    From: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: czemu: jeden system + ró?ne kompilatory = problem?
    Date: Wed, 4 Jan 2012 13:55:19 +0000 (UTC)

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    [....]

    > A jednak się da. I to się sprawdza. Oczywiście trzeba ograniczać się do
    > bibliotek porządnych, a nie bałaganu.

    nie rozwiaze Ci to problemu bledow w bibliotekach w innych wersjach
    na srodowisku uzytkownika. a w jaki sposob stwierdzasz ze biblioteka jest
    porzadna? czy np. gtk jest porzadne?

    > Co znaczy znikasz? Dla utrzymania zgodności są preferowane 2 wersje
    > 1) metody nowe i stare różnią się nieznacznie - wtedy wrappujesz i masz
    > stare i nowe metody
    > 2) zmiany są bardzo duże - tworzysz nową bibliotekę, starą przestajesz
    > supportować, ew sprzedajesz/oddajesz/cokolwiek kod innym

    czyli narobiles sobie roboty. ktos inny wrzuci do swojego google-earth
    czy czegostam innego wymagana biblioteke i wogole nie ma tego problemu

    installing-kdenlive

    > Bo całość jest od początku nie przemyslana.

    acha. a jak rozwiazac ten problem fafnastu wymaganych bibliotek po stronie
    uzytkownika i to jeszcze w konkretnych wersjach? inaczej niz wpakowac je
    do swojego podkatalogu 'lib' i bez statycznego linkowania?

    > przykład: http://mos.aminet.net/package/misc/math/MathScript32
    > staroć jak widać, są podane tylko warunki brzegowe i okazuje się, że ja
    > mając obecnie po wielu latach inny system, biblioteki w dużo nowszych
    > wersjach z możliwościami na które tamtejszy sprzęt nie pozwalał. Program
    > rozpakowuję i po prostu uruchamiam i on działa.... Więc można. Ale to
    > właśnie nie na Linuksie, bo ten niewiele gwarantuje, a twórcy 3rd party
    > bibliotek dokładają jeszcze dodatkowo, żeby bałagan był jeden wielki.

    amigowcem nie jestem ale:
    - jakich zewnetrznych rozwijajacych sie od 15 lat bibliotek ten program uzywa?
    - czym sa fontengine.library oraz post.library?

    czy ten program w sensie skomplikowania zaleznosci jest wogole porownaniem
    do wspomnianego kdenlive? to jest tylko pierwszy poziom:

    Depends: kdebase-runtime, libc6 (>= 2.1.3), libgcc1 (>= 1:4.1.1), libice6
    (>= 1:1.0.0), libkdecore5 (>= 4:4.4.0), libkdeui5 (>= 4:4.3.4), libkio5
    (>= 4:4.3.4), libknewstuff3-4 (>= 4:4.4.0), libknotifyconfig4 (>= 4:4.3.4),
    libkrossui4 (>= 4:4.3.4), libmlt++3, libmlt3, libnepomuk4 (>= 4:4.3.4),
    libqt4-dbus (>= 4:4.6), libqt4-network (>= 4:4.6), libqt4-svg (>= 4:4.6),
    libqt4-xml (>= 4:4.6), libqtcore4 (>= 4:4.6.1), libqtgui4 (>= 4:4.6.2),
    libsm6, libstdc++6 (>= 4.2.1), libx11-6, libxau6, libxdmcp6, libxext6,
    libxft2 (>> 2.1.1), libxpm4, kdenlive-data (= 0.7.8-1.2), melt, ffmpeg

    --
    butthead
    o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha: