  • 1. Data: 2010-09-28 14:21:54
    Temat: czujnik prądu?
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    mam taki problem, jest sobie urządzenie sterujące grzałkami, i potrzebuję
    jak najprościej zrobić detekcję przepływu prądu, nie potrzebuję znać jego
    wartości. jak to zrobić na szybko? prąd jak płynie to ma ok 10-20A i w tym
    zakresie musze jednoznacznie stwierdzić ze płynie (50Hz). nbajprościej by
    było dać przekładnik prądowy ale to armata na muchy, bo kosztują po naście
    zł a potrzebuję kilka. i tak sobie myślę, ze wystarczyłoby z drutu nawinąć,
    tylko zeby mi to ruszyło ;) plącze mi sie kopka dławików na rdzeniach
    proszkowych (z zasilaczy impulsowych) tak mi sie ubzdurało zeby sapróbować
    wykorzystac - da radę czy przekładnia za mała? na oko bedzie z 30-40 zwojów
    co daje przekładnie 60-80, w sumie powinno wystarczyc... martwi mnie tylko
    czy taki rdzeń przy tej częstotliwości ci pozwoli na pracę tego układu?

  • 2. Data: 2010-09-28 14:28:26
    Temat: Re: czujnik prądu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał
> [...]
    > w sumie powinno wystarczyc... martwi mnie tylko czy taki rdzeń
    > przy tej częstotliwości ci pozwoli na pracę tego układu?

    Pozwoli pozwoli, tylko musisz zdac sobie sprawe ze wygeneruja sie
    niewielkie napiecia.
    Wzmacniacz do tego, dyskryminator - i uzbiera sie dodatkowy tydzien
    pracy, oprocz tych kilkunastu zlotych.

    Przekladnik tez wymaga ukladu wiec na jedno wychodzi :-)

    Jak ma byc bardzo tanio to poszukaj w szufladzie kontaktronow i
    sprawdz ile zwojow by trzeba nawinac przy 10A ..

    J.

  • 3. Data: 2010-09-28 17:22:27
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jak ma byc bardzo tanio to poszukaj w szufladzie kontaktronow i sprawdz
    > ile zwojow by trzeba nawinac przy 10A ..

    no o dodatkowych układach nie wspominałem, bo jak sam zauwazyłes - na jedno
    wychodzi, trzeba dac. Pomysł z kontaktronem wydaje sie ciekawy ale zdaje mi
    sie ze te kilka- kilkanascie zwojów trzeba bedzie, to przy drucie 4mm sie
    robi duze troche. Na razie poszukam sklepów z sensowną ofertą przekładników
    (taniej niz tme)

  • 4. Data: 2010-09-28 20:55:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Sep 2010 19:22:27 +0200, nuclear2001 wrote:
> [...]
    >sie ze te kilka- kilkanascie zwojów trzeba bedzie, to przy drucie 4mm sie

    Przekladniki tez nie sa male.

    > Na razie poszukam sklepów z sensowną ofertą przekładników (taniej niz tme)

    taniej niz kilkanascie zl ? Watpie czy znajdziesz.
    To w koncu z natury rzeczy precyzyjne przyrzady :-)

    Chyba ze blaszka transformatorowa i czujnik hallotronowy wyrobi.

    J.

  • 5. Data: 2010-09-28 21:42:56
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > To w koncu z natury rzeczy precyzyjne przyrzady :-)
    >
    > Chyba ze blaszka transformatorowa i czujnik hallotronowy wyrobi.

    precyzyjne jak precyzyjne, czujniki takie jak ten
    http://zefiryn.tme.pl/dok/a24/asm_series.pdf
    mają 10% tolerancji, no i wielki nie jest. w sumie brałbym, gdyby były...

  • 6. Data: 2010-09-28 21:53:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-28 23:42 nuclear2001 napisał(a):

    > precyzyjne jak precyzyjne, czujniki takie jak ten
    > http://zefiryn.tme.pl/dok/a24/asm_series.pdf
    > mają 10% tolerancji, no i wielki nie jest. w sumie brałbym, gdyby były...

    Całkiem fajne, ale czy robią też podobne tyle że z otwieralnym środkiem
    (a'la cęgi)? Coby się dało przełożyć drut bez jego odłączania od
    obecnego obwodu.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-09-28 22:04:19
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Całkiem fajne, ale czy robią też podobne tyle że z otwieralnym środkiem
    > (a'la cęgi)? Coby się dało przełożyć drut bez jego odłączania od obecnego
    > obwodu.
    >
    > --
    u farnella widziałem ale juz drozsze
    http://pl.farnell.com/magnelab/sct-0400-025/przeklad
    nik-pradowy-splitcore-25a/dp/1797759

  • 8. Data: 2010-09-29 07:18:21
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-29 00:04 nuclear2001 napisał(a):

    > u farnella widziałem ale juz drozsze
    > http://pl.farnell.com/magnelab/sct-0400-025/przeklad
    nik-pradowy-splitcore-25a/dp/1797759

    Cena kosmiczna jak dla mnie. Tyle się dopłaca za dzielony rdzeń? :-o

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-09-29 07:27:57
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-09-28 16:21, nuclear2001 pisze:
> [...]
    > zł a potrzebuję kilka. i tak sobie myślę, ze wystarczyłoby z drutu nawinąć,

    Kiedyś na szybko zrobiłem taką detekcję na przezwojonym przekaźniku R15.
    Na szpulce upchałem kilkanaście zwojów przewodu 2.5 mm^2 i przy 15 A
    działało jak trzeba. Dla pewności przeliczyć amperozwoje.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2010-09-29 20:30:54
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 30-40 zwojów co daje przekładnie 60-80, w sumie powinno wystarczyc...
    > martwi mnie tylko czy taki rdzeń przy tej częstotliwości ci pozwoli na

    Identyczny problem (wykrywanie załączenia się ogrzewacza przepływowego
    3,7kW) rozwiązałem przy pomocy rdzenia dławika z zasilacza pecetowego
    (toroid, może ze 2cm średnicy), na którym linką 1,5mm2 nawinąłem z 5 zwojów
    na jednej połowie, a wtórnego - nie pamiętam, ale może z 30. Za wtórnym
    dioda, kondensator (równolegle z nim jeszcze duży opornik do rozładowywania)
    i przez opornik na bazę tranzystora. Działa jak ta lala.

    J.