  • 11. Data: 2009-09-22 00:06:01
    Temat: Re: [fotki] kilka zdjec z wiosennej wycieczki po tatrach
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "foto" napisał
    > tak z ciekawosci, co bys powiedzial na takie kolorki (to nie moje foty):
    >
    > http://www.pbase.com/mikelong/image/82240272
    > http://www.pbase.com/mikelong/image/111952050
    > http://www.pbase.com/mikelong/image/67494311

    Oczojebne ale miłe w odbiorze i na bank nie powstały na skutek zwyklego
    podciągnięcia saturacji.
    Mam teraz przed oczami niestety laptopa ale wydaje mi się, że są lekko
    przyHDRowane.
    Dość zmyślnie obrobione.
    Się będą śmiać - ja tak nie potrafię.

    adam

  • 12. Data: 2009-09-22 05:45:00
    Od: e...@o...pl

    > tak z ciekawosci, co bys powiedzial na takie kolorki (to nie moje foty):
    >
    > http://www.pbase.com/mikelong/image/82240272
    > http://www.pbase.com/mikelong/image/111952050
    > http://www.pbase.com/mikelong/image/67494311

    Co prawda nie mnie pytano, ale uważam, że dwie
    pierwsze fotki mają w miarę naturalne kolory, typowe
    dla zachodu słońca. Wystarczy popatrzyć na długie
    cienie, aby stwierdzić, że to właśnie te godziny.
    Tak przynajmniej sądzę.

    Piotr

  • 13. Data: 2009-09-22 06:54:12
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    kurde, nie wiem cos jest nie tak z cieniami i ogolnie kolorystyka robi sie
    taka zgnila...

  • 14. Data: 2009-09-22 07:05:43
    Od: "foto" <p...@w...pl>

    > Oczojebne ale miłe w odbiorze i na bank nie powstały na skutek zwyklego
    > podciągnięcia saturacji.
    > Mam teraz przed oczami niestety laptopa ale wydaje mi się, że są lekko
    > przyHDRowane.

    oj, cos wydaje mi sie ze to nie HDR

    --------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 15. Data: 2009-09-22 07:09:04
    Temat: Re: kilka zdjec z wiosennej wycieczki po tatrach
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Sep., 22:46, "foto" <p...@w...pl> wrote:
    > kilka zdjec z wiosennej wycieczki po tatrach - do zerkniecia i moze jakis
    > konstruktywnych uwag:
    >
    > http://www.pbase.com/piotrstankiewicz/image/11750594
    4

    ogolnie ujecia i kadry sa calkiem o.k. niektore b fajne.

    ale

    color i kontrast

    zdjecia sa zazolcone
    objawia sie to brzydkim takim wpadajacym w zielony kolorem nieba i
    zgnila zielenia.
    wypadaloby poprawic balans bieli - to zrozumiale jesli robiles na
    laptopie one daja zaniebieszczony obraz wiec kompesowales dodaniem
    zoltego wiecej niz tego wymagaja inne monitory.

    kontrasty - zdjecia sa w wiekszosci troche za twardo obrobione , ( za
    duzy kontrast) powoduje to wypranie walorow tonalnych ,
    swiatlocienia , biel robi sie papierowa.

    w jednym , dwu ujeciach takie kontrasty daja calkiem dobry efekt , ale
    nie we wszystkich.

  • 16. Data: 2009-09-22 07:09:07
    Od: "foto" <p...@w...pl>

    > Co prawda nie mnie pytano, ale uważam, że dwie
    > pierwsze fotki mają w miarę naturalne kolory, typowe
    > dla zachodu słońca. Wystarczy popatrzyć na długie
    > cienie, aby stwierdzić, że to właśnie te godziny.

    Tak sie dzis zastanawiam, czy fotografia to pokazanie swiata, czy pokazanie
    jego wlasnej, bardzo subiektywnej interpretacji. Coraz wiecej obrobki
    komputerowej zdjec na kazdym kroku, nie tylko chodzi o podrasowanie kolorow,
    ale tez inne przerobki.....

    Swoja droga tutaj http://www.pbase.com/piotrstankiewicz/image/11722540
    9 (i
    kolejne zdjecia) powiecie pewnie, ze juz calkiem pojechalem po bandzie.
    Troche rzeczywiscie zastanawiam sie, czy za mocno kolorow nie podrasowalem,
    ale z drugiej strony wydaje mi sie to uzasadnione dla jesiennych fotek. Jak
    uwazacie?

    --------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 17. Data: 2009-09-22 07:09:52
    Od: "foto" <p...@w...pl>

    > kurde, nie wiem cos jest nie tak z cieniami i ogolnie kolorystyka robi sie
    > taka zgnila...

    co masz na mysli doklaniej?

