  • 1. Data: 2011-10-20 15:00:30
    Temat: Drukarka laserowa pod DOS
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Szukam drukarki laserowej, która byłaby w stanie drukować pod DOS, przy
    czym używany program umożliwia wybór określonej drukarki igłowej np.
    Seikosha SP-1900, Epson LQ-100, Epson LX-300. Da się coś laserowego do
    takiego systemu podłączyć?

    Maciek

  • 2. Data: 2011-10-20 15:05:02
    Temat: Re: Drukarka laserowa pod DOS
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 20.10.2011 17:00, Maciek pisze:
> [...]
    > czym używany program umożliwia wybór określonej drukarki igłowej np.
    > Seikosha SP-1900, Epson LQ-100, Epson LX-300. Da się coś laserowego do

    Da się, ale musi to być drukarka z własnym rozumem (interpreterem), nie GDI.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 3. Data: 2011-10-20 15:16:15
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-10-20 17:05, Tom01 pisze:
    > Da się, ale musi to być drukarka z własnym rozumem (interpreterem), nie GDI.
    To wiem. Pytanie tylko, czy będzie zgodna z wyżej wymienionymi, żeby się
    nie okazało, że owszem - drukuje, ale krzaki.

    Maciek

  • 4. Data: 2011-10-20 16:32:47
    Od: pigobocian <p...@g...com>

    On 20 Paź, 17:00, Maciek <m...@n...pl> wrote:
> [...]
    > czym używany program umożliwia wybór określonej drukarki igłowej np.
    > Seikosha SP-1900, Epson LQ-100, Epson LX-300. Da się coś laserowego do

    Poszukaj wśród OKI, np: http://www.oki.pl/produkty/mono-printers/desktop-pri
    nters/detail.aspx?prodid=tcm:87-3483&tab=1
    Przejrzyj starsze modele.

    pigobocian.

  • 5. Data: 2011-10-20 16:55:34
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Maciek" <m...@n...pl> wrote in message

    Potrzebujesz drukarki laserowej z emulacją drukarki igłowej.
    Np. wspomniana przez pigobociana OKI emuluje Epsona FX.

  • 6. Data: 2011-10-20 16:56:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek napisa?(a):

> [...]
    > czym używany program umożliwia wybór określonej drukarki igłowej np.
    > Seikosha SP-1900, Epson LQ-100, Epson LX-300. Da się coś laserowego do

    Nowa czy uzywana?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 7. Data: 2011-10-20 17:07:15
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-10-20 18:56, januszek pisze:
    > Nowa czy uzywana?
    Jeśli nie będzie nowej, to oczywiście rozważę zakup używanej, ale
    wolałbym nową.

    Maciek

  • 8. Data: 2011-10-20 17:41:57
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Szukam drukarki laserowej, która byłaby w stanie drukować pod DOS,

    z systemu operacyjnego DOS czy okienko DOS (konsola DOS) pod windowsem?
    Jak to drugie to to http://www.centrumdruku.com.pl/kyocera-mita/fs-1120d
    .cd
    ma sporo emulacji.
    A jak potrzeba z LPT to Lexmark E260d ma taki port, ale emulacja PCL 5 i 6
    jak program obsługuje.

  • 9. Data: 2011-10-20 18:52:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-10-20 17:00, Maciek pisze:
> [...]
    > czym używany program umożliwia wybór określonej drukarki igłowej np.
    > Seikosha SP-1900, Epson LQ-100, Epson LX-300. Da się coś laserowego do
    Z powodzeniem stosowałem drukarki "najtańsze GDI" laserowe typu HP 10xx
    na USB, z programami dosowymi (odpalanymi oczywiście w windowsie), które
    umiały drukować tylko do "swoich wbudowanych" drukarek na LPT, np stare
    WFmag itp.
    Dowcip polega na tym, że się taką drukarkę GDI "udostępnia w sieci"...
    Potem taką drukarkę się "instaluje" (z powrotem na tym samym
    komputerze!) jako drukarkę sieciową, z mapowanym portem LPT (np lpt2),
    można to zrobić przez "net use"...

    Wtedy drukowane z dosa rzeczy do mapowanego (wirtualnego) portu LPT będą
    traktowane windowsowym driverem w taki sposób, jakbyś "wydrukował" tekst
    z programu dosowego na "wirtualną kartkę" a potem ta "wirtualna kartka"
    jest drukowana już na drukarce GDI. Jedyny minus tego taki - ze co
    wydruk (obojętnie od rozmiaru) to walisz całą kartkę z laserówki. Nie
    zrobisz dwóch faktur na jednej A4 a potem sobie wytniesz - jak program
    dosowy wali komendę "wysuń stronę" - to znak dla drivera drukarki
    "strona gotowa, wydrukujmy to co mamy na A4"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2011-10-20 19:19:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-10-20 19:41, nom pisze:
> [...]
    > ma sporo emulacji.
    > A jak potrzeba z LPT to Lexmark E260d ma taki port, ale emulacja PCL 5 i 6
    Chodzi o czysty DOS. To jest maszyna z komputerem (jakieś 486) i
    dedykowanym oprogramowaniem pod DOS. Nikt raczej nie będzie próbował
    przenosić tego pod Windows, zwłaszcza, że w komputerze jest
    zainstalowana karta ISA, przez którą soft zbiera dane z maszyny.

    Maciek