  • 11. Data: 2010-09-30 17:35:46
    Temat: Re: czujnik prądu?
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Identyczny problem (wykrywanie załączenia się ogrzewacza przepływowego
    > 3,7kW) rozwiązałem przy pomocy rdzenia dławika z zasilacza pecetowego
    > (toroid, może ze 2cm średnicy), na którym linką 1,5mm2 nawinąłem z 5
    > zwojów na jednej połowie, a wtórnego - nie pamiętam, ale może z 30. Za
    > wtórnym dioda, kondensator (równolegle z nim jeszcze duży opornik do
    > rozładowywania) i przez opornik na bazę tranzystora. Działa jak ta lala.

    ja przetestowałem dziś podobny układ, tzn toroid na którym jest ok
    100zwojów, przez to przechodzi mierzony drut. cewka zwarta rezystorem 10
    ohm. Pod obciążeniem 8,5A na rezystorze odkłada sie napięcie ok 0.3V, co
    jest juz w zupełności dla mnie wystarczające. sprawnośc takiego
    "przekładnika" raczej mierna, no ale czego sie spodziewac na takim
    rdzeniu;P.
    ogólnie podsumowując dzięki za wszelkie porady, zostaję przy tym co
    zrobiłem, musi wystarczyc, jest akceptowalnie małe i niedrogie.
    ps. Jest sens eksperymentować z wartością rezystora? wydaje mi sie ze nie
    bardzo...

  • 12. Data: 2010-09-30 19:13:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello nuclear2001,

    Thursday, September 30, 2010, 7:35:46 PM, you wrote:

> [...]
    > jest juz w zupełności dla mnie wystarczające. sprawnośc takiego
    > "przekładnika" raczej mierna, no ale czego sie spodziewac na takim

    No właśnie - co tam wsadziłeś? Jakiś proszkowy rdzeń?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2010-10-01 13:52:03
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > No właśnie - co tam wsadziłeś? Jakiś proszkowy rdzeń?

    dokładnie, z jakiejs przetwornicy bodajże. Zastanawiałem sie czy to w ogóle
    ruszy, wyiki mnie nawet mile zaskoczyły. a coś lepszego byś proponował? są
    rdzenie w tych wymiarach na NCZ ? a moze lepiej by działało nawijając na
    duzej podkładce? chociaz nie sadze, w sumie to twarda stal...

  • 14. Data: 2010-10-01 16:28:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello nuclear2001,

    Friday, October 1, 2010, 3:52:03 PM, you wrote:

    [...]

    > dokładnie, z jakiejs przetwornicy bodajże. Zastanawiałem sie czy to w ogóle
    > ruszy, wyiki mnie nawet mile zaskoczyły. a coś lepszego byś proponował?

    Rdzeń z materiału o wysokiej przenikalności..

    > są rdzenie w tych wymiarach na NCZ ?

    NCZ?

    > a moze lepiej by działało nawijając na duzej podkładce? chociaz nie
    > sadze, w sumie to twarda stal...

    Są małe, blaszane rdzenie toroidalne. Są rdzenie toroidalne z ferrytów
    o dużej przenikalności i są jeszcze nanoperm ale to już przesada.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl