-
11. Data: 2010-08-03 21:43:14
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-08-03 23:40, AZ pisze:
>> Bo ZZR ma elektryczna pompe paliwa ?
>>
> Zgadza się, ma nawet dwie :-) Ale autor nie powiedział co to za moto.
Widocznie nie moze sie zdecydowac.
>> We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
>> przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.
>>
> Z ciekawości, jakie wspólczesne moto nie mają elektrycznej pompy?
> Pewnie wszystko gdzie dół zbiornika jest wyżej od gaźników?
Zasadniczo masz racje.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
12. Data: 2010-08-04 00:09:42
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Od: souti <a...@o...pl>
Vir <a...@o...pl> wrote:
> dlaczego mam zakręcać kranik?
>
> - czy dlatego, że rano będę miał zalane gaźniki?
> - czy dlatego, że rano nie będę miał wachy w zbiorniku?
> - czy po prostu dlatego, że tak trzeba?
IMHO najważniejsze jest tu zagrożenie p.poż. wynikające z wyciekającego
paliwa przez odpowietrzenie gaźnika w razie:
-zatopienia pływaków
-zablokowania się pływaków
-dostania się syfu do zaworu iglicowego.
Fakt, że zdarza sie raz na milion, ale...
--
souti
-
13. Data: 2010-08-04 05:41:45
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Od: n...@s...com
On Tue, 03 Aug 2010 22:06:00 +0200, Vir <a...@o...pl> wrote:
>dlaczego mam zakręcać kranik?
Na wszelki wypadek.
pzodr
newrom co nie zakreca bo ma skleroze :-)
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
-
14. Data: 2010-08-04 06:18:38
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Od: Vir <a...@o...pl>
> W ogóle co to za moto?
CB 500
--
Vir
Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i średnia srebrna cebula
-
15. Data: 2010-08-04 08:41:44
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2010-08-03 23:21:06 +0200, Kuczu <q...@g...com> said:
>> Widziałem ostatnio MZ ETZ i ten czerwony napis KRANIK, pod kluczykiem
>> i tak mi się przypomniały czasy WSK-i. To było to gdy się przychodziło
>> na drugi dzień do moto, woń wachy z 10 metrów i dużo kopania/
>> pchania...
>
> We wspolczesnych tez sie to zdarza. Zwlaszcza gdy kranik jest zwykly,
> przelotowy lub jest podcisnieniowy ale membranka przezyla juz to i owo.
Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza
zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podciśnieniowy i
2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
16. Data: 2010-08-04 09:13:10
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Od: n...@s...com
On Wed, 4 Aug 2010 10:41:44 +0200, de Fresz <d...@N...pl>
wrote:
>Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza
>zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podciśnieniowy i
>2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?
No widzisz, a "u mnie" lalo w Estrelli (syfek w gniezdzie i zuzyty
zaworek, po wymianie jak reka odjal.) dwa razy :)
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
-
17. Data: 2010-08-04 09:23:00
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2010-08-04 11:13:10 +0200, n...@s...com said:
>> Kurna, w żadnym z moich 4 motocykli nigdy nie zakręcałem (poza
>> zdejmowaniem baku) i nigdy nic nie pociekło. 2x kranik podciśnieniowy i
>> 2x zwykły opadowy. Jestem w czepku urodzony czy jak?
>
> No widzisz, a "u mnie" lalo w Estrelli (syfek w gniezdzie i zuzyty
> zaworek, po wymianie jak reka odjal.) dwa razy :)
No ale to nie był chyba objaw zdrowego motocykla, nie? Czyli
postawiłbym tezę, że jak nie cieknie z kranika i/lub gaźników, to można
dać se siana z zakręcaniem. Jak cieknie, to do czasu usunięcia usterki
zakręcać, a po usunięciu patrz pkt. pierwszy. Ale jeśli ktoś bardzo
lubi se pokręcić kranikiem, to wszak zakazu nie ma.
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
18. Data: 2010-08-04 09:26:21
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Od: zuzka600f <z...@o...pl>
Czesc :)
On 4 Sie, 08:18, Vir <a...@o...pl> wrote:
> > W ogóle co to za moto?
>
> CB 500
>
> --
> Vir
> Duża czarna bawarka, mała czarna japonka i średnia srebrna cebula
Chlopaku, odpowiedzial Ci kto w koncu, bo tak przejrzalem watek i
jakos nie znalazlem :( Moze troche Kuczu temat naswietlil.
Generalnie, nie pamietam, jaki kranik jest w CeBuli.
Jesli podcisnieniowy, to w zasadzie nie musisz zakrecac, bo zamyka go
za Ciebie brak podcisnienia, ale z dokladnoscia do tego, co pisal
Kuczu (zuzycie uszczelek itp.). Ktorys z moich poprzednich moto
(Cebra1000F albo zuzia gsxf nawet nie miala pozycji off na kraniku
podcisnieniowym. Jesli zakrecasz, to na wszelki (jaki, to dalej)
wypadek.
W kraniku zwyklym ('mechanicznym') powinienes zawsze zakrecac, chociaz
w dobrej wierze, ze gaznik masz szczelny, a zawor iglicowy nie
popuszcza, tez tego sie czesto nie robi (tak, jak ja lata temu w
Etce;) ).
Dlaczego zakrecac? Bo:
1. jak masz nieszczelny gaznik, moze wylac na zewnatrz - kwestia
bezpieczenstwa itepe.
2. jak masz nieszczelny zawor iglicowy, paliwo moze przesaczyc sie do
cylindra (-drow) i po sciankach dojsc do oleju, rozrzedzajac go
(utrata wlasciwosci smarnych). Sa co prawda teorie, ze paliwo jest
lotne i zaraz po zagrzaniu odparuje, ale wiecej slyszalem/czytalem o
szkodliwosci takiej mieszanki dla silnika.
Mam nadzieje, ze to jest ospowiedz na Twoje pytanie.
Pozdrawiam,
Tomek
-
19. Data: 2010-08-04 09:31:03
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2010-08-04, zuzka600f <z...@o...pl> wrote:
>
> W kraniku zwyklym ('mechanicznym') powinienes zawsze zakrecac, chociaz
> w dobrej wierze, ze gaznik masz szczelny, a zawor iglicowy nie
> popuszcza, tez tego sie czesto nie robi (tak, jak ja lata temu w
> Etce;) ).
>
No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)
--
Artur
ZZR 1200
-
20. Data: 2010-08-04 09:37:46
Temat: Re: dlaczego mam zakręcać kranik?
Od: zuzka600f <z...@o...pl>
Czesc :)
On 4 Sie, 11:31, AZ <a...@g...com> wrote:
>
> No chyba ze ma elektryczna pompe paliwa to nie musi :-)
Artur, sorry, ja nie wszystkie moto widzialem, ale nie widzialem
jeszcze moto z tradycyjnym kranikiem i pompa - moze jakas samorobe???
Vir zadal normalne pytanie, ma prawo do normalnej odpowiedzi IMO :)
Pozdrawiam :)
Tomek