  • 31. Data: 2013-09-16 12:54:29
    Temat: Re: duster???
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-16 08:36, Użytkownik Mirek Ptak napisał:

    > Byłbym bardzo zdziwiony, bo jak słyszałem stal samochodowa ocynkowana
    > jest tańsza od nieocynkowanej :). Na dodatek taką nieocynkowana bardzo
    > trudno kupić.

    Bo do podobnych zastosowań stal ocynkowana jest sprzedawana cieńsza
    niż ta nieocynkowana co wpływa na cenę. Tyle że jak ocynk padnie
    to rdza zje taką blachę szybciej niż zwykłą.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2013-09-16 17:56:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:5236a7be$0$1463$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Dnia 2013-09-15 08:23, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Lakiery nawierzchniowe jako takie praktycznie nie mają wpływu na odporność
    > na korozję

    Znaczy element niepolakierowany (albo z uszkodzonym lakierem) jest tak samo
    odporny jak taki z lakierem bez uszkodzeń?

    >- dodają jedynie pewien bufor odporności mechanicznej no i jakąś tam
    >estetykę.
    > Za odporność na korozję odpowiada ocynk i kataforeza + w małym procencie
    > podkład.

    To może chodziło o to, żeby rdzy nie było widać tak bardzo przed upływem
    gwarancji.
    Przynajmniej kolorystyka obecna może to sugerować.

  • 33. Data: 2013-09-17 08:08:35
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-09-16 17:56, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Znaczy element niepolakierowany (albo z uszkodzonym lakierem) jest tak
    > samo odporny jak taki z lakierem bez uszkodzeń?

    Zależy co rozumiesz przez niepolakierowany - jeśli nie będzie tylko
    ostatnich 2 warstw, czyli bazy i lakieru bezbarwnego to taki samochód
    stojąc pod domem wytrzyma tyle samo co kompletnie pomalowany - jak
    zacznie jeździć to w grę wchodzi jeszcze ta odporność mechaniczna, którą
    te dwie warstwy dają, a ta pomiędzy kolorami różni się mało, albo bardzo
    mało.
    Wiązanie odporności na korozję z konkretnymi kolorami jest więc błędne.
    Czasem można mieć wrażenie, że jakiś konkretny kolor bardziej koroduje
    (o czym wspominałeś), bo bardziej na nim widać brązowe zacieki - np. biały.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 34. Data: 2013-09-17 08:11:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-09-16 12:54, *RadoslawF* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Bo do podobnych zastosowań stal ocynkowana jest sprzedawana cieńsza
    > niż ta nieocynkowana co wpływa na cenę. Tyle że jak ocynk padnie
    > to rdza zje taką blachę szybciej niż zwykłą.

    Pisałem o blasze tej samej grubości.
    Po prostu huty cynkują już te blachy z automatu (różnymi metodami) i
    żeby kupić nieocynkowaną to się trzeba natrudzić i zapłacić więcej :)

  • 35. Data: 2013-09-17 17:21:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-17 08:11, Użytkownik Mirek Ptak napisał:

    > Pisałem o blasze tej samej grubości.
    > Po prostu huty cynkują już te blachy z automatu (różnymi metodami) i
    > żeby kupić nieocynkowaną to się trzeba natrudzić i zapłacić więcej :)

    Pisałeś, ale nie masz racji że stosują taką samą tylko z ocynkiem.
    Czasy kiedy księgowi nie uczestniczyli w projektowaniu pojazdów
    skończyły się już dawno.
    Dzięki tym księgowym pojazdy mamy tańsze ale też sporo gorsze.
    W przypadku karoserii księgowi walczyli aby ta ocynkowana blacha
    nie podniosła za bardzo kosztów więc najpierw eksperymentowali z
    ocynkiem jednostronnym aby w końcu zaoszczędzić na blasze stosując
    cieńszą niż kiedyś. Karoseria nie bita wytrzymałość na rdzę ma
    podobna lub nawet większą od nie ocynkowanej, ale każda naprawa
    po stłuczce oznacza że w pewnych miejscach ocynku już niema
    a wytrzymałość o odporność jest mniejsza poprzez mniejszą grubość.
    Jak do tego doliczysz oszczędności huty w kładzeniu tego ocynku
    to nie jest takie pewne czy te nowe auta wytrzymają więcej.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2013-09-18 14:51:27
    Od: k...@o...pl

    W dniu niedziela, 15 września 2013 18:44:36 UTC+2 użytkownik Helios napisał:

    > "U mnie przykra niespodzianka - na przeglądzie antykorozyjnym serwis
    > znalazł rdzę na tylnych drzwiach, wokół napisu DACIA. Wyglądało to na
    > parę kropek, tymczasem po demontażu okazało się, że dziury są na
    > wylot... Szczęście w nieszczęściu, że dostałem po prostu nowe drzwi.
    >
    > Dacia logan MCV 2008
    >
    > i cały 84 stronicowy topik:
    >
    > http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=113

    Dla potomności - bezpośrednia linka do konkretnego postu:
    http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=161302
    1#1613021

    Ad rem: skontaktowałem się z autorem, który sam do końca nie wie, jak było, ale
    znając różne przypadki, także z zagranicznych for Dacii, obstawiam, że te dziury
    wcale nie "wypadły", tylko rdza pojawiła się na brzegu otworów montażowych tego
    napisu. To wciąż oczywiście nie jest żadne wybitne "osiągnięcie" producenta (bo
    podobnych przypadków jest więcej - łącznie z moim, tylko dotyczącym otworu
    wycieraczki), ale wagomiar sprawy jest chyba jednak "troszeczkę" inny....

