  • 21. Data: 2012-01-04 09:39:32
    Temat: Re: czemu: jeden system + różne kompilatory = problem?
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2012-01-04 08:37, Paweł Kierski pisze:

    > Tyle, że oprócz fabryki potrzebna jest zazwyczaj "niszczarka".

    Czemu fabryka nie mogła by mieć funkcji niszczącej? Przecież tak było by
    chyba najwygodniej.

    Przykładowo:

    class MyFactory : public QObject
    {
    protected:
    MyFactory();

    public:
    static MyFactory* instance();

    MyObject* createObject(QString aType, int aID);
    void deleteObject(MyObject* aMyObject);

    // inne funkcje pomocnicze:
    void removeObject(MyObject* aMyObject); // do usuwania obiektu
    // z bazy
    MyObject* cloneObject(MyObject* aMyObject);
    void saveObject(MyObject* aMyObject);
    signals:
    void objectChange(MyObject* aMyObject);
    void objectRemoved(MyObject* aMyObject);
    };

    > Najlepiej
    > opakować to po stronie klienta w sprytne uchwyty/wskaźniki (chyba, że
    > cały obiekt po stronie klienta jest takim uchwytem na wewnętrzne
    > zasoby).

    Masz zapewne na myśli dedykowany sprytny wskaźnik, a nie std::auto_ptr?
    Czyli chodzi Ci o coś w stylu:

    template<class tFactory, class tObject> class MySmartPtr
    {
    public:
    MySmartPtr(QString aType, int aID)
    {
    mObject = tFactory::instance()->createObject(aType, aID);
    }

    ~MySmartPtr()
    {
    tFactory::instance()->deleteObject(mObject);
    mObject = 0;
    }
    tObject* operator->()
    {
    return mObject;
    }
    protected:
    tObject* mObject;
    }

    void FactoryClient::someFunction()
    {
    MySmartPtr<MyFactory, MyObject> lPtr("MyType", 100);
    }

  • 22. Data: 2012-01-04 09:53:55
    Temat: Re: czemu: jeden system + r??ne kompilatory = problem?
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    In pl.comp.programming A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Echem.... Ja uzywam pewnego komercjalnego oprogramwoania. Platne, 5
    > cyfrowo w dolarach. Maja 5 roznych wersji binarow na rozne Linuksy. Na
    > ten sam pecet
    ... no i co z tego, o ile tworzysz rozwiazanie otwarte mozesz
    to zawsze przekompilowac;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 23. Data: 2012-01-04 10:01:41
    Temat: Re: czemu: jeden system + ró?ne kompilatory = problem?
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    > Wiesz, też mogę przytoczyć trochę softu robiącego podobny kretynizm.
    > Tylko co to ma do rzeczy? To kretynizm i tyle.

    ten kretynizm uratowalby mnie przed konfliktem svn vs ssh na jaki wpadlem.
    jesli minusy takiego podejscia sa wg Ciebie wieksze od plusow to chetnie
    sie czegos nowego dowiem

    --
    butthead
    o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha:

  • 24. Data: 2012-01-04 10:08:20
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-01-04, Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid> wrote:

    > ten kretynizm uratowalby mnie przed konfliktem svn vs ssh na jaki wpadlem.
    > jesli minusy takiego podejscia sa wg Ciebie wieksze od plusow to chetnie
    > sie czegos nowego dowiem

    To co napotkałeś, to zwykły błąd maintainera. Albo skutek używania
    nieoficjalnego repozytorium bez skoordynowanego zarządzania
    przyjmowanymi pakietami. Albo skutek używania zestawu nieskoordynowanych
    ze sobą nieoficjalnych repozytoriów. To się naprawia w inny sposób,
    a nie ładując zależności do wnętrza pakietu.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 25. Data: 2012-01-04 10:39:16
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

> [...]
    > ze sobą nieoficjalnych repozytoriów. To się naprawia w inny sposób,
    > a nie ładując zależności do wnętrza pakietu.

