  • 11. Data: 2012-08-16 03:47:53
    Temat: Re: czy ktos sie z tym spotkał
    Od: p...@s...ca

    On Sunday, August 12, 2012 6:04:34 PM UTC-6, (unknown) wrote:
    > Walek osadzony w rurze , różnica średnic walka i wewnętrznej srednicy rury
    pozostawia jedynie małą szczeline między nimi . Doprowadzamy z jednej strony wodę , i
    wprawiamy wałek w ruch obrotowy. Widzialem konstrukcje dysków miedzy którymi woda w
    wyniku ich obrotów z wysoką wydajnością zamieniała sie w parę , używaną pózniej do
    ogrzewania. Były to skomplikowane ustrojstwa . Moje pytanie jest następujace: czy
    ktoś spotkał sie z tym tematem - jaka była by optymalna szczelina miedzy wałkiem a
    rurą, jakie były by optymalne obroty, czy ktoś już badał taki układ ?

    Dzieki Kogutek , czy te parametry dotyczą turbiny Tesli? Czy to jakieś ogólniejsze
    wyliczenia? Jeśli obroty sciśle zależą od średnicy , to może warto było by mielić
    tą wodę w walcu o srednicy kilkudziesieciu centymetrów aby obniżyć w ten sposób
    obroty?

  • 12. Data: 2012-08-16 04:05:36
    Od: p...@s...ca

> [...]
    rurą, jakie były by optymalne obroty, czy ktoś już badał taki układ ?

    Ciekawe czy podobne zjawisko mialo by miejsce gdyby w hydraulicznym siłowniku
    (cylindrze) zamiast typowego tłoka zainstalować tłok ale o średnicy mniejszej od
    cylindra o powiedzmy milimetr. Cylinder wypelniony z obu stron tłoka cieczą i
    napędzany mimośrodowym układem napędowym. Czy wystąpi podobne zjawisko wzrostu
    temperatury? Z jaką sprawnością? Ciepło można było by odbierać instalując radiator
    na zewnętrznych ścianach cylindra. Ma to jakiś sens?

  • 13. Data: 2012-08-16 19:11:06
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl>

    W dniu 2012-08-16 04:05, p...@s...ca pisze:
> [...]
    rurą, jakie były by optymalne obroty, czy ktoś już badał taki układ ?

    Najlepiej jest zastosowa zwykłą tarczę o grubości kilku centymetrów z
    otworami o różnym ustawieniu. Ciepło powstaje najefektywniej wtedy,
    kiedy ciecz jest mieszana możliwie turbulentnie. Kawitacja nie daje
    wiele, tylko niszczy materiał.

    To samo będzie robił tłok.

    Co lepsze, to zależy od tego, jaki ruch jest wygodniejszy.

    W. Bicz

  • 14. Data: 2012-08-17 14:52:19
    Od: p...@s...ca

    On Thursday, August 16, 2012 11:11:06 AM UTC-6, Wieslaw Bicz wrote:

> [...]
    >
    > wiele, tylko niszczy materiał.
    >

    > To samo będzie robił tłok.
    >

    > Co lepsze, to zależy od tego, jaki ruch jest wygodniejszy.

    Widzialem te dyski , jakaś firma w US produkuje takie pompy ciepła. Mój pomysł z
    wałkiem podsuneła mi idea grzania rury zamiast zbiornika w kolektorach słonecznych
    tak aby temperatura cieczy w miare przepływu rosła . Tego zjawiska nie mamy w
    przypadku grzania tej samej ilosci płynu w zbiorniku.Jeśli dało by sie w takim
    układzie podnieśc temperature wystarczająco wysoko , to może udało by sie przegrzać
    parę.