  • 1. Data: 2010-08-03 10:21:47
    Temat: fjr 1300 z moto motion w wawie
    Od: utopiec <u...@g...com>

    Witam,

    po 2 letniej przerwie w jednośladzie zdecydowałem, z małym poślizgiem
    sezonowym, zakupić moto. Poprzednio jeździłem vulcanem a teraz zmiana
    kierunku i napalony jestem na FJR 1300.
    Znalazłem w komisie Moto Motion w Wawie takową Yamahę, 2001, 52 kkm,
    kolor czerwony (nawet nie wiedziałem, że były w tym kolorze), cena
    16,5 kpln. Była malowana z prawej strony bo leżała, zresztą wszystkie
    moto w tym komisie są po jakichś doświadczeniach. I to jest ok, do
    tego właściciel się przyznaje nawet bez pytania.
    Tylko mam jeszcze kilka wątpliwości, np, wydaje mi się, że koło w
    osi=kierownica skręcona w prawo. Nie jechałem nim, bo nie miałem
    gotówki pod zastaw ale może którym z szanownych forumowiczów miał
    okazję bliżej poznać to moto? Jest na blachach z Nowego Dworu
    Mazowieckiego.

    Pozdrawiam,
    Utopiec

  • 2. Data: 2010-08-03 10:42:53
    Temat: Re: fjr 1300 z moto motion w wawie
    Od: KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl>

    Sztuki nie znam, ale co masz na mysli piszac "kolo w osi = kierownica w
    prawo"? Kolo w osi, ale odniesione do czego? Do plastikow i czachy? Moze
    stelaż czachy jest skrzywiony i plastiki krzywo siedza?

    Jak kojarze u siebie, to raczej mam tak:
    kolo w osi = kierownica prosto ;)

    Zdrowko
    KLOSZ

  • 3. Data: 2010-08-03 10:54:38
    Od: utopiec <u...@g...com>

    On 3 Sie, 12:42, KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl> wrote:
> [...]
    > stelaż czachy jest skrzywiony i plastiki krzywo siedza?
    >
    > Jak kojarze u siebie, to raczej mam tak:

    Zbieżność badana sposobem: bieżnik opony - mój nos (trochę krzywy:) ).
    Wiem, że to kowalstwo ale skoro dało się zauważyć różnicę z
    perspektywy 2m? Półka, główka ramy wyglądają ok, na tyle ile siły
    miałem to w lagach się nie rusza, kiera wygląda na prostą ale
    wątpliwości pozostały a ja mizerny fachowiec jestem. Wiem, że moto
    stoi u nich od dłuższego czasu, kupili od klienta po poślizgu i
    pomalowali, tylko to może być nie wszystko.

    Utopiec

  • 4. Data: 2010-08-03 10:57:53
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-08-03, utopiec <u...@g...com> wrote:

> [...]
    > stoi u nich od dłuższego czasu, kupili od klienta po poślizgu i
    > pomalowali, tylko to może być nie wszystko.

    Mialem podobnie po malym szlifie. Motocykl jechal prosto a kierownica
    lekko w prawo, pomoglo rozkrecenie lag w polkach i popompowanie pare
    razy zawieszeniem na zacisnietym hamulcu i skrecenie znowu.

    Jezeli wszystko bylo skrecone z odpowiednimi momentami to mozliwe
    ze tylko sie przestawilo.
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2010-08-03 12:43:48
    Od: Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2010 10:57:53 +0000 (UTC), AZ
    <a...@g...com> wrote:

    >Jezeli wszystko bylo skrecone z odpowiednimi momentami to mozliwe
    >ze tylko sie przestawilo.

    Lagi w półkach odpowiednimi momentami? Bez przesady.

    Sprzęt na centralkę, poluzować półki, koło między kolana, wyprostować
    całośc, z czuciem skręcić i wułala. No, chyba że np. półka krzywa.

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 6. Data: 2010-08-03 13:00:48
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-03 14:43:48 +0200, Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl> said:

    > Lagi w półkach odpowiednimi momentami? Bez przesady.

    W aluminiowych półkach? AFAIK jak najbardziej. Np. w offroadowych
    moturach każą dokręcać śmisznym momentem, w stylu 20-30 Nm (śruby
    pokroju M8-M10).

    de Fresz

  • 7. Data: 2010-08-03 13:04:51
    Od: Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl>

    On Tue, 3 Aug 2010 15:00:48 +0200, de Fresz <d...@N...pl>
    wrote:

    >W aluminiowych półkach? AFAIK jak najbardziej. Np. w offroadowych
    >moturach każą dokręcać śmisznym momentem, w stylu 20-30 Nm (śruby
    >pokroju M8-M10).

    No dobra. Ale to jest info dla szeregowego użyszkodnika, żeby nie
    dowalił ile fabryka dała. Żaden mechanik z jako taką praktyką nie
    będzie się bawił w dynamo i przykręci tak, że będzie dobrze.

  • 8. Data: 2010-08-03 13:38:55
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Eskimos napisał(a):
    > No dobra. Ale to jest info dla szeregowego użyszkodnika, żeby nie
    > dowalił ile fabryka dała. Żaden mechanik z jako taką praktyką nie
    > będzie się bawił w dynamo i przykręci tak, że będzie dobrze.

    E tam! Prawdziwy precel zrobi to tylko z dymo i jeszcze o tym napisze na
    precle!

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 9. Data: 2010-08-03 13:42:28
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-03 15:04:51 +0200, Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl> said:

    > No dobra. Ale to jest info dla szeregowego użyszkodnika, żeby nie
    > dowalił ile fabryka dała. Żaden mechanik z jako taką praktyką nie
    > będzie się bawił w dynamo i przykręci tak, że będzie dobrze.

    Dobry mechanik - owszem. A np. w mojej nowej padace poprzedni
    właściciel postanowił se ją obniżyć wsuwając lagi i dojebał taki
    moment, że miałem poważny problem aby to odkręcić. Cud że gwinty to
    przetrwały. A w takim komisowym sprzęcie HGW kto wcześniej grzebał.

    de Fresz

  • 10. Data: 2010-08-03 14:43:10
    Od: utopiec <u...@g...com>

    On 3 Sie, 15:42, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
> [...]

    No ok, koledzy ale nie mogę uwierzyć, że nikt tego moto nie widział i
    go nie próbował. Moto stoi w popularnym w Wawie komisie, myślę od
    przynajmniej 6tego maja tego roku a być może dużo wcześniej i nikt go
    nie przymierzał?

    pzdr, utopiec