  • 1. Data: 2010-01-08 18:12:44
    Temat: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Pytanie trochę nie na tę grupę, ale może ktoś się zetknął z tym
    problemem związanym z użyciem dysku zewnętrznego do archiwizowania zdjęć?

    Podłączyłem hdd zewnętrzny przez usb do mojego kompa i nic się nie
    dzieje, system Windows 7 64b nie widzi tego dysku.
    Podłączam dysk zewnętrzny do innego komputera i dysk jest od razu widoczny.
    Co się mogło spieprzyć?

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 2. Data: 2010-01-08 18:33:15
    Temat: Re: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Od: "Bartess" <bartessMAŁPA@tlen.pl>

> [...]
    > system Windows 7 64b nie widzi tego dysku.
    > Podłączam dysk zewnętrzny do innego komputera i dysk jest od razu

    Dysk zasilany jest osobno czy przez USB? Jeżeli przez USB, to sprawdź, czy
    inny port. Nie wszsytkie dają odpowiedni prąd na USB.

  • 3. Data: 2010-01-08 18:33:18
    Od: "Tomek" <W...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J-L-F" napisał
> [...]
    > system Windows 7 64b nie widzi tego dysku.
    > Podłączam dysk zewnętrzny do innego komputera i dysk jest od razu
    - skaszaniony/wyłączony port USB
    - kiepska płyta główna lub zasilacz (kontroler daje za mały prąd), do
    niektórych dysków jest kabelek z podwójną wtyczką USB co zwykle niweluje
    problemy z zasilaniem

  • 4. Data: 2010-01-08 18:46:58
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

> [...]
    > system Windows 7 64b nie widzi tego dysku.
    > Podłączam dysk zewnętrzny do innego komputera i dysk jest od razu

    U mnie akurat w druga strone, dysk na laptopie z W7 dziala, wlasnie
    zewnetrzny 2.5 cala na jednym kablu USB, po podlaczeniu do stacjonara (WXP)
    odpala sie, kreci zaczyna go dodawac i za kazdym razem blue screen. Myslalem
    ze to zasilanie ale po kupieniu podwojnego kabla USB (typ Y) co radze ci
    sprobowac (W komputroniku jest tani) nie pomoglo i nadal nie wiem co jest
    nie tak. Kreci sie i wydaje dzialac normalnie. Komp troche stary juz ale USB
    2.0 ma.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-01-08 20:48:29
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Norbert napisał:
> [...]
    > nie tak. Kreci sie i wydaje dzialac normalnie. Komp troche stary juz ale USB

    Cześć!
    Wszystko zależy od tego, jaka jest obciążalność prądowa portów USB.
    Jeżeli wszystkie mają taką samą, to ten kabelek typu "Y" (taki jak mój)
    nic nie da. Po prostu pobierasz prąd z innego portu, niż dane. Jeżeli
    jedno nie wydoli, to i kolejny również nie zasili. W moim laptopie są 4
    porty USB1.1, które pozwalają na zasilenie dysku ale jest bardzo powolna
    transmisja. Mam USB2.0 przez PCMCIA, tam z kolei jest mały prąd. W moim
    przypadku mam dwa wyjścia:
    1) Kabel USB "Y", podłaczony wtykiem "data" do PCMCIA a wtykiem "power"
    do USB1.1 w laptopie.
    2) Moja karta PCMCIA ma wejście na zewnętrzny zasilacz, dzięki czemu
    potrafi zasilić samodzielnie zewnętrzny dysk. Mam zasilacz wtyczkowy,
    który mogę podłączyć do gniazdka w karcie.

    Oba rozwiązania działają, choć najczęściej używam pierwszego, bo jest
    wygodne.
    Kabel USB "Y" nie sumuje zasilania, podkreślam - przynajmniej mój, więc
    nie mogę go traktować jak sumator. Może są sumatory?
    Z jednym ze swoich dysków miałem inny kłopot - po prostu był za duży.
    500GB dla mojego laptopa, to już jakieś dziwo. Nie wykładał się ale nie
    można było skasować plików albo wgrać czegokolwiek do katalogu głównego,
    tylko najpierw tworzę katalog, a dopiero potem do tego katalogu
    zapisuję. Okazało się, że wystarczyło podzielić partycję na dwie części
    i problemy zniknęły jak ręką odjął.
    Może pomogłem.
    Maciek

