  • 1. Data: 2011-10-19 15:11:36
    Temat: Test karty pamięci
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Poszukuję testów 2 kart pamięci przez ATTO. Chodzi mi o następujące karty:
    Adata microSDHC 8 GiB Class 10
    GoodRam microSDHC 8 GiB Class 10.

    O ile test mogę znaleźć adata to goodrama już nie.
    Może ktoś z grupowiczów posiada którąś z tych kart i może zrobić test (dobrze,
    gdyby napisał w jakim czytniku umieścił).

  • 2. Data: 2011-10-19 19:29:48
    Temat: Re: Test karty pamięci
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > O ile test mogę znaleźć adata to goodrama już nie.
    > Może ktoś z grupowiczów posiada którąś z tych kart i może zrobić test (dobrze,
    > gdyby napisał w jakim czytniku umieścił).

    Wybacz że nie odpowiem ci na pytanie, ale dlaczego szukasz syntetycznych
    testów ?
    Ja tak samo kierowałem się wynikami ATTO kupując bardzo szybkiego pendrajwa
    (Patriot Supersonic Magnum). Atto wypadało pięknie, a w rzeczywistości ?
    Nawet pod USB2.0 nie zapisuje z max prędkością (25-28 MB/s) tylko 11 MB/s.
    OWszem, pierwsze pól giga zapisze z maksymalną, ale to chyba zasługa bufora.

    Co do karty, to mam sandiska sdhc class 10 8 gb w czytniku z medimarkt Trust
    (mini sim & memory card reader) i nie wiem dokładnie co miało oznaczać te
    "class 10" bo tylko odczyt się sprawdza (~10 MB/s) ale zapis to już kiszka
    (1-4 MB/s, wahający się)

    -v

  • 3. Data: 2011-10-19 19:57:19
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-19 21:29, vissim wrote:

> [...]
    > "class 10" bo tylko odczyt się sprawdza (~10 MB/s) ale zapis to już kiszka

    Czy jestes pewny, ze testy wykonujesz prawidlowo? opisz je prosze dokladniej
    - jak wykonujesz zapis
    - jak wykonujesz pomiar

  • 4. Data: 2011-10-21 18:12:11
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jestes pewny, ze testy wykonujesz prawidlowo? opisz je prosze
    > dokladniej - jak wykonujesz zapis
    > - jak wykonujesz pomiar

    Może po prostu wrzuca pliki?

    Ja kupiłem ostatnio w promocji microSDHC PNY 16 Giga Class 10, pisze ładnie
    na nich 15MB/s WriteSpeed, no i te 16MB/s faktycznie widzę leci (duży plik).

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2011-10-22 15:22:28
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > Czy jestes pewny, ze testy wykonujesz prawidlowo? opisz je prosze dokladniej
    > - jak wykonujesz zapis
    > - jak wykonujesz pomiar

    oczywiscie ze prawidlowo - pod linuxem
    - restartuje komputer
    - tworze plik o losowej zawartosci i zapisuje do poartycji i/lub samego
    urzadzenie dev
    poleceniem 1:
    date; dd if=/dev/urandom of=/zamontowana partycja; sync; date
    poleceniem 2:
    date; dd if=/dev/urandom of=/dev/[pen]; sync; date

    Test pod USB 2.0, 3.0 w przyszłym tygodniu.
    Jeżeli ktoś chiałby znać chipsety na których to testowano, mogę wyciągnąć te
    informacje.

    Odczyt wykonuje tak samo.
    Czasy zgadzaja sie z realnymi, czyli gdy mierze czas zapisu/odczytu innymi
    programami (TotalCopy,TC, pod linuxem cp,mv)

    Jak widzisz nie uzywam tutaj zadnego buforowania, a jezeli juz, to i tak
    testy kończą się gdy -wszystko- zostanie zapisane

    Jeszcze jedna ciekawostka odnośnie tego PAtriota to taka, że zamraża mi
    stacjonarnego i laptopa w pewnych momentach przy zapisie tak na 1-1,5
    sekundy. No idea oc jest grane, zaraz napisze do producenta, bo rozumiem
    gdyby to był jeden chipset i jeden komputer, ale już na dwóch to nie jest
    mój problem.

  • 6. Data: 2011-10-22 21:29:46
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On sob, 22 paź 2011 17:22:28 in article
    vissim wrote:
    > date; dd if=/dev/urandom of=/dev/[pen]; sync; date

    A jaką prędkość pokazuje ci
    dd if=/dev/urandom of=/dev/null count=1024

    > Jak widzisz nie uzywam tutaj zadnego buforowania, a jezeli juz, to i tak
    > testy kończą się gdy -wszystko- zostanie zapisane

    Buforem jest cały wolny RAM :)

> [...]
    > gdyby to był jeden chipset i jeden komputer, ale już na dwóch to nie jest

    Opróznianie bufora, kiepski sterownik?