    From: "foto" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [fotki] kilka zdjec z wiosennej wycieczki po tatrach
    Date: Mon, 21 Sep 2009 22:47:48 +0200
    Sender: e...@9...254.139.174

    > Kwestia WB - wzgledna. Zalezy co kto lubi i jakie maja byc w zamysle
    > zdjecia. Jak maja idealnie oddawac rzeczywistosc to.. to.. i tak tylko
    > autor wie jakie swiatlo bylo :)
    > A ja tam np. lubie "pojechane" zabawy WB. To cos jak te "przedobrzone",
    > cukierkowe pseudo-HDRy.

    Odpowiadajac lacznie:

    Zdjecia byly obrabiane na notebooku, ktorego ekran ma te ciekawa wlasciwosc,
    ze obrocenie go o kilka stopni, powoduje, ze wszystko zmienia wyglad. Jakis
    totalnie badziewny lcd. Tym niemniej udalo mi sie mniej wiecej osiagnac co
    chcialem, bo dzis patrzylem na innym monitorze.

    WB jest celowo zrobiony na nieco cieplejszy, choc rzeczywiscie troche sie
    zastanawialem, czy w przypadku niektorych fot nieznacznie go nie oziebic.

    Foty starsze z tej galerii (przed podanym linkiem) byly robione jeszcze na
    slajdach, nowsze juz cyfra. Stad mozliwosci obrobki byly wieksze.

    Co do foty obserwatorium, rzeczywiscie probowalem to prostowac, ale jakos
    ciagle mi nie pasowalo, wiec w koncu zostawilem jak w oryginale, ale moze
    choc troche rzeczywiscie poprawie.

    --------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz