    From: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: czujnik prądu?
    Date: Tue, 28 Sep 2010 16:21:54 +0200

    Witam
    mam taki problem, jest sobie urządzenie sterujące grzałkami, i potrzebuję
    jak najprościej zrobić detekcję przepływu prądu, nie potrzebuję znać jego
    wartości. jak to zrobić na szybko? prąd jak płynie to ma ok 10-20A i w tym
    zakresie musze jednoznacznie stwierdzić ze płynie (50Hz). nbajprościej by
    było dać przekładnik prądowy ale to armata na muchy, bo kosztują po naście
    zł a potrzebuję kilka. i tak sobie myślę, ze wystarczyłoby z drutu nawinąć,
    tylko zeby mi to ruszyło ;) plącze mi sie kopka dławików na rdzeniach
    proszkowych (z zasilaczy impulsowych) tak mi sie ubzdurało zeby sapróbować
    wykorzystac - da radę czy przekładnia za mała? na oko bedzie z 30-40 zwojów
    co daje przekładnie 60-80, w sumie powinno wystarczyc... martwi mnie tylko
    czy taki rdzeń przy tej częstotliwości ci pozwoli na pracę tego układu?