  • 1. Data: 2012-08-13 02:04:34
    Temat: czy ktos sie z tym spotkał
    Od: p...@s...ca

    Walek osadzony w rurze , różnica średnic walka i wewnętrznej srednicy rury pozostawia
    jedynie małą szczeline między nimi . Doprowadzamy z jednej strony wodę , i wprawiamy
    wałek w ruch obrotowy. Widzialem konstrukcje dysków miedzy którymi woda w wyniku ich
    obrotów z wysoką wydajnością zamieniała sie w parę , używaną pózniej do ogrzewania.
    Były to skomplikowane ustrojstwa . Moje pytanie jest następujace: czy ktoś spotkał
    sie z tym tematem - jaka była by optymalna szczelina miedzy wałkiem a rurą, jakie
    były by optymalne obroty, czy ktoś już badał taki układ ?

  • 2. Data: 2012-08-13 10:02:44
    Temat: Re: czy ktos sie z tym spotkał
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 13 August 2012 01:04:34 UTC+1, (unknown) wrote:
> [...]
    rurą, jakie były by optymalne obroty, czy ktoś już badał taki układ ?

    Poszukaj rachunków turbiny Tesli, działa w obie strony.
    Konrad

  • 3. Data: 2012-08-13 20:00:53
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik <p...@s...ca> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Może chodzi o pompę kawitacyjną
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_kawitacyjna? Pod tym hasłem jest sporo
    materiałów, gdzieś widziałem nawet amatorskie konstrukcje. Zasada działania
    prosta, problemem są materiały :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 4. Data: 2012-08-13 22:41:01
    Od: " " <s...@W...gazeta.pl>

    p...@s...ca napisał(a):

> [...]
    > cy rury pozostawia jedynie ma=B3=B1 szczeline mi=EAdzy nimi . Doprowadzamy =
    > z jednej strony wod=EA , i wprawiamy wa=B3ek w ruch obrotowy. Widzialem kon=
    > strukcje dysk=F3w miedzy kt=F3rymi woda w wyniku ich obrot=F3w z wysok=B1 w=
    > ydajno=B6ci=B1 zamienia=B3a sie w par=EA , u=BFywan=B1 p=F3zniej do ogrzewa=
    > nia. By=B3y to skomplikowane ustrojstwa . Moje pytanie jest nast=EApujace: =
    > czy kto=B6 spotka=B3 sie z tym tematem - jaka by=B3a by optymalna szczelina=
    > miedzy wa=B3kiem a rur=B1, jakie by=B3y by optymalne obroty, czy kto=B6 j=
    No jasne że spotkał. Internet pełny jest cudownych pomp i silników
    magnetycznych. jak by to miało sprawność większą niż 1 to we wszystkich
    siłowniach ma Świecie tak by parę robili. A prądu by było tak dużo ze w
    oceanach by go topili. A jak ma sprawność mniejszą niż 1 to do produkcji pary
    grzałka lepsza bo jest w niej mniej do popsucia. Zamiast pytać poszedłbym do
    tokarza żeby mi takie coś wytoczył. To tak teoretycznie bo praktycznie to
    sobie mogę sam wytoczyć. I sprawdził bym czy działa. Oczywiście będą może i
    tutaj co zaraz się podniecą i się zacznie. Trochę ugrzeje bo musi, na cuda bym
    nie liczył. Piec jak zaczniesz trzeć szmatą to też się ugrzeje, ale jak
    napalić węglem jakoś bardziej ciepły się zrobi.

  • 5. Data: 2012-08-14 05:12:55
    Od: p...@s...ca

    On Monday, August 13, 2012 2:41:01 PM UTC-6, wrote:

> [...]
    >
    > nie liczył. Piec jak zaczniesz trzeć szmatą to też się ugrzeje, ale jak
    >
    > napalić węglem jakoś bardziej ciepły się zrobi.

    mysle o zastosowaniu do siłowni wiatrowej zamiast generatora. Z tokażem nie problem ,
    ale pierwsze pytanie jakie zada , to jakiej srednicy ma być wałek. Po to tu pisze ,
    aby nie robić 10-ciu wałkow , tylko jeden. Jesli nie wiesz jaka bedzie optymalna
    szczelina , to po co zużywasz swoją klawiature?