    to byly paczki pod aix wiec nie ma tak lekko jak pod linuxem. co wiecej
    zrodlo czesci pakietow jest juz od lat zamkniete, a obecnie jest kilka
    roznych zrodel (z tych co znam to oss4aix, bullfreeware, ibm). i nie
    zawsze paczka ktora chcesz zainstalowac jest w tym ktore uzywasz.
    czyli nawet w przypadku paczek systemowych czasem fajnie jest miec
    alternatywe w postaci kompletnej paczki z zawartymi w niej zaleznosciami
    (a taka kompilacja svn pod aix jest ciekawa bo ma on sporo zaleznosi)

    ale wracajac do innego, w szczegolnosci komercyjnego oprogramowania: napisz
    cos wiecej o minusach podejscia o ktorym wspomnialem bo plusy sa takie:
    - mniejsza liczba paczek
    - latwiejsze testy i support (np. lotus notes client zalezy od gtk. ale jesli
    w systemie byla zbyt nowa wersja to pojawial sie blad nieaktywnych przyciskow;
    blad latalem wrzucajac do katalogu 'krzak' stare biblioteki gtk i ustawiajac
    LD_LIBRARY_PATH. czyli gdyby dystrybuowali gtk problem bylby z glowy, a tak
    to musza wspierac dzis to co tworcy dystrybucji im jutro wymysla)
    - latwiejsza instalacja (poniewaz majac instalke mam komplet)
    - mozliwosc rownoleglej instalacji wielu wersji rozniacych sie tylko patchem
    - mozliwosc uruchomienia programu na starych bibliotekach uzytkowych
    w sytuacji gdy dystrybucja juz z nich zrezygnowala (bo wszystko w dystrybucji
    sie zuprgradowalo)

  • 26. Data: 2012-01-04 10:39:48
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-01-04 10:39, Szyk pisze:

    > Czemu fabryka nie mogła by mieć funkcji niszczącej? Przecież tak było by
    > chyba najwygodniej.
    [...]

    Może. Przy interfejsie w stylu C to zazwyczaj dwie funkcje, dlatego
    pisałem o oddzielnych bytach.

    > Masz zapewne na myśli dedykowany sprytny wskaźnik, a nie std::auto_ptr?
    [...]

    Tak - tworzenie obiektu to nie koniecznie new, a usuwanie nie koniecznie
    delete.

    Alternatywne rozwiązanie (jeśli chodzi o zarządzanie pamięcią), to
    dostarczanie bibliotece funkcji alokującej i dealokującej. Wtedy
    zarządzanie pamięcią jest tylko po stronie klienta.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 27. Data: 2012-01-04 11:23:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-04 11:39, Bartlomiej Lidke pisze:
> [...]
    > w sytuacji gdy dystrybucja juz z nich zrezygnowala (bo wszystko w dystrybucji

    to raczej obejście problemu nie dbania przez twórców bibliotek zgodności
    w dół. Program powinien sprawdzać jedynie minimalną wersję biblioteki. I
    wtedy problemy tu opisane się nie pojawiają.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 28. Data: 2012-01-04 12:02:57
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > to raczej obejście problemu nie dbania przez twórców bibliotek zgodności
    > w dół. Program powinien sprawdzać jedynie minimalną wersję biblioteki. I
    > wtedy problemy tu opisane się nie pojawiają.

    to jest kwestia zarowno zgodnosci jak i bledow pojawiajacych sie w tych
    bibliotekach. kazdy Twoj koncowy uzytkownik moze miec inna wersje i
    jego interesuje to ze mu Twoj program nie dziala i do Ciebie przychodzi
    z pretensjami (support). Ty sie go pytasz o biblioteki i potem musisz
    sobie taki zestaw skompletowac zeby zweryfikowac blad. powodzenia

    i nie mozesz "sprawdzac minimalnej wersji" poniewaz znikasz w ten sposob
    problem funkcjonalnosci "deprecated"

    popatrz tez z punktu widzenia uzytkownika. chcialbym np. sprawdzic
    najnowsza wersje:
    http://www.kdenlive.org/user-manual/downloading-and-
    installing-kdenlive

    i oprocz sredniego pomyslu w postaci virtualbox-ow oraz live-cd moge
    jedynie wpasc w bagno kompilacji (patrz wymagania). a ja chce tylko
    odpalic program i stwierdzic czy sie do czegos nadaje czy nie. tak w 5-10 minut

  • 29. Data: 2012-01-04 12:55:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-04 13:02, Bartlomiej Lidke pisze:

> [...]
    > z pretensjami (support). Ty sie go pytasz o biblioteki i potem musisz
    > sobie taki zestaw skompletowac zeby zweryfikowac blad. powodzenia

    A jednak się da. I to się sprawdza. Oczywiście trzeba ograniczać się do
    bibliotek porządnych, a nie bałaganu.

