    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: iPhone vs Nokia
    Date: Sat, 04 Jul 2009 15:14:06 +0200

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Owszem ale wiesz ze UIQ zasadniczo zdechł.

    I zasadniczo wtedy pałeczkę przejęła Nokia ze swoją własną wersją
    dotykowego interfejsu dla Symbiana. Rynek nie znosi próżni. ;)
    Niemniej faktycznie uważam, że to co Nokia robiła z tym systemem przez
    ostatni9cj kilka lat to wielki regres w porównaniu z jego protoplastą
    jakim był EPOC.

    > Stad Symbian v5 ale pozno zdecydowanie za pozno.

    Za wcześnie na takie stwierdzenia. Walka o klienta wciąż się toczy i to,
    że Apple jako pierwsze wyszło z takim urządzeniem jak iPhone do masowego
    klienta jeszcze nic nie znaczy. Patrz na wojnę przeglądarek z połowy lat
    dziewięćdziesiątych - ówcześni giganci niejednokrotnie leżą dzisiaj
    głęboko pod ziemią. :)

    > Jedno i drugie juz dziala. Jak widac apple slucha dzikusow z europy

    O ile MMS to niepotrzebne dublowanie funkcjonalności e-maila w takim
    urządzeniu (mam nadzieję, że te śmieszne SMSy też w końcu odejdą w
    niepamięć) o tyle kopiuj/wklej to IMO niezbędna funkcja z smartfonie. To
    samo z pełną obsługą BT. Chwała Apple, że uzupełniło te braki. Tylko
    czemu dopiero w wersji systemu v3.0??? Czemu po paru latach obecności na
    rynku? :>

    > Bo to kwestia taryfowa. WM i Symbiana nikt do internetu nie uzywal na
    > duza skale.

    Wybacz, ale dla większości znajomych, którzy dali się przekonać do WM
    właśnie możliwości co do Internetu były czynnikiem decydującym. ;) Z
    doświadczenia i obserwacji wiem, że zaraz się wykupuje jakiś pakiet
    Internetowy. ;)

    > p2p :) i odjazd , nie znasz naszysz krajowych troli backupujacych caly
    > internet

    Nie mów mi, że na iPhone'a nikt jeszcze nie napisał klienta torrentów.
    Na WM jest od dawna. ;P

    Odpowiednio zdeterminowany osobnik zawsze znajdzie wyjście - czy
    przypadkiem nie powstał jakiś cza temu soft pod iPhone umożliwiający
    udostępnianie laptopowi Internetu 3G za pomocą WiFi? Tymczasem zwykły
    użytkownik ponosi konsekwencje braku elementarnych funkcji urządzenia.
    Chora polityka producenta jak dla mnie nie jest żadnym wytłumaczeniem
    kastrowania urządzenia z funkcji będących dzisiaj standardem.