    Ogólnie, prawdą jest, że ani blachy, ani ich zabezpiecznie NIE SĄ w daciach
    pierwszoligowe - ale też daleko im do jakiejś straszliwej chały, o której słychać od
    początku reaktywacji marki przez papę Reno, z proroctwami, że kolejnej zimy to już na
    pewno te auta nie przetrwają <;

    Jak widać po obszerności i popularności tematu na daciaklub.pl - sprawa JEST dla
    wielu bardzo interesująca, ale choć zdarzają się rzeczywiście różne wykwity, to nie
    wygląda na to, żeby było jakoś dramatycznie gorzej niż w innych popularnych markach -
    a podobne opowieści, jak ta zacytowana, można znaleźć nawet w "premiumach".

    Ja mam 6-letnią MCV-kę, mimo drobnych napraw antykorozyjnych jestem z niej bardzo
    zadowolony i nie zamierzam się jej pozbywać w przewidywalnej przyszłości (:

    Natomiast jeśli dla kogoś obawa o rdzę jest aż taka przemożna, to radzę sobie
    odpuścić - daćki auto są fajne, MSZ nie gorsze od innych marek, ale po prostu szkoda
    nerwów, niech se kupi coś innego. A jak tę osobę ma dopaść rrrdza, to i tak go
    dopadnie, nawet w aluminiowym audi TT <:

  • 37. Data: 2013-09-18 16:21:17
    Od: Helios <h...@w...pl>

> [...]
    wycieraczki), ale wagomiar sprawy jest chyba jednak "troszeczkę" inny....

    problem w tym że to tylko potwierdza że dacki nie mają ocynku

    bo dziury i bąble wokół otworów to pojawiają się w samochodach starszych
    >15lat (pod warunkiem że nic nie było bite)

    gdyby był ocynk to po odprysku lakieru do gołej blachy jeszcze przez
    pare lat nie powinno rdzewieć

    ja samochód chce kupić na 10 lat i w pierwszym jak i ostatnim roku nie
    chce mieć najmniejszego śladu korozji tak jak to było w samochodach
    (fiatach) które dotychczas uzytkowałem/kupowałem z drugiej ręki, ani w
    punto ani w pandzie ani w sejku nie było żadnej rdzy po 10 latach,
    kupowałem je jako 7 latki i uzywałem przez średnio przez 3 lata

  • 38. Data: 2013-09-18 17:28:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Helios" <h...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > problem w tym że to tylko potwierdza że dacki nie mają ocynku

    W jaki sposób potwierdza?

    > bo dziury i bąble wokół otworów to pojawiają się w samochodach starszych
    >
    > gdyby był ocynk to po odprysku lakieru do gołej blachy jeszcze przez pare
    > lat nie powinno rdzewieć

    Powiedz to właścicielom Fordów.
    Jak najbardziej z ocynkiem i jak najbardziej rdzewiejących.

    > ja samochód chce kupić na 10 lat i w pierwszym jak i ostatnim roku nie
    > chce mieć najmniejszego śladu korozji

    No to zdecydowanie auta z gwarancją perforacyjną na 6 lat nie są dla Ciebie.
    A jak nie chcesz też mieć awarii przez te 10 lat, to odpuść sobie wszystko
    pachnące Renault.

  • 39. Data: 2013-09-18 17:44:46
    Od: Helios <h...@w...pl>

    > A jak nie chcesz też mieć awarii przez te 10 lat, to odpuść sobie
    > wszystko pachnące Renault.

    10tys rocznie czyli 100tys po 10 latach to nie jest dużo i mam nadzieje
    wymieniac tylko oleje filtry rozrząd, dzisiaj ogladałem nowego logana
    MCV , jest miodzio bardzo mi sie podoba, tak jak duster

    ale zaczynają się promocje (obecnie jest corsa z klimą elektryką za
    34500) więc coś wybiorę

    jak by dali dustera z klimą i elektryką za 39900 to bym brał od razu :)

  • 40. Data: 2013-09-18 18:30:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Helios" <h...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > 10tys rocznie czyli 100tys po 10 latach to nie jest dużo

    Dla Renault nawet 3 lata to za dużo, więc licz eksploatację na tyle, ile
    trwa gwarancja.
    Możesz posiłkować się przedłużoną.

    Weź Sandero, będzie szansa.