  • 51. Data: 2011-10-24 18:00:00
    Temat: Re: dane na dyskach ssd
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Dobre -- kostka Rubika popsuła się do tego stopnia,
    > że do niczego nie nadawała się, więc ją sprzedałem. ;)

    tylko, że ten dysk buczał tak od począku :)
    wszystkie HDD to buczki!
    mo może poza Seagetem ST3500412AS

    > Po co? Czyszczenie rejestru ma sens -- porządkowanie ładowania nie ma.
    > Defragmentacja potrwa jeszcze 26 minut...

    niemożliwe...
    program bootVis defragmentuje tylko te pliki, które biorą udział przy startowaniu
    systemu. Defragmentacja trwa ok minuty.

  • 52. Data: 2011-10-24 18:25:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej" 4...@w...pl

    > tylko, że ten dysk buczał tak od począku :)
    > wszystkie HDD to buczki!
    > mo może poza Seagetem ST3500412AS

    Mój (ASG) nie buczy, ale wydaje dźwięki takie, jakby
    piłował drewno! Żartuję -- jest cichuteńki, a piłowanie
    słychać jedynie w czasie machania komputerem. :)

    > niemożliwe...
    > program bootVis defragmentuje tylko te pliki, które biorą udział
    > przy startowaniu systemu. Defragmentacja trwa ok minuty.

    A u mnie trwa dłużej. W tle wykonuje się wiele innych rzeczy.
    Tempriczer CPU wzrósł do 74 a HDD spadł do 48 i to wtedy, gdy
    notebook leżał nogami do góry a uruchomione filmy pokończyły się.

    Pół godziny wcześniej było tak:

    CPU 52 stopnie Celsjusza, HDD 49 stopni Celsjusza.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 53. Data: 2011-10-25 18:04:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Oct 2011, Andrzej wrote:

    > w HDD też mogą strzelić, więc nie kupuje tego argumentu

    Do kwestii merytorycznej odniósł się Radosław, ja mam
    uwagę do kwestii formalnej: przecież *TY* usiłujesz wykazać
    że jest RÓŻNICA w padzie HDD a SSD, więc podważanie
    uwagi Radosława spostrzeżeniem że jest TAK SAMO jest co najmniej
    makabrycznym nieporozumieniem ;)

    > w HDD też są scalaki i też mogą się uszkodzić.
    > Też nie kupuje tego argumentu.

    Jw.
    Czyli zgadzasz się że Twoja teza że "pad jest z założenia
    inny" nijak nie ma wsparcia w uwagach Radosława, skoro
    znajdujesz w nich takie same przyczyny?

    > fakty są takie, że zajeżdżona komórka w SSD staje się do odczytu

    Żeby jasność była: podważam Twoją ARGUMENTACJĘ.
    Nie tezę :P

    pzdr, Gotfryd

  • 54. Data: 2011-10-25 20:48:00
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.10.2011 13:04, Andrzej pisze:

    > a co tu jest niebezpiecznego?
    > a co szkodliwego?

    Podejście "co tydzień odtworzę" skłania do bagatelizowania
    ryzyka infekcji ("co z tego, że coś złapię, za tydzień będę
    miał i tak czysty system").

    > Z komputerem jestem od samiśkiego początku, czyli od czasów XT
    > i jeszcze na żadnego wirusa nie trafiłem.

    To masz małe doświadczenie, najwyraźniej, bo każdy kto się
    jednak poważniej zajmuje komputerami *musiał* choć raz do-
    świadczyć infekcji wirusowej na swoim lub "znajomym" kompu-
    terze.

    > ale dlatego, że Windows lubi się sam zaśmiecać i dlatego dość czesto
    > robie taką procedurę.

    Bzdura. To użytkownicy zaśmiecają Windows, a nie samo Windows
    się zaśmieca.

    > nowe okno tak, ale przecież kiedyś musiałeś program odpalić
    > ten pierwszy raz - stawiam, że HDD trochę się przy tym urzęził :)

    I co z tego? Raz na kilkaset otwarć okna? Żadna strata.

    > - otwarcie PS na HDD trwa na tyle długo, ze w wielu sytuacjach

    Nie mam PS bo nie mam kasy na zbędne programy, ale poczekanie
    na otwarcie GIMPa przez pięć czy dziesięć sekund nie jest dla
    mnie *żadnym* problemem. I dla większości nie powinno być.

    I przyznaję przy tym, że w tych zastosowaniach GIMP jest złym,
    bo zbyt rozbudowanym i zbyt powolnym narzędziem. Podobnie zre-
    sztą jak Photoshop (jeżeli nie bardziej nawet). Korzystanie z
    niego do obróbki "fotek wysyłanych znajomym" to rozrzutność i
    przesada.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 55. Data: 2011-10-25 23:50:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Radosław Sokół" 2...@g...one.pl

    > Nie mam PS bo nie mam kasy na zbędne programy, ale poczekanie

    Jest za darmo i jest niezbędny. :) Tyle, że jest za darmo
    na 30 dni, ale jakoś te dni łatwo wydłużyć w nieskończoność,
    i to bez klonowania systemu. :)

    BTW -- PS apdejtuje się, bez tych apdejtów jego użyteczność jest
    mocno osłabiona, dlatego częste odtwarzanie całego systemu jest
    kłopotliwe. :)

    U mnie pusty PS naprawdę ładuje się 5 sekund za pierwszym razem. :)
    Załadunek jednego CR2 też trwa szybko, choć nie jest ono ładowane
    do PSa od razu, a pośrednio -- liczę ten czas na wstępny załadunek CR2.

