  • 1. Data: 2011-10-20 15:05:06
    Temat: Prośba o pomoc w diagnozie
    Od: "Vince" <w...@o...pl>

    Problem jest prosty i banalny - komp nie odpala! Nie wyświetla się nic (tak
    jakby nie było sygnału do monitora). Płyta główna ECS K7S6A (coś takiego:
    http://www.in4.pl/recenzje/ecsk7s6a/index.htm). Wiem że na pewno nie jest
    to:

    - grafa (bo sprawdzałem na innym komputerze i działa)
    - monitor i kabel zasilający

    Temat zasilacza: wiatraczek procesora się kręci, więc jakieś napięcie jest.
    Przypuszczam, że może to być płyta, aczkolwiek chciałbym mieć pewność, że na
    100% nie jest to coś innego (jakiś inny, mniej kosztowny "drobiazg").

    Pozdrawiam, M. (aka Maverick No2)

  • 2. Data: 2011-10-20 15:30:55
    Temat: Re: Prośba o pomoc w diagnozie
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    zasilacz, procesor, płyta - w takiej kolejności bym sprawdzał - jak nie
    masz możliwości sprawdzenia we własnym zakresie to tylko wizyta w serwisie

  • 3. Data: 2011-10-21 22:39:40
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Vince" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest. Przypuszczam, że może to być płyta, aczkolwiek chciałbym mieć
    > pewność, że na 100% nie jest to coś innego (jakiś inny, mniej kosztowny

    Problem jest banalny jak masz podzespoły na podmianę...
    "Jakieś" napięcie nie wystarcza.

    Feromon

  • 4. Data: 2011-10-21 23:51:30
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Feromon" napisał:

    > Problem jest banalny jak masz podzespoły na podmianę...

    Niestety nie jest banalny. Taki zestaw potrafi się uszkodzić "wrednie", tzn.
    procesor+płyta. Włożenie dobrego procesora do uszkodzonej płyty skutkuje
    uszkodzeniem procesora. Z kolei włożeenie uszkodzonego procesora do dobrej płyty
    uszkadza płytę. I nie ma sposobu na bezpieczną diagnozę. Pozostaje pomiar napięć
    zasilacza. Jeśli są prawidłowe to zestaw procesor + płyta do wyrzucenia.

    Remek

  • 5. Data: 2011-10-24 06:19:59
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Z kolei włożeenie uszkodzonego procesora
    > do dobrej płyty uszkadza płytę.

    Hę?

    Malo prawdopodobne.
    AFAIR nie slyszalem o takim przypadku.
    Rzecz jasna poza tymi, gdzie procesor byl
    w jakis sposob uszkodzony mechanicznie.

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 6. Data: 2011-10-24 14:46:42
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Vituniu" napisał:

    > Hę?

    > Malo prawdopodobne.
    > AFAIR nie slyszalem o takim przypadku.
    > Rzecz jasna poza tymi, gdzie procesor byl
    > w jakis sposob uszkodzony mechanicznie.

    To, że nie słyszałeś może świadczyć jedynie o Twoim słabym słuchu. To są fakty
    wynikające z konstrukcji procesorów AMD na socket A. Nie mają one zabezpieczenia
    przed przegrzaniem i w razie np. zatrzymania wentylatora i wzrostu temperatury
    rdzeń ulega wręcz stopieniu (jak w reaktorze :)). Co powoduje zwarcie i spalenie
    układów zasilających procesor na płycie. Jeśli uszkodzenie nastąpi w ten sposób,
    że procesor dostanie 3,3V zamiast właściwego to natychmiast się uszkodzi.
    Włożenie go do dobrej płyty znów uszkodzi układ zasilania procesora.
    Przećwiczyłem to niestety na własnej skórze. Uszkodziłem w ten sposób 3 płyty i
    5 procesorów. Mogę Ci je wysłać do sprawdzenia.

    Remek

  • 7. Data: 2011-10-24 17:28:13
    Od: Szyk <s...@o...pl>

> [...]
    > przed przegrzaniem i w razie np. zatrzymania wentylatora i wzrostu temperatury
    > rdzeń ulega wręcz stopieniu (jak w reaktorze :)).

    Nie zawsze to jest prawdą, bo były płyty z diodą mierzącą temperaturę
    procka i była opcja w Biosie awaryjnego wyłączenia w razie przegrzania.
    Ale jak to działała w praktyce to nie wiem, ale podejrzewam, że nie
    najgorzej.