    --------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 18. Data: 2009-09-22 07:46:43
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    >
    > color i kontrast
    >
    > zdjecia sa zazolcone
    > objawia sie to brzydkim takim wpadajacym w zielony kolorem nieba i

    U mnie niebo jest ladne niebiesciutkie, a zielen jest az za zielona (poza
    przypadkami, w ktorych trawa na zdjeciu juz nie jest zielona tylko taka
    troche juz jesiennie skapcaniala). Tu np. troche zielonosc trawy razi oczy:
    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz/image/11750595
    4 :)

    > wypadaloby poprawic balans bieli - to zrozumiale jesli robiles na
    > laptopie one daja zaniebieszczony obraz wiec kompesowales dodaniem
    > zoltego wiecej niz tego wymagaja inne monitory.

    To wszystko kwestia zamyslu autora. Taka mam nadzieje. Czy tak Panie
    Autorze? :)
    Mi sie interpretacje podobaja, przynajmniej w wiekszosci przypadkow (poza
    tym z linka powyzej).

> [...]
    > swiatlocienia , biel robi sie papierowa.
    >
    > w jednym , dwu ujeciach takie kontrasty daja calkiem dobry efekt , ale

    Jak wyzej. Kwestia wizji autora. Co innego fotografia dokumentalna, gdzie
    wypadaloby oddac rzeczywistosc taka, jaka jest, a co innego foto, nazwijmy
    ja, "artystyczna". Ty oceniles te zdjecia pod wzgleden poprawnosci do celow
    dokumentalnych. Spojrz na nie moze troszke z innej strony. Sam przeciez
    popelniasz takie wytwory jak "Studnia na prawach miejskich", za ktore
    normalnie tez powinienes miec "dozywotni zakaz wstepu" do miasta gdzie to
    sie znajduje. Ba, kraju nawet i to jeszcze 5 pokolen Twoich ewentualnych
    nastepcow. Tyle, ze to Twoja wizja "artystyczna", chec wyrazenia sie w
    taki, czy inny sposob wiec jest wszystko w porzadku. I ja to tak odbieram i
    przechodze nad tym do porzadku dziennego. Przejdz i Ty.

    Thomas

  • 19. Data: 2009-09-22 07:48:46
    Od: "foto" <p...@w...pl>

> [...]
    > laptopie one daja zaniebieszczony obraz wiec kompesowales dodaniem
    > zoltego wiecej niz tego wymagaja inne monitory.

    Sorry za takie pytanie - ale czy kontrolowales jakos poprawnosc ustawienia
    swojego monitora? By nie bylo, ze zaczne foty poprawiac, ale tez w
    nieprawidlowym kierunku... ;) Co prawda moj notebook ma wyjatkowo nedzny
    ekran, ale pewnie kazdy ma troche inaczej ustawiony monitor i....

    Swoja droga, czy kupno kineskopowego monitora z drugiej reki za powiedzmy
    40-50 zl na allegro i podlaczenie go do notebooka powinno rozwiazac sprawe?
    Pamietam kiedys podlaczalem tego notebooka do jakiegos klasycznego monitora
    i jakosc obrazu tez nie zachwycala, tam mam wrazenie, ze dawal bardzo cieply
    obraz w porownaniu z matryca lcd.

    Jak mozna probowac troche poprawic ustawienia notebooka? Sa jakies dobre
    testy w sieci do chocby czesciowego skalibrowania ekranu w warunkach
    domowych?

    --------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 20. Data: 2009-09-22 08:05:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Sep., 09:48, "foto" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Jak mozna probowac troche poprawic ustawienia notebooka? Sa jakies dobre
    > testy w sieci do chocby czesciowego skalibrowania ekranu w warunkach

    moj laptop nie ma takiej mozliwosci , albo ja nie znalazlem
    jest roznica w obrazie z laptopa a na monitorze zewnetrznym.
    mam w domu ze 3 laptopy i najpelszy obraz daje IBM jakis think Pad i
    TFT w miare zblizony kolorystcznie /jakosciowo do duzych niezaleznych
    monitorow

    inny nowszy na lcd jest b zanieniebieszczony i nic z tym nie moge
    zrobic - nie nadaje sie wogole do obrobki zdjec a do ogladania to
    warunkowo.

    kontrolowalem ustawinie swojego monitora- owszem .
    akurat to zdjcie ogladam na philipsie calkiem o.k. choc maly - co do
    oddania barwy jest taki jak w duzym macu - z tym ze mak jest
    bezkonkurencyjny poza jedna wada blyszczacy ekran.

    zobacz na pierwsze zdjecie - niebo jest lekko w odcieniu turkusowym -
    taki efekt dostaje sie w dwoch przypadkach : zazolcenia i
    przeswietlenia ( przeswietlenie w ap cytfrowych powoduje przesunie
    rownowagi barwy w kierunku zoltego niedoswietlenie - odwrotnie )

    Pare osob skarzy sie na zgnile kolory - to efekt dominanty zoltej -
    nie mam cienia watpliwosci , nie efekt ustawienia mojego monitora.
    Zielen z komponentami zolci przechodzi wlasnie w taki kolor zgnilawy.
    Nie mam watpliwosci - to typowy efekt obrobki na laptopie z LCD