  • 81. Data: 2010-01-13 19:10:29
    Temat: Re: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MKi" hil1m8$2rl$...@n...onet.pl

    > USB nie zwiększy natężenia prądu. Za to przesunie "próg bezpieczeństwa".

    Za pomocą wewnętrznego oporu regulowanego elektronicznie? ;)
    Za pomocą nieliniowej elektroniki? -- to od Gotfryda. :)

    > Przekroczenie tego progu spowoduje
    > obniżenie napięcia z 5V do na przykład 4V.
    > Czy to jest zrozumiałe?

    Dlaczego piszesz o wewnętrznym oporze regulowanym
    elektronicznie a Gotfryd o nieliniowej elektronice? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Występuj razem/łącznie z Gotfrydem, bo osobno stanowicie dla mnie zbyt
    małe obciążenie... ;)

    W roku 2000 rozmawiałem naraz z 4 dziewczynami -- zazwyczaj z czterema, choć bywało i
    więcej naraz i mniej.
    Nie na grupach, ale w kawiarenkach, czyli na chatach. :) Z jedną było zbyt nudno. :)
    Któregoś razu sprawa
    wydała się i pewna Agnieszka zadała mi podchwytliwe pytanie -- ile masz okienek przed
    sobą? Odparłem, że
    cztery... No to pa!!! :) Nie dlatego, że na moje odpowiedzi czekała -- to ja czekałem
    na odpowiedzi moich
    rozmówczyń, choć obsługiwałem naraz kilka... :) Agnieszka mieszkała (pewnie nadal tam
    mieszka, choć zapewne
    nie ma już Corsy w tamtym kolorze) w miejscowości Radomsko i była ponoć odpowiedzią
    Boża na mój nietakt,
    jakiego dopuściłem z pewna Anna Radomską -- tak przynajmniej mnie pouczono... Na czym
    polegał ów nietakt?
    Anna Radomska miała wówczas 15 lat i ponoć z tej przyczyny nie chciałem z nią
    utrzymywać znajomości... :)
    Za karę dostałem Agnieszkę -- nauczycielkę, chyba starszą ode mnie -- nie pamiętam
    już, a nie chce się mi
    zaglądać do m@ili -- czasami pisaliśmy do siebie a ja raczej ;) nie kasuję m@ili i
    mam je wszystkie pod ręką. :)
    Dziś Anna Radomska ma więcej lat (niż 15) o ile w ogóle żyje, bo miała choroby
    (wady?) serca i paliła papierosy... :)

    Wracając do wątku -- ty chcesz regulować wewnętrzny opór, zaś Gotfryd chce
    nieliniowej elektroniki. :)
    Obaj chcecie stabilizować i napięcie, i prąd. :)

    Wracając do tematyki grupy -- Anna Radomska obawiała się tego, że jej zrobię zdjęcie.
    :)
    Zwykłe zdjęcie -- na przykład jej nagiej ;) twarzy...

  • 82. Data: 2010-01-14 17:26:59
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Zauważ, że ja pytam, jak (w jaki sposób? jaka metodą?) urządzenie
    > zewnętrzne
    > zażąda zmiany prądu poprzez druty sygnałowe i zauważam, że ono zażąda
    > zwiększenia prądu poprzez zmniejszenie swego oporu... :) I będzie to
    > klasyczny przykład zwiększenia prądu poprzez zmniejszenie oporu.
    > [zewnętrznego urządzenia... :)]

    Mam dość wyjaśniania rzeczy oczywistych, co do reszty dla mnie OT.
    Tu zapytałeś o coś innego, więc wyjaśniam.

    Urządzenie USB nie żąda zmiany prądu, tylko zgłasza,
    że będzie miało potrzebę na przykład 400mA.
    Zgłasza protokołem USB. Jak chcesz szczegółów, jaką
    metodą, polecam lekturę standardu USB.
    Komputer odpowiada:
    "proszę bardzo, dostaniesz" albo "tyle nie ma".
    Zanim nie będzie pozytywnej odpowiedzi urządzenie
    ma zapewnione napięcie zasilania 5V, jeśli nie
    pociągnie więcej niż 100mA. Czyli jeśli jego
    opór wewnętrzny będzie nie mniejszy niż 50 omów.

    Jeśli zapragnie pociągnąć więcej (czyli jego opór
    wewnętrzny będzie mniejszy, niż 50 omów), czyli
    Twoimi słowami zażąda więcej prądu, może go
    spotkać nieprzewidywalne obniżenie napięcia.

    Także, jeśli dostanie zgodę na na przykład 400mA,
    a zażąda 500mA - też napięcie może spaść.

    Tako rzecze standard USB, w uproszczeniu.

    I na tym zakończę moje wypowiedzi w tym wątku.
    Mam dość.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 83. Data: 2010-01-14 18:46:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MKi" hink52$j0n$...@n...onet.pl

    > Tako rzecze standard USB, w uproszczeniu.

    Tako rzecze standard czy poBożne życzenia i rozsądek?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'