  • 1. Data: 2012-01-05 20:17:37
    Temat: kasowanie logów
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    gdyby istniał taki skrypt który loguje wejścia na stronę i loguje je w
    bazie, to jak poradzić sobie z automatycznym kasowaniem starych wpisów? przy
    każdym wejściu trzeba by było kasować? czy nie, jak to ugryźć?

  • 2. Data: 2012-01-06 19:55:31
    Temat: Re: kasowanie logów
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    identifikator: 20110701 <N...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    przy
    > każdym wejściu trzeba by było kasować? czy nie, jak to ugryźć?

    jesli byloby to logowanie do plikow txt to mozna by
    trzymac w programi licznik logowanych wpisow i np kazdy
    milion zaczynac od nowego pliku i np kasowac plik czwarty
    do tylu

    codo loga to sam wymyslilem taki sprytny patent ze moje
    progsy zalogują tylko gdy znajda w swoim katalogu plik
    log.txt - taki troche easter egg ale uwazam ze to
    dobry 'patent' - to juz mam zrobione od jakiegos czasu,
    jak ktos sciagnal na rzyklad, przyklad przyklad z watku
    o simplest rpg to moze sprawdzic przez stworzenie pustego
    pliku log.txt obok tamtego exe i zobaczy co sie ztanie
    po odpaleniu exe

  • 3. Data: 2012-01-06 20:06:06
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > o simplest rpg to moze sprawdzic przez stworzenie pustego
    > pliku log.txt obok tamtego exe i zobaczy co sie ztanie

    moze powiem bo szkoda sprawdzac akurat na tamtym przykladzie
    bo akurat tamten program jest troche niewydarzony: moj program
    jesli znajdzie log.txt zaloguje do niego kto jest jego autorem,
    (bo akurat tam pozatym nie mam wiecej info do logowania rozne
    aplikacje moga dawac jakies info), uwazam to za dobry sposob,
    polega na jednokrotnym sprawdzeniu przy startup czy znajdzie
    ten plik jak nie ustawia boola i wszystkie wywolania log()
    od razu wracaja przez return - tak ze nie mam strat, a nie mam
    tez problemu z tym ze chialbym miec info z loga a dana wersja
    jest kompilowana bez loga i nie da sie tego loga wlaczyc

  • 4. Data: 2012-01-06 20:16:31
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    nawet myslalem czy w identyczny sposob nie generowac
    manuala w postaci pliku manual.txt bo nie chce mi sie
    babrac z dolaczanymi plikami i chyba tak bede wlasnie
    robic

  • 5. Data: 2012-01-07 10:22:38
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    W dniu 05.01.2012 21:17, identifikator: 20110701 pisze:
    > gdyby istniał taki skrypt który loguje wejścia na stronę i loguje je w
    > bazie, to jak poradzić sobie z automatycznym kasowaniem starych wpisów?
    > przy każdym wejściu trzeba by było kasować? czy nie, jak to ugryźć?

    Może trigger przy insert w bazie, wywołujący procedurę/funkcję, która
    kasuje stare wpisy?

  • 6. Data: 2012-01-07 15:49:24
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Odpalaj program/skrypt czyszczący regularnie np. 24h. W Linux/Unix Cron
    chyba jest od tego, a pod Windows też jest narzędzie:
    Panel sterowania\Wszystkie elementy Panelu sterowania\Narzędzia
    administracyjne\Harmonogram zadań
    W zasadzie to jedyne co trzeba ustalić to jak często ten program/skrypt
    czyszczący trzeba uruchamiać.

  • 7. Data: 2012-01-07 15:51:37
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Dodam tylko uzasadnienie:
    Odpalanie programu/skryptu czyszczącego przy "normalnych" zapytaniach
    jest błędem, bo powoduje lagi. Natomiast program/skrypt czyszczący
    możesz odpalać przy małym obciążeniu systemu (jeśli te Crony mają taką
    opcję), lub na czuja np. o 3:00.

  • 8. Data: 2012-01-09 09:02:02
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-01-07 16:51, Szyk pisze:
> [...]
    > jest błędem, bo powoduje lagi. Natomiast program/skrypt czyszczący
    > możesz odpalać przy małym obciążeniu systemu (jeśli te Crony mają taką

    Uwaga - 3:00 jest na granicy bezpieczeństwa dla takich zastosowań.
    Kiedyś koledzy zdziwili się, że w pewien weekend skrypt się w nocy nie
    wykonał. Okazało się, że godziny 2:30 tego dnia nie było... 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 9. Data: 2012-01-19 22:05:51
    Od: "Bastion" <n...@m...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20110701" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:je50gq$bkj$1@node2.news.atman.pl...
    > gdyby istniał taki skrypt który loguje wejścia na stronę i loguje je w
    > bazie, to jak poradzić sobie z automatycznym kasowaniem starych wpisów?
    > przy każdym wejściu trzeba by było kasować? czy nie, jak to ugryźć?

    Tak jak napisal Lukasz, mozna uzyc Triggerow.
    Osobiscie zastosowalbym Eventy czyli wbudowane mechanizmy
    bazodanowe pozwalajace na reakcje bazy na okreslone zdarzenia
    (logowania, czas,data, brak miejsca na dysku itp.)

    W zaleznosci od tego co jest dla Ciebie krytyczne (miejsce na dysku,
    wydajnosc bazy),
    ustawilbym Eventy na (date- np. raz w tygodniu i czas np. 03:30 kiedy masz
    najmniejszy ruch w bazie)
    albo zajetosc dysku.

    W zaleznosci od powyzszego, warto sie tez zastanowic czy kasowac rekordy
    starsze niz yyyy-mm-dd czy te ktore przekraczaja okreslana ilosc czyli np.
    pozostawic
    tylko 10 000 najnowszych recordow niezaleznie od daty.