  • 6. Data: 2010-01-08 21:30:33
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Jakiś czas temu miałem dysk 160GB, który wsadziłem w kieszeń USB z
    zewnętrznym zasilaczem i podpiąłem do portu USB.
    Działało, było archiwum, super, wódeczka.
    Do czasu, w pewnym momencie zaczęło brakować miejsca, wtedy zauważyłem,
    że jest tam zainstalowany WXP i skasowałem wszystkie katalogi związane z
    OS Windows, zyskałem te kilka nędznych GB, ale to załatwiało mi problem.
    Po tej operacji dysk nie odpalał się z USB, należało go podpiąć do
    złącza SATA. Nie analizowałem tego przypadku wtedy, miałem komputer z
    otwartą obudową, wpiąłem do SATA i używałem.
    Do teraz, kiedy z nowo zakupionym dyskiem zewnętrznym USB, problem
    wrócił - system nie widzi dysku połączonego z kompem za pomocą USB.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 7. Data: 2010-01-08 23:08:41
    Od: Jerz <jerz_malpa@maszyna_kropka_._usun_smieci_.pl>

    W dniu 2010-01-08 19:46, Norbert chwyciwszy klawiaturę napisał(a):

> [...]
    > nie tak. Kreci sie i wydaje dzialac normalnie. Komp troche stary juz ale USB

    Proponuję zmienić przewód USB na lepszy - ostatnio miałem ten sam
    problem. Podłączyłem dysk jakimś gównianym kabelkiem i Winda cuda
    wyprawiała (dysku nie wykryła). Przyniosłem oryginalny kabelek od dysku
    i ruszyło do razu. Oryginalny kabelek był bardzo krótki ale gruby, w
    dotyku "czuć", że jest dobrej jakości.

    Jerzy

  • 8. Data: 2010-01-09 00:08:24
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Proponuję zmienić przewód USB na lepszy - ostatnio miałem ten sam

    Przewod firmowy, ma max 30 cm, swoja droga dysk to Samsung 640GB 2.5 cala
    kupiony w MM za 330 o ile pamietam, byl nadzwyczaj tani i mysle ze ktos sie
    pomylil, bo nawet na allegro byl drozszy ;) Obok lezaly 320 drozsze.
    Windows XP obsluguje dysk 3.5 cala 640 GB z wlasnym zasilaniem, ale tego 2.5
    na wlasnym kabelku nie rusza, nawet z kablem Y, powtarzam dysk sie rozkreca,
    wykrywa urzadzenie, pisze jego nazwe i instaluje i blue screen, moze to
    tylko blad w windzie, musze na innym dysku na probe zainstalowac i sprawdzic
    na swiezynce z SP3 czy dziala.
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 9. Data: 2010-01-09 12:26:24
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    J-L-F pisze:

> [...]
    > dzieje, system Windows 7 64b nie widzi tego dysku.
    > Podłączam dysk zewnętrzny do innego komputera i dysk jest od razu widoczny.

    Dziękuję wszystkim za informacje.
    Problem leży w wydajności prądowej USB, tak jak sugerowaliście.
    Zacząłem kombinować z portami USB na wyjściu płyty głównej i coś ruszyło.
    Mam przewód Y 0,8 m i po włożeniu w jedną parę wyjść czasami dysk się
    zgłasza, widać go ładnie, ale zaraz zrywa połączenie.
    Ponownie się zgłasza, jak wyjmę wszystkie inne urządzenia z USB.

    Widzę tylko jedno wyjście, wzmocnić zasilanie podawane w USB - może są
    jakieś przeplotki lub extra zasilacze?
    Można też pomyśleć o zmianie płyty głównej, ale to na końcu.

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję,
    Jan

  • 10. Data: 2010-01-09 12:41:36
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "J-L-F" napisał
    > Widzę tylko jedno wyjście, wzmocnić zasilanie podawane w USB - może są
    > jakieś przeplotki lub extra zasilacze?

    Są huby USB z wejściem na zasilacz.

    > Można też pomyśleć o zmianie płyty głównej, ale to na końcu.

    Raczej zasilacza, ale to też nie taki mały wydatek choć mniejszy niż płyta.

    BTW: ostatniego blaszaka robiłem w 2001 roku i kupiłem obudowę razem z
    zasilaczem za stoparę złotych - wszystko wskazywało na to, że powinna być to
    zwykłą bezmarkowa padlina. Od tego czasu jednak ani przez chwilę nie miałem
    problemów z zasilaniem. 300W noname potrafi uciągnąć tyle urządzeń, że bez
    huba nie byłbym już w stanie ich podłączyć ; ) Hub ma wejście na zasilacz
    ale po dzień dzisiejszy nie potrzebowałem go dołączać.

    adam