  • 1. Data: 2010-09-28 10:39:58
    Temat: GPS z USB dla uC
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    mysle nad skonstruowaniem uC, ktory otrzymuje sekwencje NMEA z
    odbiornika GPS po USB....a innym razem jest to PC z uruchomionym
    programem emulatora NMEA - takze podlaczony do uC. Macie pomysl jak to
    zrealizowac od strony uC???

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-09-28 10:51:13
    Temat: Re: GPS z USB dla uC
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-28 12:39, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > odbiornika GPS po USB....a innym razem jest to PC z uruchomionym
    > programem emulatora NMEA - takze podlaczony do uC. Macie pomysl jak to

    szukaj procka z USB OTG

  • 3. Data: 2010-09-28 11:14:37
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 28 Sep 2010 12:51:13 +0200, konieczko <t...@o...pl> wrote:

    >szukaj procka z USB OTG

    dzieki, a czy jest ktos, kto moze doswiadcze z odbiornikiem gps usb
    przylaczonym do uC ??? Sa moze jakies gotowe projekty aby zobaczyc
    how-to?

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2010-09-28 16:23:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-28 12:39, a...@p...pl wrote:
    > mysle nad skonstruowaniem uC, ktory otrzymuje sekwencje NMEA z
    > odbiornika GPS po USB....

    Po co?

    > a innym razem jest to PC z uruchomionym

    Może dodaj wtedy przelotkę UART->USB. Bedzie 10x łatwiej.

  • 5. Data: 2010-09-28 18:04:57
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 28 Sep 2010 18:23:16 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Po co?

    >Może dodaj wtedy przelotkę UART->USB. Bedzie 10x łatwiej.

    ale nie zrozumiales moich zamiarow!

    uC jest sercem ukladu i to do niego podlacza sie peryferia: gps z usb
    a innym razem PC po USB (udajacy GPS'a - emulator) - generalnie bedzie
    podlaczony gps z usb (bo ich coraz wiecej).

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2010-09-28 19:46:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-28 20:04 a...@p...pl napisał(a):

> [...]
    > a innym razem PC po USB (udajacy GPS'a - emulator) - generalnie bedzie
    > podlaczony gps z usb (bo ich coraz wiecej).

    Ale czy nie widzisz różnicy czy tylko udajesz?
    Aby zagadać z GPSem na USB twój procek (lub jakieś dopięte do niego
    międzymordzie) musi być hostem (czyli tak jakby udawać peceta).
    Natomiast aby przez USB zagadać z pecetem musisz być urządzeniem
    podrzędnym (slave, w nomenklaturze USB nazywanym "function").
    Te dwa rozłączne tryby pracy sprowadzają wymagane rozwiązanie do USB
    OnTheGo (OTG) jak ktoś już wcześniej sensownie zauważył. Poza tym jakie
    chcesz mieć w swoim urządzeniu złącze USB? Do podłączenia GPSa zapewne
    będzie potrzebne gniazdo USB-A natomiast do podłączenia peceta albo duże
    "drukarkowe" USB-B albo mini USB-B albo nawet jak chcesz mikro USB. Poza
    problemem gniazdka (mini USB jest dobrym wyborem dla OTG o ile dołączysz
    GPSa przez kabelek USB-A->miniUSB) pozostaje niemały kawałek firmware
    hosta USB. Komunikacja jako USB slave jest przy tym dużo prostsza.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-09-28 19:49:47
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    "
    > Te dwa rozłączne tryby pracy sprowadzają wymagane rozwiązanie do USB
    > OnTheGo (OTG) jak ktoś już wcześniej sensownie zauważył. Poza tym jakie
    > chcesz mieć w swoim urządzeniu złącze USB?"

    Wypraszam sobie to ktos.

  • 8. Data: 2010-09-28 20:30:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-28 20:04, a...@p...pl wrote:
    > uC jest sercem ukladu i to do niego podlacza sie peryferia: gps z usb

    Ale po co Ci ten GPS z *USB* ? W czym jest lepszy od GPS z UART?

    > a innym razem PC po USB (udajacy GPS'a - emulator) - generalnie bedzie
    > podlaczony gps z usb (bo ich coraz wiecej).

    Jesli chcesz zrobic urzadzenie które ma łykać *jakieś* GPSy ze sklepu to
    faktycznie. Ale jesli ma to być jakiś jeden konkretny to jak najdalej od
    USB.