe rozwiązania dla biznesu (Windows Mobile) na urządzenia
    > podobne do iPhone'a (Manilla od HTC, Widgety Samsunga na Omnii itp.)

    To jak to jest ... co czytam wywiad z managerem to ma iphona. IMHO
    iphona wlasnie ma biznes ale traktuje to jako przedluzenie ... zdjecia
    dzieci w portfelu :) a wiec osobista "kopia wlasnego zycia" stad wlasnie
    iphone pierwszy wproadzuic mozliwosc kasowania zdalnego zawartosci mimo
    utraty iphona.

    > Ogólnie ja jestem zwolennikiem pracy za pomocą rysika. Współczesne menu
    > "finger friendly" mnie odrzucają. To naprawdę wielki "postęp" kiedy na
    > ekranie 2,8" mieszczą się cztery przyciski zamiast całego rozbudowanego
    > interfejsu aplikacji...

    Rysik to taki odpowiednik dłuta do kamiennych tablic zamiast dlugopisu.

    > Wzorem ergonomii jak dla mnie jest wm2003(se) - wszystko potem to już
    > regres...

    Kpisz sobie zbyt zalosnie.

    > Ogólnie z jednej strony to dobrze, że sprzęt staje się dostępny dla
    > ludzi nie będących geekami, ale męczy mnie to całe przedstawienie
    > wyższości iPhone za pomocą argumentu pod tytułem "App Store" - może i
    > centralne repozytorium to fajne rozwiązanie, zwłaszcza gdy mamy do
    > czynienia z systemem Uniksowym, ale niech nikt mi nie wmawia, że jest to
    > niezbędne. Instalowanie softu z *.cab jakoś nigdy mi w WM nie
    > przeszkadzało. ;)

    Przeszkadzalo. Instalowanie cabow z dziwnych zrodel, niestabilnosc.
    Biznesowy uzytkownik ma miec "minimalna" gwarancje co instaluje
    w wypadku WM nigdy tego nie mial.