  • 41. Data: 2024-09-16 12:29:43
    Temat: Re: dokładne poziomowanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Sep 2024 03:48:20 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Ufam, że nie, bo zniekształcasz poszczególne obrazy rozciągając bądź
    > kurcząc raczej po pewnych liniach (części nakładające się) niż podług
    > pewnych punktów. Punkty mają się zgadzac, ale nie na zasadzie, że
    > chwycisz taki i przeciągniesz jak kisiel.

    Punkty może i dobierzesz, ale jak linia horyzontu wygląda tak

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dystorsja

    A ty/program o tym nie wie, i nie skoryguje, to na połączeniu dwóch
    obrazków będą łuki i dzióbki.

    > FF
    > https://imgur.com/EkV3I7J.png
    >
    > Chrome
    > https://imgur.com/NjuDCic.png
    >
    > Przeskoki są w obu, FF pofalowuje horyzont

    A to u mnie, Firefox na Windows, obraz wygląda jak u Ciebie na chrome.
    Piekna, równa linia horyzontu, na oko to nawet prosta.

    > Może linuksowy bruździ co wynika z jakiś właściwosci sterowników i
    > procedur dotyczących określonych transformacji graficznych?

    Na to wychodzi, ale na mój gust coś za mocno.

    Chyba że ... to podzielone na małe zdjęcia, i wszędzie tam, gdzie
    załamanie, to się zdjęcie zmienia, a FF/linux sobie nie radzi z
    transformacją obrazu.
    Bo tylko horyzont taki połamany, niżej jakby nie.

    I jeszcze - jak sobie wycentruje ten budynek z zielonym dachem, to
    widzę go pod całkiem innym kątem. Tak jakbyś mial ujęcia z innej
    pozycji drona, albo przesunął ten budynek na prawą stronę, i zrobił
    wycinek prawej częsci ekranu.

    > Może nie aż tak bardzo. Ekran jest traktowany jak wycinek tej sfery. Są
    > znieksztacenia bo nie jest, ale można to np. zrobić wyobrażając sobie
    > ekran jako projekcję fragmentu sfery na postokąd. Nie wydaje się to być
    > jakieś karkołomne obliczeniowo.

    Najpierw musisz sobie jakos te obrazki rozmiescic. Niczym bryty na
    piłce ? Czy trapezy?
    Jak na FF zejde z widokiem w dół (pionowo w dół), to nawet przez
    chwilę widac łuki między kolejnymi zdjęciami - są mniej ostre,
    potem sie jakość poprawia. Zwolnić internet, albo nawet wtyczk wyjąć,
    aby zobaczyć dokładnie ?

    J.