  • 1. Data: 2012-08-06 19:46:58
    Temat: Jak zrobić duży otwór dla głośników
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Cześć!

    Czym zrobić otwory 84 mm, 93 mm i 185 mm w płycie MDF 16 mm?

    Poradźcie mi łatwą metodę możliwą do zastosowania
    w domu, więc frezarka CNC raczej odpada.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 2. Data: 2012-08-06 19:53:03
    Temat: Re: Jak zrobić duży otwór dla głośników
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 6 August 2012 18:46:58 UTC+1, Krzysztof Tabaczyński wrote:
    > Cze??!
    >

    > Czym zrobi? otwory 84 mm, 93 mm i 185 mm w p?ycie MDF 16 mm?
    >

    > Porad?cie mi ?atw? metod? mo?liw? do zastosowania
    >
    > w domu, wi?c frezarka CNC raczej odpada.
    >

    > Pozdrowienia. Krzysztof z Tych?w.

    A z jaką dokładnością?

  • 3. Data: 2012-08-06 20:07:45
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On Monday, 6 August 2012 18:46:58 UTC+1, Krzysztof Tabaczyński wrote:

    A z jaką dokładnością?

    Plus minus 1 mm. :-)
    Ten największy może nawet plus minus 2 mm.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 4. Data: 2012-08-06 20:25:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 6 August 2012 19:07:45 UTC+1, Krzysztof Tabaczyński wrote:
    > U?ytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    ps.com...

    > On Monday, 6 August 2012 18:46:58 UTC+1, Krzysztof Tabaczy?ski wrote:
    >

    > A z jak? dok?adno?ci??
    >

    > Plus minus 1 mm. :-)
    >
    > Ten najwi?kszy mo?e nawet plus minus 2 mm.

    Tyle to dasz radę owiercić piątką, wyrównać raszplą i wygładzić ściernicą listkową.
    Chyba że sobie zbudujesz szablon do objechania frezem włożonym w wiertarkę, musisz
    się rozejrzeć co masz w szufladzie ze szpejami. Wiesz, "z pasków blachy walających
    się na każdym podwórku...", jak to mawiał Adam Słodowy :-)
    Konrad

  • 5. Data: 2012-08-06 20:50:06
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    pasków blachy walających się na każdym podwórku...", jak to mawiał Adam

    Jak taki szablon powinien wyglądać?
    I jakie mają być wymiary freza jeśli mam dyspozycji
    tylko wiertarkę akumulatorową 12 V z uchwytem 10 mm.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 6. Data: 2012-08-06 21:07:39
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 6 August 2012 19:50:06 UTC+1, Krzysztof Tabaczyński wrote:
    > Jak taki szablon powinien wygl?da??
    >
    > I jakie maj? by? wymiary freza je?li mam dyspozycji
    >
    > tylko wiertark? akumulatorow? 12 V z uchwytem 10 mm.

    No to musisz kombinować. Jakie wymiary ma płyta w której to chcesz wiercić? Dlaczego
    chcesz to wiercić aż z taką wąską tolerancją? Głosniki nie mają maskownic? Dasz radę
    w ręce trzymać tę wiertarkę w pionie frezując nią w tym mdfie? Masz jak przymocować
    wiertarkę do czegoś nieruchomego? Metody McGyvera polegają na wykorzystaniu tego co
    się ma pod ręką tak żeby dało się wykorzystać zalety a wady nie miały wpływu :-)
    Konrad
    PS dalej uważam że owiercenie i wyrównanie jest najszybsze. Już byś zrobił.

  • 7. Data: 2012-08-06 21:10:37
    Temat: Re: Jak zrobi? du?y otw?r dla g?o?nik?w
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-08-06 19:46, Krzysztof Tabaczy?ski pisze:
    > Cze??!
    >
    > Czym zrobi? otwory 84 mm, 93 mm i 185 mm w p?ycie MDF 16 mm?
    >
    > Porad?cie mi ?atw? metod? mo?liw? do zastosowania
    > w domu, wi?c frezarka CNC raczej odpada.

    Ręczna frezarka do drewna. Wyjdzie tak dokładnie jak dokładny będzie
    szablon ( z blachy ).

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2012-08-06 21:14:59
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Ręczna frezarka do drewna. Wyjdzie tak dokładnie jak dokładny będzie
    > szablon ( z blachy ).

    Trzy rozmiary otworów to trzy szablony?
    A jaki frez? Palcowy?
    Jaka średnica tego freza, jeśli mam tylko
    ręczną wiertarkę akumulatorową na 12 V?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 9. Data: 2012-08-06 21:57:51
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >
    > tylko wiertark? akumulatorow? 12 V z uchwytem 10 mm.

    No to musisz kombinować. Jakie wymiary ma płyta w której to chcesz wiercić?

    Jedna ma 150 x 150 mm, a druga 450 x 260 mm.
    Obydwie mają grubość 16 mm.

    Dlaczego chcesz to wiercić aż z taką wąską tolerancją?

    Bo kolumna ma być szczelna aby głośnik
    niskotonowy pracował na poduszce powietrznej.

    Głosniki nie mają maskownic?

    Maskownice nakłada się na głośniki.

[...]

    Nie mam raszpli półokrągłej ani ściernicy listkowej.
    OBI już zamknięte... :-)

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 10. Data: 2012-08-06 23:57:57
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czym zrobić otwory 84 mm, 93 mm i 185 mm w płycie MDF 16 mm?
    >
    > Poradźcie mi łatwą metodę możliwą do zastosowania
    > w domu,

    Te 2 mniejsze takim czyms do robienia dziur w kafelkach. To jest ostro
    zakonczony walek, ktory zaciska sie w wiertarce, od niego odchodzi
    regulowane ramie tez ze szpikulcem. W desperacji tak wlasnie
    przewiercilem taka plyte. Do wiekszego mozna sprobowac tej samej metody
    rysujac w kolko dlugo i namietnie dlutem na sznurku osadzonym w srodku
    otworu. Jak MacGyver, to MacGyver;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa