  • 1. Data: 2009-09-20 20:46:38
    Temat: [fotki] kilka zdjec z wiosennej wycieczki po tatrach
    Od: "foto" <p...@w...pl>

    kilka zdjec z wiosennej wycieczki po tatrach - do zerkniecia i moze jakis
    konstruktywnych uwag:

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz/image/11750594
    4

  • 2. Data: 2009-09-21 10:08:49
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > kilka zdjec z wiosennej wycieczki po tatrach - do zerkniecia i moze jakis
    > konstruktywnych uwag:

    Jedna uwaga konstruktywna mi się nasuwa - mniej saturacji.
    Poza tym - spoko.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 3. Data: 2009-09-21 10:19:00
    Od: John Smith <u...@e...net>

    EMPI napisał(a):
    > Hej !

    > Jedna uwaga konstruktywna mi się nasuwa - mniej saturacji.
    > Poza tym - spoko.

    Oglądając na LCD nie odnoszę wrażenia przesycenia kolorów, ale wiem, że
    ten LCD kłamie pod tym względem, bo jak porównuję z CRT to zdjęcia
    zawsze są bardziej kolorowe na CRT (co ciekawe mają przy tym
    jednocześnie mniejszy kontrast).
    Podsumowując, jeśli problem rzeczywiście istnieje, może być powodowany
    właśnie przez wyświetlacz autora.

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2009-09-21 11:53:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    John Smith pisze:

    > Oglądając na LCD nie odnoszę wrażenia przesycenia kolorów,

    Zdecydowanie są przesycone. Miałem wrażenie że oglądam odbiornik TV
    ustawiony przez obsługę mediamarktu.
    Przy czym oglądając całą galerię "Tatra Mountains" jest moment, chyba
    własnie w okolicy zdjęcia z podanego linka, że wczesniejsze od niego są
    przeważnie ok, a późniejsze - wszystkie zbyt nasycone.

  • 5. Data: 2009-09-21 15:30:45
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "foto" napisał
    > kilka zdjec z wiosennej wycieczki po tatrach - do zerkniecia i moze jakis
> [...]

    6 - obserwatorium się
    przewraca ; )

    Na wielu zdjęciach nie podoba mi się, że nie podciągnąłeś nieco cieni - robi
    to momentami ponure i brudne wrażenie:
    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz/image/11750596
    1

    WB też jest często lekko niewłaściwy.
    Nasycenie - faktycznie, nieco przecukrzone.

    Trochę bez sensu jest też pokazywanie różnych kadrów tego samego miejsca:
    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz/image/50008436
    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz/image/50008439
    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz/image/11750598
    1
    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz/image/11750598
    5

    adam

  • 6. Data: 2009-09-21 17:41:47
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com>
    napisał w wiadomości news:4ab79c17$1@news.home.net.pl...
> [...]
    >
    > Na wielu zdjęciach nie podoba mi się, że nie podciągnąłeś nieco cieni -
    > robi to momentami ponure i brudne wrażenie:

    Kwestia WB - wzgledna. Zalezy co kto lubi i jakie maja byc w zamysle
    zdjecia. Jak maja idealnie oddawac rzeczywistosc to.. to.. i tak tylko
    autor wie jakie swiatlo bylo :)
    A ja tam np. lubie "pojechane" zabawy WB. To cos jak te "przedobrzone",
    cukierkowe pseudo-HDRy.

    Thomas

  • 7. Data: 2009-09-21 20:47:48
    Od: "foto" <p...@w...pl>

> [...]
    > autor wie jakie swiatlo bylo :)
    > A ja tam np. lubie "pojechane" zabawy WB. To cos jak te "przedobrzone",

    Odpowiadajac lacznie:

    Zdjecia byly obrabiane na notebooku, ktorego ekran ma te ciekawa wlasciwosc,
    ze obrocenie go o kilka stopni, powoduje, ze wszystko zmienia wyglad. Jakis
    totalnie badziewny lcd. Tym niemniej udalo mi sie mniej wiecej osiagnac co
    chcialem, bo dzis patrzylem na innym monitorze.

    WB jest celowo zrobiony na nieco cieplejszy, choc rzeczywiscie troche sie
    zastanawialem, czy w przypadku niektorych fot nieznacznie go nie oziebic.

    Foty starsze z tej galerii (przed podanym linkiem) byly robione jeszcze na
    slajdach, nowsze juz cyfra. Stad mozliwosci obrobki byly wieksze.

    Co do foty obserwatorium, rzeczywiscie probowalem to prostowac, ale jakos
    ciagle mi nie pasowalo, wiec w koncu zostawilem jak w oryginale, ale moze
    choc troche rzeczywiscie poprawie.

    --------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 8. Data: 2009-09-21 21:25:04
    Od: "foto" <p...@w...pl>

    > Co do foty obserwatorium, rzeczywiscie probowalem to prostowac, ale jakos
    > ciagle mi nie pasowalo, wiec w koncu zostawilem jak w oryginale, ale moze
    > choc troche rzeczywiscie poprawie.

    moze tak lepiej http://www.pbase.com/piotrstankiewicz/image/11750594
    6 ?

    (choc mam wrazenie, ze teraz obserwatorium lekko przechyla sie w prawo, choc
    jak przylozyc gimpowa linijke to tak naprawde wciaz jest minimalnie w lewo
    (tak zdecydowalem sie zostawic), ot jakies dziwne zludzenie optyczne
    (znieksztalcenia geometryczne obiektywu?))

    --------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 9. Data: 2009-09-21 22:17:03
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "foto" napisał

> [...]
    > lewo (tak zdecydowalem sie zostawic), ot jakies dziwne zludzenie optyczne
    > (znieksztalcenia geometryczne obiektywu?))

    Zdecydowanie tak.
    Jak dla mnie teraz jest idealnie.

> [...]
    > wyglad. Jakis totalnie badziewny lcd. Tym niemniej udalo mi sie mniej
    > wiecej osiagnac co chcialem, bo dzis patrzylem na innym monitorze.

    No tak, znam ten ból.
    Ostatnio też na szybko zrobiłem minigalerię będąc jeszcze na wyjeździe - jak
    wróciłem i obejrzałem na monitorze to się mocno zdziwiłem.

    > WB jest celowo zrobiony na nieco cieplejszy, choc rzeczywiscie troche sie
    > zastanawialem, czy w przypadku niektorych fot nieznacznie go nie oziebic.

    Zależy co komu w duszy gra ; )
    Je też nie żyłuję WB na ideał, z reguły też nieznacznie ocieplam kolorystykę
    ale tak jak u Ciebie to dla mnie za bardzo ; )

    adam

  • 10. Data: 2009-09-21 23:08:39
    Od: "foto" <p...@w...pl>

    tak z ciekawosci, co bys powiedzial na takie kolorki (to nie moje foty):

    http://www.pbase.com/mikelong/image/82240272
    http://www.pbase.com/mikelong/image/111952050
    http://www.pbase.com/mikelong/image/67494311

    --------