    > i nie mozesz "sprawdzac minimalnej wersji" poniewaz znikasz w ten sposob
    > problem funkcjonalnosci "deprecated"

    Co znaczy znikasz? Dla utrzymania zgodności są preferowane 2 wersje
    1) metody nowe i stare różnią się nieznacznie - wtedy wrappujesz i masz
    stare i nowe metody
    2) zmiany są bardzo duże - tworzysz nową bibliotekę, starą przestajesz
    supportować, ew sprzedajesz/oddajesz/cokolwiek kod innym

> [...]
    > odpalic program i stwierdzic czy sie do czegos nadaje czy nie. tak w 5-10 minut

    Bo całość jest od początku nie przemyslana.
    przykład: http://mos.aminet.net/package/misc/math/MathScript32
    staroć jak widać, są podane tylko warunki brzegowe i okazuje się, że ja
    mając obecnie po wielu latach inny system, biblioteki w dużo nowszych
    wersjach z możliwościami na które tamtejszy sprzęt nie pozwalał. Program
    rozpakowuję i po prostu uruchamiam i on działa.... Więc można. Ale to
    właśnie nie na Linuksie, bo ten niewiele gwarantuje, a twórcy 3rd party
    bibliotek dokładają jeszcze dodatkowo, żeby bałagan był jeden wielki.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 30. Data: 2012-01-04 13:55:19
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
    [....]

    > A jednak się da. I to się sprawdza. Oczywiście trzeba ograniczać się do
    > bibliotek porządnych, a nie bałaganu.

    nie rozwiaze Ci to problemu bledow w bibliotekach w innych wersjach
    na srodowisku uzytkownika. a w jaki sposob stwierdzasz ze biblioteka jest
    porzadna? czy np. gtk jest porzadne?

> [...]
    > 2) zmiany są bardzo duże - tworzysz nową bibliotekę, starą przestajesz
    > supportować, ew sprzedajesz/oddajesz/cokolwiek kod innym

    czyli narobiles sobie roboty. ktos inny wrzuci do swojego google-earth
    czy czegostam innego wymagana biblioteke i wogole nie ma tego problemu

    installing-kdenlive

    > Bo całość jest od początku nie przemyslana.

    acha. a jak rozwiazac ten problem fafnastu wymaganych bibliotek po stronie
    uzytkownika i to jeszcze w konkretnych wersjach? inaczej niz wpakowac je
    do swojego podkatalogu 'lib' i bez statycznego linkowania?

> [...]
    > właśnie nie na Linuksie, bo ten niewiele gwarantuje, a twórcy 3rd party
    > bibliotek dokładają jeszcze dodatkowo, żeby bałagan był jeden wielki.

    amigowcem nie jestem ale:
    - jakich zewnetrznych rozwijajacych sie od 15 lat bibliotek ten program uzywa?
    - czym sa fontengine.library oraz post.library?

    czy ten program w sensie skomplikowania zaleznosci jest wogole porownaniem
    do wspomnianego kdenlive? to jest tylko pierwszy poziom:

    Depends: kdebase-runtime, libc6 (>= 2.1.3), libgcc1 (>= 1:4.1.1), libice6
    (>= 1:1.0.0), libkdecore5 (>= 4:4.4.0), libkdeui5 (>= 4:4.3.4), libkio5
    (>= 4:4.3.4), libknewstuff3-4 (>= 4:4.4.0), libknotifyconfig4 (>= 4:4.3.4),
    libkrossui4 (>= 4:4.3.4), libmlt++3, libmlt3, libnepomuk4 (>= 4:4.3.4),
    libqt4-dbus (>= 4:4.6), libqt4-network (>= 4:4.6), libqt4-svg (>= 4:4.6),
    libqt4-xml (>= 4:4.6), libqtcore4 (>= 4:4.6.1), libqtgui4 (>= 4:4.6.2),
    libsm6, libstdc++6 (>= 4.2.1), libx11-6, libxau6, libxdmcp6, libxext6,
    libxft2 (>> 2.1.1), libxpm4, kdenlive-data (= 0.7.8-1.2), melt, ffmpeg