  • 8. Data: 2011-10-24 19:56:13
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > To są fakty wynikające z konstrukcji procesorów AMD na socket A.
    > Nie mają one zabezpieczenia przed przegrzaniem

    Maja. Z roznych wzgledow o znacznie gorszej skutecznosci niz w
    procesorach Intela z tamtej epoki, ale maja.

    Polecam lekture:
    http://ixbtlabs.com/articles/pentium4athlonxpthermal
    management/

    > i w razie np.
    > zatrzymania wentylatora i wzrostu temperatury
    > rdzeń ulega wręcz stopieniu (jak w reaktorze :)).
    > Co powoduje zwarcie i spalenie układów zasilających procesor na płycie.

    Problem z ta teoria jest taki, ze sie nie sprawdza.
    Gdyby tak bylo, to procesor po "wrecz stopieniu" natychmiast zabijalby
    plyte, w ktorej ulegl uszkodzeniu. We wszystkich wypadkach, w ktorych
    mialem doczynienia z uszkodzoniem procesorow z Socket A, czy to ze
    wzgledu na przegrzanie, czy tez ukruszenie rdzenia, wymiana procesora
    zalatwiala sprawe.

    > Jeśli uszkodzenie nastąpi w ten sposób,
    > że procesor dostanie 3,3V zamiast właściwego to natychmiast się uszkodzi.
    > Włożenie go do dobrej płyty znów uszkodzi układ zasilania procesora.

    Nie twierdze, ze nie jest to mozliwe. Twierdze natomiast, ze malo
    prawdopodobne.

    > Przećwiczyłem to niestety na własnej skórze.
    > Uszkodziłem w ten sposób 3 płyty i 5 procesorów.

    Coz... Druga plyta to pech, ale trzecia swiadczy juz o Tobie.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 9. Data: 2011-10-25 20:52:38
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Vituniu" napisał:

    > Maja. Z roznych wzgledow o znacznie gorszej skutecznosci niz w
    > procesorach Intela z tamtej epoki, ale maja.

    Maja, nie maja i co maja? Mowa o konkretnej płycie, a nie o teorii zabezpieczeń.
    A ta konkretna płyta nia maja.

    > Problem z ta teoria jest taki, ze sie nie sprawdza.

    Fakty to wg Ciebie teoria?

    > Coz... Druga plyta to pech, ale trzecia swiadczy juz o Tobie.

    Pytałem Cię o opinię o sobie? Wycieczki osobiste świadczą o tym, że jesteś
    palantem. Może celowo uszkodziłem te płyty, aby potwierdzić pewne obserwacje?
    Gówno Ci do tego. Chodzi o meritum. Tak się psują płyty ECS socket A po
    przegrzaniu procesora AMD. I to są fakty niezależnie od tego czy jakieś inne
    płyty maja, czy nie maja. Wysłać Ci te płyty? Może stwierdzisz, że to
    niemożliwe by się uszkodziły?

    Remek

  • 10. Data: 2011-10-26 07:09:42
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Mowa o konkretnej płycie, a nie o teorii zabezpieczeń.

    Nie. Napisales
    "To są fakty wynikające z konstrukcji procesorów
    AMD na socket A. Nie mają one zabezpieczenia
    przed przegrzaniem"
    co nie jest prawda.

    > A ta konkretna płyta nia maja.

    Takze nie jest to prawda.

    K7S6A posiada czujnik temperatury umieszczony
    pod socketem, a w BIOS jest opcja wylaczenia sprzetu
    po przekroczeniu zadanej temperatury.

    Prawda jest natomiast, ze takie zabezpieczenie jest
    malo skuteczne w wypadku, gdy np. radiator
    straci nagle kontakt z rdzeniem procesora.

    O czym z reszta traktowal linkowany przeze mnie tekst.

    > Fakty to wg Ciebie teoria?

    Wg. mnie odosobniony fakt niekoniecznie kladzie cala teorie.

    Proponuje poczekac na wynik remontu komputera,
    o ktory sie spieramy.
    Tu prosba do watkotworcy o pamiec i publikacje wynikow,
    jesli rzecz jasna zdecyduje sie staruszka naprawiac. :)

    > Wycieczki osobiste świadczą o tym, że jesteś
    > palantem.

    Popraw mnie jesli sie myle, ale to chyba Ty pisales
    cos o moim kiepskim sluchu?

    > Gówno Ci do tego.

    A to w takim razie przepraszam i zegnam sie uprzejmie.
    Nie fatyguj sie z dalszymi odpowiedziami.

    pozdrawiam,
    Vituniu.