  • 11. Data: 2010-01-09 12:55:09
    Temat: Re: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Widzę tylko jedno wyjście, wzmocnić zasilanie podawane w USB - może są
    > jakieś przeplotki lub extra zasilacze?
    > Można też pomyśleć o zmianie płyty głównej, ale to na końcu.

    Sa mega tanie teraz USB na PCI, oczywiscie starego typu PCI, choc ja mam
    tylko takie w staruszku :) Sam nie probowalem ale podobno 2.0 obsluguja bez
    problemu i z natezeniem tez jest ok, w koncu karty potrafia ciagnac te
    kilka/nascie W.
    Moze poszukaj takie rozwiazania?
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-01-09 15:48:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J-L-F" <j...@o...pl> wrote in message news:hi9sl3$9p2$1@news.onet.pl...
    > Widzę tylko jedno wyjście, wzmocnić zasilanie podawane w USB
    > - może są jakieś przeplotki lub extra zasilacze?

    Tak są, nazywają się "USB Hub" - trzeba kupić taki z własnym zasilaczem :-)
    W ten sposób uniezależniasz się od wydajności prądowej USB komputera.

  • 13. Data: 2010-01-09 17:06:51
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 9 Jan 2010 13:41:36 +0100, adam napisał(a):

    > Raczej zasilacza, ale to też nie taki mały wydatek choć mniejszy niż płyta.
    >
    > BTW: ostatniego blaszaka robiłem w 2001 roku i kupiłem obudowę razem z
    > zasilaczem za stoparę złotych - wszystko wskazywało na to, że powinna być to
    > zwykłą bezmarkowa padlina. Od tego czasu jednak ani przez chwilę nie miałem
    > problemów z zasilaniem. 300W noname potrafi uciągnąć tyle urządzeń, że bez
    > huba nie byłbym już w stanie ich podłączyć ; ) Hub ma wejście na zasilacz
    > ale po dzień dzisiejszy nie potrzebowałem go dołączać.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że zasilacz komputera ma się nijak do tego co
    podaje złącze USB? Jak normalne złącze USB daje więcej niż 0,5A to jest z
    nim coś nie tak i raczej bym nic do niego nie podpinał :).

    --
    Kojer

  • 14. Data: 2010-01-09 20:28:52
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że zasilacz komputera ma się nijak do tego co
    > podaje złącze USB?

    Czy aby na pewno?
    Wydaje się, że płyta rozprowadza prąd podany z zasilacza, jeśli zasilacz
    się nie wyrabia, to i w USB może zabraknąć energii?

  • 15. Data: 2010-01-09 20:32:16
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy aby na pewno?
    > Wydaje się, że płyta rozprowadza prąd podany z zasilacza, jeśli zasilacz
    > się nie wyrabia, to i w USB może zabraknąć energii?

    Każde gniazdo USB to... 2,5W (5V@500mA)
    Niewiele w ogólnym bilansie.

  • 16. Data: 2010-01-09 20:42:06
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 09 Jan 2010 21:28:52 +0100, J-L-F napisał(a):

    > Czy aby na pewno?
    > Wydaje się, że płyta rozprowadza prąd podany z zasilacza, jeśli zasilacz
    > się nie wyrabia, to i w USB może zabraknąć energii?

    Jak braknie dla USB to wcześniej braknie dla paru ważniejszych rzeczy. Tam
    idzie mało prądu 5V max 0,5A

    --
    Kojer

  • 17. Data: 2010-01-09 21:24:25
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Robert Kois pisze:

    > Jak braknie dla USB to wcześniej braknie dla paru ważniejszych rzeczy. Tam
    > idzie mało prądu 5V max 0,5A

    Przetestujemy.
    Pozdrawiam,

  • 18. Data: 2010-01-10 00:11:37
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Robert Kois" napisał

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że zasilacz komputera ma się nijak do tego co
    > podaje złącze USB? Jak normalne złącze USB daje więcej niż 0,5A to jest z
    > nim coś nie tak i raczej bym nic do niego nie podpinał :).

    Nie samymi amperami USB żyje ; )

    adam

  • 19. Data: 2010-01-10 01:02:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 4b491b39$...@n...home.net.pl

    > Nie samymi amperami USB żyje ; )

    Ale tu akurat rozmawiacie o amperach -- inna spraw, że rozmawiacie bez sensu. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2010-01-10 01:46:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Norbert" hi8hdi$ahk$...@s...man.poznan.pl

    > Przewod firmowy, ma max 30 cm, swoja droga dysk to Samsung 640GB 2.5 cala kupiony w
    MM za 330 o ile pamietam, byl nadzwyczaj tani
    > i mysle ze ktos sie pomylil, bo nawet na allegro byl drozszy ;) Obok lezaly 320
    drozsze.

    W MM większe dyski są tańsze od mniejszych -- nawet pstryknąłem fotki
    komórką, ale nie chce mi się ściagać. :) Może jak ściągnę, to pokażę. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'