  • 6. Data: 2012-08-14 10:25:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 14 August 2012 04:12:55 UTC+1, (unknown) wrote:

> [...]
    aby nie robić 10-ciu wałkow , tylko jeden. Jesli nie wiesz jaka bedzie optymalna
    szczelina , to po co zużywasz swoją klawiature?

    Zadajesz złe pytanie, więc nie otrzymujesz dobrej odpowiedzi. To nie będzie dobrze
    działać, nawet jeśli Ci ktoś opowie ze szczegółami jak taką turbinę zaprojektować. Ci
    co wiedzą, nic Ci nie powiedzą bo szkoda czasu.
    Konrad

  • 7. Data: 2012-08-14 22:51:21
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    W dniu 2012-08-13 20:00, wowa pisze:

> [...]
    > sporo materiałów, gdzieś widziałem nawet amatorskie konstrukcje. Zasada
    > działania prosta, problemem są materiały :)

    Polska Wikipedia podaje nieprawidłową informację. Pomieszano tu
    informacje na temat pompy ślimkowej mimośrodowej (patrz tutaj:
    http://pubserv.uprp.pl/publicationserver/Temp/fe34qv
    vq7cufjtvpkqp73vjeb7/PL54623B1.pdf),
    powszechnie stosowanej w przemyśle i tzw. pompy kawitacyjnej, wynalazku
    Griggsa (patrz na przykład
    tutaj:http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/cieplo
    /pk/pk_00.html), o
    której krążą informacje, jakoby mogła produkować więcej ciepła niż włoży
    się w nią energii.

    Wikipedyści polscy najwyraźniej pomylili "progressive cavity" z
    "cavitation in progress", ale to nie takie rzadkie.

    Pompa kawitacyjna rzeczywiście nadaje się do produkcji ciepła
    bezpośrednio z energii mechanicznej i dlatego w tym kontekście może mieć
    sens.

    W. Bicz

  • 8. Data: 2012-08-14 23:23:34
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Wieslaw Bicz" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Pompa kawitacyjna rzeczywiście nadaje się do produkcji ciepła bezpośrednio
    > z energii mechanicznej i dlatego w tym kontekście może mieć sens.

    W drugiej części rozdziału Konstrukcja jest wzmianka o takiej pompie. Może
    niezbyt szczęśliwie podałem przykład, ale chodziło mi o nazwę
    Wojtek

  • 9. Data: 2012-08-15 02:07:06
    Od: p...@s...ca

    On Sunday, August 12, 2012 6:04:34 PM UTC-6, (unknown) wrote:
> [...]
    rurą, jakie były by optymalne obroty, czy ktoś już badał taki układ ?

    Zadałem wydaje mi sie proste pytanie . Czy ktoś coś konkretnego wie na ten temat . Za
    informacje o pompie kawitacyjnej dzięki. Ale nie moge sie oprzeć , żeby nie wylać z
    siebie żołci jaka mnie zalewa. Wiekszosć odpowiedzi sprowadza sie do jednego - nie
    wiem , ale punktem honoru jest odezwać sie. Można bełkotać absolutnie bez sensu, bić
    piane, byle zaistnieć . Sorry ale jest to wyjątkowo wkurwiające zjawisko na tego typu
    forach. Nikogo nie pytalem czy to bedzie działac czy nie, a zaraz znależli sie
    wieczni malkonteńci, spiczniali pesymiści i dawaj popisy erudycji. Co w nas Polakach
    siedzi ? Nie ma co się potem dziwić historiom typu niebieski LED.

  • 10. Data: 2012-08-15 17:33:46
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    p...@s...ca napisał(a):

> [...]
    > odukcji pary
    > =B3bym do
    > nie to
    > b=EAd=B1 mo=BFe i
    > , na cuda bym
    > ale jak
    > enet/
    >
    > mysle o zastosowaniu do si=B3owni wiatrowej zamiast generatora. Z toka=BFem=
    > nie problem , ale pierwsze pytanie jakie zada , to jakiej srednicy ma by=
    > =E6 wa=B3ek. Po to tu pisze , aby nie robi=E6 10-ciu wa=B3kow , tylko jeden=
    > .. Jesli nie wiesz jaka bedzie optymalna szczelina , to po co zu=BFywasz swo=
    Prosisz i masz. Stosunek średnicy do długości min. 1:10. Szczelina 0,01 +_
    0,001. prędkość obrotowa od 2000 obr/min do 50 000 obr/min. Obroty zależą od
    średnicy. Im mniejsza tym większe. Wiatrak już masz?