  • 1. Data: 2012-07-31 12:05:05
    Temat: korozja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Pare lat temu zainstalowalem baterie umywalkowa. A moze dawniej niz
    pare ... ladna, niklowana, czy chromowana bo nie odrozniam, itp.

    Pare dni temu patrze i widze jakas nitke ... a nie, to z rury wylewki
    tryska woda bokiem. Taki waziutki strumyczek.
    No nic, przekorodowalo, czas na nowa.
    Ale jakos tak mi sie nie spieszylo, zrobila sie druga dziura, i
    trzecia. Zakleilem prowizorycznie, bo te przeszkadzaly.
    W weekend jakos nie bylo okazji wymienic ... i ale dzis musi sie
    znalezc, to widze juz czwarta dziure.

    Tylko co mnie dziwi - precyzja tej korozji (elektrochemicznej ?).
    Tysiace dni spokoju i nagle, tzn w kilka dni, 4 dziury w roznych
    miejscach.

    Korozja tak juz ma, czy chwalic producenta za wyjatkowa jakosc ?
    A moze sprawdzic jakosc wody w kranie ?

    J.

  • 2. Data: 2012-07-31 19:44:03
    Temat: Re: korozja
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Tuesday, 31 July 2012 11:05:05 UTC+1, J.F wrote:
    > Tylko co mnie dziwi - precyzja tej korozji

    Przeżarło w jednym punkcie do warstwy niklu, która kiepsko przylega i pod tym niklem
    teraz woda przenika powoli gdzie się da.
    Konrad

  • 3. Data: 2012-08-01 21:16:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2012 10:44:03 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Przeżarło w jednym punkcie do warstwy niklu, która kiepsko przylega i pod tym
    niklem teraz woda przenika powoli gdzie się da.

    Nie, zbyt duze odleglosci, przezarlo w wielu miejscach.

    Tylko musze dokladna sekcje wykonac ... bo magnes tego nie lapie
    kompletnie.

    J.

  • 4. Data: 2012-08-01 21:24:22
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-08-01 21:16, J.F. pisze:

    > Tylko musze dokladna sekcje wykonac ... bo magnes tego nie lapie
    > kompletnie.

    Zwykle armatura jest z mosiądzu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2012-08-01 23:46:22
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 1 August 2012 20:16:14 UTC+1, J.F. wrote:
    > Nie, zbyt duze odleglosci, przezarlo w wielu miejscach.

    Zbyt duże to ile w milimetrach?

    > Tylko musze dokladna sekcje wykonac ... bo magnes tego nie lapie
    >
    > kompletnie.

    A, no to pech :-)

    Konrad

  • 6. Data: 2012-08-02 00:00:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Aug 2012 14:46:22 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Zbyt duże to ile w milimetrach?

    100 np.

    > A, no to pech :-)

    Inne metale tez koroduja ...

    J.

  • 7. Data: 2012-08-02 00:10:22
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 1 August 2012 23:00:14 UTC+1, J.F. wrote:
    > 100 np.

    Miałeś kiedyś Fiata 125P? Tam ze zderzaka nikiel się sam łupieżył takimi płatami, nie
    trzeba było ciśnienia.

    > Inne metale tez koroduja ...

    A powiem Ci w tajemnicy że nawet i niemetale.

    Konrad

  • 8. Data: 2012-08-02 01:36:57
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Korozja tak juz ma, czy chwalic producenta za wyjatkowa jakosc ?
    > A moze sprawdzic jakosc wody w kranie ?

    Tam gdzie dawniej mieszkałem była bardzo twarda woda, w kranach starego
    typu po dwóch latach trzeba było frezować gniazdo zaworu ciepłej wody bo
    inaczej w tydzień niszczyło uszczelkę a po kolejnym roku czy dwóch nie
    było już co frezować. Z bojlera co roku wysypywałem kilka kilogramów
    kamienia przy okazji wymiany spalonej z powodu przekorodowania grzałki a
    po trzech latach wymieniałem zbiornik w którym już były ze trzy dziury
    załatane przeze mnie wkręconymi śrubami M6 z podkładkami, uszczelkami i
    nakrętką. Teraz mieszkam w domu w którym zaraz po wprowadzeniu
    wymieniłem 20 letni bojler bo bałem się go nawet włączyć na próbę bo był
    sporadycznie używany a ostatnie kilka lat nie był włączany. Po jego
    wymianie wymontowałem zbiornik żeby zrobić z niego pojemnik na ścierniwo
    do piaskarki, kiedy go przeciąłem, okazało się że w środku wygląda
    prawie jak nowy, pół milimetra kamienia na grzałce a ocynk nienaruszony.
    Tylko podobno taka super miękka woda nie jest zbyt zdrowa.

  • 9. Data: 2012-08-02 07:44:22
    Od: "Sir_Robak" <s...@o...pl>

    > Tam gdzie dawniej mieszkałem była bardzo twarda woda,

    To pwenie Gorzów Wlkp. ;)
    Tu jest tak twarda woda ża po myciu włosów trzeba przy suszeniu młotkiem
    dodatkowo kamień obijać :D
    Robak

  • 10. Data: 2012-08-02 22:02:19
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > niklowana, czy chromowana bo nie odrozniam

    A po kolorze nie idzie?
    Dla mnie jak srebrny ciepły, to chrom, jak zimny, to nikiel.
    Sprawdza się... w dekoracyjnych detalach... chyba tylko... niestety ;)
    W każdym razie w armaturze powinno.

    Miłego.
    Irek.N.