    > na otwarcie GIMPa przez pięć czy dziesięć sekund nie jest dla
    > mnie *żadnym* problemem. I dla większości nie powinno być.

    A GIMP u mnie ładuje się ,,pół dnia'' -- dla mnie to paranoja. :)

> [...]
    > sztą jak Photoshop (jeżeli nie bardziej nawet). Korzystanie z
    > niego do obróbki "fotek wysyłanych znajomym" to rozrzutność i

    A wg mnie rozrzutnością jest omijanie PSa. :)
    Łatwo, szybko, prosto... Z masą efektów -- ale można i bezefektownie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 56. Data: 2011-10-28 07:32:16
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Radosław Sokół wrote:

    > Podejście "co tydzień odtworzę" skłania do bagatelizowania
    > ryzyka infekcji ("co z tego, że coś złapię, za tydzień będę
    > miał i tak czysty system").

    czy zabezpiczony robotnik pracujacy na wysokości bagatelizuje
    swoje bezpieczeństwo?
    chyba nie.
    Ja też nie batalilizuje ryzyka infekcji i choćbym miał zaraz system
    odtworzyć
    nigdy nie robie czynności mogących zwieszyć ryzyko wpuszczenia wirusa

    > To masz małe doświadczenie,

    z komputerem jestem od 20 lat i spędzam z nim 15h dzienne,
    to mało?

    > najwyraźniej, bo każdy kto się
    > jednak poważniej zajmuje komputerami *musiał* choć raz do-
    > świadczyć infekcji wirusowej na swoim lub "znajomym" kompu-
    > terze.

    na znajomym komputerze się spotkałem, ale na swoim nigdy

    > Bzdura. To użytkownicy zaśmiecają Windows, a nie samo Windows
    > się zaśmieca.

    Nie można winić użytkowników którzy korzystają tylko z programów.
    Mniejsza o to kto śmieci, bo faktem jest, że system lubi się zaśmiecać
    - moim zdaniem dobrą radą na to jest stawianie nowego systemu :)
    No ale jak ktoś chcę używać programów czyszczących, których jest
    ze setki to proszę bardzo.
    Ja wolę mieć nowe i świeże, a nie czyszczone :)

  • 57. Data: 2011-10-28 14:04:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej" 4...@w...pl

    > na znajomym komputerze się spotkałem, ale na swoim nigdy

    To prawie tak jak ja -- na swoim też miałem, ale większość
    (a może i wszystkie) dobrowolnie zaprosiłem. :)

    > Nie można winić użytkowników którzy korzystają tylko z programów.

    Można, można -- gdy ktoś chce zarobić na badziewiu (jakim jest Windows),
    nie tylko może, ale musi zwalać winę na użytkownika! Zobaczy, czy
    jakikolwiek soft w samochodzie (ABSy, ESPy itp. -- chociażby)
    zawiesza się, zaśmieca, ulega zawirusowaniu...

    > Mniejsza o to kto śmieci, bo faktem jest, że system lubi się zaśmiecać

    Nie tyle lubi, co nie czyści się samoczynnie ze śmieci!!!

    ,,Milion razy'' nakazuję, aby po hibernacji czy usypianiu
    nie było pytania o hasło, a jednak to pytanie pojawia się...

    > - moim zdaniem dobrą radą na to jest stawianie nowego systemu :)

    Niestety tak!!!

    > No ale jak ktoś chcę używać programów czyszczących, których jest
    > ze setki to proszę bardzo.
    > Ja wolę mieć nowe i świeże, a nie czyszczone :)

    Idziesz na łatwiznę!!! Nie chcesz utrapień!! A to one
    właśnie warunkują nam zbawienie naszych dusz!!!

    Od niepamiętnych czasów ludzie robią bakapy po to, aby w razie czego
    mieć gdzie i dokąd wracać. :) Ale że nie każdy potrafi robić te bakapy...

    Łatwiej kogoś wyzwać od Trolli, niż zrobić bakap i w razie potrzeby odtworzyć to, co
    potrzebne...
    Komputer to narzędzie, nie żywe stworzenie potrzebujące naszego doglądania!!!

    [zaraz mój Kiciuś wybrudzi się :) i mnie podrapie, albo i pogryzie... no
    dobra... mój netbook to Kiciuś -- żywe stworzenie, potrafiące myśleć, ale
    nie każdy komputer jest kotem... niektóre to nawet ludziom nie dorównują...]

    -=-

    Choć może Cię to dziwić -- nie każdy potrafi odtworzyć system...
    A nawet jeśli ktoś potrafi -- być może zajmuje mu to nie jedną
    chwilę (jak Tobie) ale całe wieki...

    W necie jest masa podpowiadaczy, masa programów do kopiowania,
    masa poradników... Ale i cóż z tego?...

    Kopiowaliśmy DOSa (niemal każdy miał go na setkach dyskietek)
    kopiujemy tez i Windows... Ja od kilkunastu lat (od W9x) mam
    na dyskach masę kopii zdatnych do natychmiastowego uruchomienia
    oraz dodatkową masę :) kopii na płytach czy innych zewnętrznych
    nośnikach...

    Ale przysięgam Ci -- nie każdy radzi sobie z klonowaniem systemu, jakim jest
    Windows!!!
    Problem zdaje się być banalnie prostym -- ale w istocie jakoś ta umiejętność nie jest
    powszechna...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'