  • 1. Data: 2010-01-08 10:58:34
    Temat: Eneloop - które?
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    podpowiedzcie którą kofigurację wybrać do lampy nikon SB 900
    2000 mAh wystarczą?
    która ładowarka najlepsza - ta najtańśza wystarczy czy dołożyć do BC 700 a
    może od razu BC 900?? no nie wspomnę już o MH-C900 bo w sumie nie wiele
    droższa od 900.
    no i najwazniejsze są kiepskie podróby? można się oszukać??
    pzdr
    GL

  • 2. Data: 2010-01-08 13:20:12
    Temat: Re: Eneloop - które?
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "glang" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > droższa od 900.
    > no i najwazniejsze są kiepskie podróby? można się oszukać??
    Mam ładowarki IC8800 (chyba odpowiednikBC700) i MH-C900. Częściej używam
    IC8800 - "studzenie" akku w MH zabiera zbyt wiele czasu.

    Któreś z BC-900 miały skopany firmware i topiły się z akumulatorami w jedną
    całość. Wersja FW wyświetlana jest w prawym okienku po włączeniu zasilania.
    http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t
    =252188&page=2
    Palił się chyba FW 33.

    Eneloopy lepiej sprawują się niż Energizery 2500 (z feralnej serii), które
    po kilkunasu dniach, góra kilku tygodniach były puste lub niemal puste. W
    Enelopach wykorzystasz każdy kulomb ładunku.

    Poza enelopami w sprzęcie foto używam panasoników (także tych "gotowych do
    pracy") - sprawują się o'k.
    Korzystam też z Varty, ale nie w sprzęcie foto. Na Varcie kiedyś zawiodłem
    się b. mocno ("wygazowała" w F501), ale seria ready2use sprawuje się nieźle.
    Mam też jakieś "Pentagramy" AAA, także sprawują się dobrze, choć siedzą w
    latarce ;)

    Jeżeli nie trzymasz aku w sprzęcie przez cały czas, myślę, że każde z
    rozwiązań będzie o'k.

    Jeżeli pracujesz "długimi seriami" (za każdym razem robisz po kilkaset
    zdjęć), to może lepiej zainwestować w akumulatory o większej pojemności i
    naładować je przed robotą? Jeżeli chcesz mieć sprzęt zawsze gotowy do pracy
    (ale nie fizycznej ;) ) to weź któreś z ogniw nowej generacji.

    Ponieważ Enelopy kosztują właściwie tyle samo co konkurencja - chyba nie ma
    co eksperymentować.

  • 3. Data: 2010-01-08 13:46:56
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    W dniu 2010-01-08 11:58, glang pisze:
> [...]
    > wiele droższa od 900.
    > no i najwazniejsze są kiepskie podróby? można się oszukać??

    A są jakieś inne niż 2000mAh?
    Ja bym brał BC-700, trochę mniejsze maksymalne prądy ładowania. Jak te
    kilka/kilkanaście minut więcej Ci nie przeszkadza to weź tańszą.

  • 4. Data: 2010-01-08 14:03:41
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Sebastian" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > A są jakieś inne niż 2000mAh?

    Ponoc 2200mAh:
    http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem
    .asp?idProduct=10456
    Ludzie pisza, ze faktycznie tyle maja albo i ciut wiecej.

    Przy najblizszej okazji sciagne kilka sztuk na probe.

  • 5. Data: 2010-01-08 15:20:24
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

> [...]
    > droższa od 900.
    > no i najwazniejsze są kiepskie podróby? można się oszukać??

    Hejka,
    Poszukaj u dystrybutora https://www.hurt.com.pl/
    Miałem jakąś procesorową i działała kilka lat aż padła jedna para, potem
    jedna BC700 w której też jedna para wyłączała się po chwili ładowania.
    Obecnie wymieniona BC700 działa i polecam bo to fajna ładowarka i do
    domowych zastosowań aż naddto.

    JackDeJack

  • 6. Data: 2010-01-08 17:35:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła napisał(a) :

    > Ponoc 2200mAh:
    > http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem
    .asp?idProduct=10456
    > Ludzie pisza, ze faktycznie tyle maja albo i ciut wiecej.

    Hmmm... Turnigy po chińsku znaczy Eneloop? ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 7. Data: 2010-01-08 18:10:46
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    .asp?idProduct=1045
    > Hmmm... Turnigy po chińsku znaczy Eneloop? ;-)

    Nie "turnigy" znaczy "nie fanzol" ;)

    A to co pokazalem to akumulatory tego samego rodzaju co Enelopy,
    czyli o dluuugim czasie samorozladowania, tylko o wyzszej troche pojemnosci.

  • 8. Data: 2010-01-08 18:58:02
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła napisał(a) :

    > Nie "turnigy" znaczy "nie fanzol" ;)

    Aaaa, to w dialekcie mandżurskim :-)

    > A to co pokazalem to akumulatory tego samego rodzaju co Enelopy,
    > czyli o dluuugim czasie samorozladowania, tylko o wyzszej troche pojemnosci.

    Nie. Nie tego samego rodzaju, tylko *prawie* jak Eneloop. Który, jak
    i inne markowe, ma samorozładowanie 15% na rok. Te "prawieEneloop"
    mają 30%. Jak to będzie wyglądało po roku, dwóch? Ja tam cenię swój
    czas i pieniądze. Nie stać mnie na eksperymenty na "prawieEneloopach"

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 9. Data: 2010-01-09 16:41:35
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hi7v7d$2mg$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > mają 30%. Jak to będzie wyglądało po roku, dwóch? Ja tam cenię swój
    > czas i pieniądze. Nie stać mnie na eksperymenty na "prawieEneloopach"

    Misiu, czy ja kogos zmuszam do kupowania?

    Pokazalem link, bo jak raz ze dwa dni wczesniej sam go znalazlem.
    Moze kogos zainteresuje? Mi akurat zwisa, czy akumulatorki rozladuja
    sie po roku 15 czy 30% - wazne, ze po miesiacu beda mialy prawie
    cala pojemnosc do dyspozycji.
    Za to dodatkowe 15% pojemnosci moze mi sie przydac...

    Wez sie odpiernicz mowiac krotko...

  • 10. Data: 2010-01-09 18:57:52
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła napisał(a) :

    > Misiu, czy ja kogos zmuszam do kupowania?
    >
    > Wez sie odpiernicz mowiac krotko...

    Wyrazy współczucia dla rodziny, jeśli zwykłą rozmowę traktujesz jako
    atak. :-(

    --
    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E