  • 1. Data: 2009-09-20 19:04:09
    Temat: ceny
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    Witam
    czy ceny obiektywów czy w ogóle sprzętu używanego w ostatnim czasie tak
    mozno podskoczyły. Rozglądam się od dawna za obiektywem Minolty 28-135.
    Jeszcze jakiś czas temu można było spokojnie kupić poniżej 1000zl i pojawiły
    się regularnie na allegro. Teraz praktycznie ich nie a jak się pojawi, jak
    ostatnio to cena wyjściowa to 1500zl!!! Czy to dlatego że tego modelu jet
    coraz mnie, żeby nei rzecz niemal wcale czy to ogólna tendencja?
    Łukasz Goran Gądzik
    151731

  • 2. Data: 2009-09-20 19:29:16
    Temat: Re: ceny
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Łukasz Goran wrote:
> [...]
    > jak się pojawi, jak ostatnio to cena wyjściowa to 1500zl!!! Czy to
    > dlatego że tego modelu jet coraz mnie, żeby nei rzecz niemal wcale czy

    Ten obiektyw na pełnej klatce przy 70mm jest lepszy i ostrzejszy nawet niż
    zeiss. W całym zakresie daje świetną jakość obrazu, konstrukcja sprawia,
    że jest średnio głośny - bo śrubokręt, ale piekielnie szybki (IF itd.).

    Sytuacja jaka się zrobiła wynika wprost z faktu, że obiektywy te na cyfrze
    były takie sobie. Chociaż ostre i z sporym zakresem, to jednak 28-135 to
    średni zakres w APS-C. W chwili gdy weszły pełnoklatkowce ten kogo nie
    było stać na zeissa szukał 28-135 i był to świetny wybór w tej cenie.

    Nie dziwne, że z 600-1000zł cena skoczyła w górę. Ten obiektyw wart jest
    jeszcze więcej. Kiedyś to był obiektyw minolty z linii "prime", kosztował
    bardzo dużo. Dzisiaj sony go ożywia na powrót. Nie ma co liczyć, że ceny
    zejdą do mniejszego poziomu.

    d.