    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: dysk hdd przez usb nie widoczny
    Date: Fri, 08 Jan 2010 21:48:29 +0100

    Użytkownik Norbert napisał:
    > U mnie akurat w druga strone, dysk na laptopie z W7 dziala, wlasnie
    > zewnetrzny 2.5 cala na jednym kablu USB, po podlaczeniu do stacjonara (WXP)
    > odpala sie, kreci zaczyna go dodawac i za kazdym razem blue screen. Myslalem
    > ze to zasilanie ale po kupieniu podwojnego kabla USB (typ Y) co radze ci
    > sprobowac (W komputroniku jest tani) nie pomoglo i nadal nie wiem co jest
    > nie tak. Kreci sie i wydaje dzialac normalnie. Komp troche stary juz ale USB
    > 2.0 ma.

    Cześć!
    Wszystko zależy od tego, jaka jest obciążalność prądowa portów USB.
    Jeżeli wszystkie mają taką samą, to ten kabelek typu "Y" (taki jak mój)
    nic nie da. Po prostu pobierasz prąd z innego portu, niż dane. Jeżeli
    jedno nie wydoli, to i kolejny również nie zasili. W moim laptopie są 4
    porty USB1.1, które pozwalają na zasilenie dysku ale jest bardzo powolna
    transmisja. Mam USB2.0 przez PCMCIA, tam z kolei jest mały prąd. W moim
    przypadku mam dwa wyjścia:
    1) Kabel USB "Y", podłaczony wtykiem "data" do PCMCIA a wtykiem "power"
    do USB1.1 w laptopie.
    2) Moja karta PCMCIA ma wejście na zewnętrzny zasilacz, dzięki czemu
    potrafi zasilić samodzielnie zewnętrzny dysk. Mam zasilacz wtyczkowy,
    który mogę podłączyć do gniazdka w karcie.

    Oba rozwiązania działają, choć najczęściej używam pierwszego, bo jest
    wygodne.
    Kabel USB "Y" nie sumuje zasilania, podkreślam - przynajmniej mój, więc
    nie mogę go traktować jak sumator. Może są sumatory?
    Z jednym ze swoich dysków miałem inny kłopot - po prostu był za duży.
    500GB dla mojego laptopa, to już jakieś dziwo. Nie wykładał się ale nie
    można było skasować plików albo wgrać czegokolwiek do katalogu głównego,
    tylko najpierw tworzę katalog, a dopiero potem do tego katalogu
    zapisuję. Okazało się, że wystarczyło podzielić partycję na dwie części
    i problemy zniknęły jak ręką odjął.
    Może pomogłem.
    Maciek