  • 1. Data: 2009-09-20 21:07:12
    Temat: D5000 czy D90?
    Od: Jolanta Andrejko <j...@g...com>

    D 5000 to podobno D90 pozbawiony 2 wyświetlacza , silnika autofocusa i
    po downgrade ergonomii. Z drugiej strony D5000 jest nowszą
    konstrukcja, ma odchylany wyswietlacz (to akurat mnie nie nakręca)
    może (?) lepszy lv.

    Czy warto dopłacić do D90 ? dla:
    - ergonomii
    - śrubokręta
    -?

    Co D5000 ma lepsze ?
    Czy kity 18-105 to obu aparatach te same obiektywy ?

  • 2. Data: 2009-09-20 21:17:27
    Temat: Re: D5000 czy D90?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Jolanta Andrejko:

> [...]
    > -?
    >
    > Co D5000 ma lepsze ?
    > Czy kity 18-105 to obu aparatach te same obiektywy ?

    A do czego chcesz używać tego aparatu?
    Co chcesz potem dokupić?

    Czy warto dopłacić do ergonomii? Idź do sklepu i pomacaj oba aparaty.

    Czy warto dopłacić do śrubokręta? Obecnie już nie za bardzo, bo ze starej
    gwardii został tylko 50/1.8 i 85/1.8, reszta ma wersje z silnikiem. Na D90 i
    tak nie będziesz mieć pomiaru światła w Samyangach.

  • 3. Data: 2009-09-20 21:20:50
    Od: "foto" <p...@w...pl>

    > Czy warto dopłacić do śrubokręta? Obecnie już nie za bardzo, bo ze starej
    > gwardii został tylko 50/1.8 i 85/1.8, reszta ma wersje z silnikiem. Na D90
    > tak nie będziesz mieć pomiaru światła w Samyangach.

    Ale teoretycznie srubokret moze sie tez przydac do optyki nie firmowej,
    niemal wszystkie obiektywy sigmy, tokiny czy tamrona nie maja wlasnego
    silnika, co najwyzej kilka najnowszych modeli.

    --------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 4. Data: 2009-09-20 21:25:17
    Od: Jolanta Andrejko <j...@g...com>

    > A do czego chcesz używać tego aparatu?
    > Co chcesz potem dokupić?

    Dokupic raczej (szybko) nic. Trochę zwykłych zdjęć, trochę plenerów,
    może jakies makro (da sie podpiąć odwróconeo heliosa ?)

    > Czy warto dopłacić do ergonomii? Idź do sklepu i pomacaj oba aparaty.
    NIestety nie mam możliwości. Będę kupowac przez net.

    Czy rzeczywiście w D90 jest pryzmat, a w D5000 lustra ? Czy wizjery
    się znacząco róznią ?
    Co nowego i wartego uwagi w sofcie D5000 ?

    DO tej pory "była w użyciu" minolta A200. Jakna kompakt jej ergonomia
    jest powalajaca. Wszystko co potrzeba jest pod reką....

  • 5. Data: 2009-09-20 21:33:17
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Jolanta Andrejko:

    > Dokupic raczej (szybko) nic. Trochę zwykłych zdjęć, trochę plenerów,
    > może jakies makro (da sie podpiąć odwróconeo heliosa ?)

    Da się podpiąć Heliosa.

    > NIestety nie mam możliwości. Będę kupowac przez net.
    >
    > Czy rzeczywiście w D90 jest pryzmat, a w D5000 lustra ? Czy wizjery
    > się znacząco róznią ?

    Nie wiem, nie patrzyłem w D90. Ale patrzyłem w D40 i wizjer był OK, znacznie
    lepszy od konkurencji w tej cenie.

    > DO tej pory "była w użyciu" minolta A200. Jakna kompakt jej ergonomia
    > jest powalajaca. Wszystko co potrzeba jest pod reką....

    No to zdecydowanie D90... Zresztą jak widzę jest to kwestia 400 zł - nie
    warto oszczędzać jeśli ma to być sprzęt na parę lat. Warto byłoby od razu
    dokupić 35/1.8 - będzie się świetnie uzupełniać z tym kitem.

  • 6. Data: 2009-09-20 21:34:36
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze foto:

    > Ale teoretycznie srubokret moze sie tez przydac do optyki nie firmowej,
    > niemal wszystkie obiektywy sigmy, tokiny czy tamrona nie maja wlasnego
    > silnika, co najwyzej kilka najnowszych modeli.

    Tak się składa że to te najnowsze są zwykle kupowane. Sprawdzałem Tamrona 90
    i on ma silniczek. Sigma 30/1.4 też. 10-20 chyba też. Jest coś jeszcze
    godnego uwagi?

  • 7. Data: 2009-09-20 21:40:31
    Od: "foto" <p...@w...pl>

    >Czy rzeczywiście w D90 jest pryzmat, a w D5000 lustra ? Czy wizjery
    >się znacząco róznią ?

    d90 ma pryzmat

    zerknij tu: http://www.dpreview.com/reviews/nikond5000/

    --------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 8. Data: 2009-09-21 20:59:26
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 20 Wrz, 23:07, Jolanta Andrejko <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > -?
    >
    > Co D5000 ma lepsze ?
    > Czy kity 18-105 to  obu aparatach te same obiektywy ?

    cena body (najniższa wg ceneo) d90:2848 i d5000:2245
    Dla górnego wyświetlacza i przedniego kółka? Warto.
    W trybie manualnym szybszy (prostszy) i niezależna możliwość
    ustawienia przesłony i czasów naświetlania
    bez potrzeby naciskania jakiegoś pstryczka położonego prawie w dobrym
    miejscu.

    Górny wyświetlacz (b-w lcd podświetlany) daje podgląd na większość
    ustawień plus możliwość
    ich ustawień bez włączania dużej latarki.

    Śrubokręt - na razie nie spotkałem się z obiektywami bez silników ale
    daje możliwość podpięcia takich obiektywów.

    Ściągnij sobie manual do D5000 i D90 i porównaj czego jeszcze nie ma.

  • 9. Data: 2009-09-21 22:14:37
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):
    Warto byłoby od razu
    dokupić 35/1.8 - będzie się świetnie uzupełniać z tym kitem.

    Nie warto. To slaby obiektyw jest. Jak cena taka jakość.
    Chyba najgorsza stałka na rynku z firmowych.

  • 10. Data: 2009-09-21 22:39:02
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gil:

    > Nie warto. To slaby obiektyw jest. Jak cena taka jakość.
    > Chyba najgorsza stałka na rynku z firmowych.

    Albowiem gdyż?

    Wiesz że to co wypisujesz to bzdury?

    Obiektyw ostry od pełnej dziury, jest silnik AF, nie ma żadnych problemów z
    ostrzeniem jak Sigma 30/1.4. Jedyna wada to minimalnie wieksza dystorsja od
    35/2, ale nadrabia to optyką.