  • 1. Data: 2012-01-02 09:52:15
    Temat: wysokojakosciowa obsluga klawki
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    potrzebuje dobrej obslugi inputu klawki w grach,
    chodzi zasadniczo o wiele roznych przypadkow sterowania
    klawiaturą, jednym z nich jest np przesuwanie postaci
    klawiszami po mapie

    poki co uzywam albo windowsowych eventow
    (obsl. WM_KEYDOWN) albo 'pollingowego' czytania
    klawiszy co ramke, w stylu
    "up_pressed = HIBYTE(GetAsyncKeyState(VK_UP)) & 0x80;")

    niestety chyba nie do konca jestem zadowolony
    z mojego opanowania tematu - np poruszanie postaci spod
    keydowna zachacza w jakis sposob o poruszanie kursorem
    w edytorze tekstu - z kolei get_async_key_state powoduje
    ze postac np przeskakuje za daleko (zalezy tez od tego
    ile milisekund ma ramka bo gask wywoluje raz na ramke)

    potrzebne mi jakies info nt bardziej profesjonalnego
    podejscia do czytania i obslugi klawiatury

  • 2. Data: 2012-01-02 12:16:10
    Temat: Re: wysokojakosciowa obsluga klawki
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > potrzebne mi jakies info nt bardziej profesjonalnego
    > podejscia do czytania i obslugi klawiatury

    ?

    moze zreszta get async key state wystarczy ale
    przydaloby sie wiedziec czy lub ze nie ma czegos
    o wiekszych mozliwosciach, albo jakie wlasnosci ma
    ten get async key state, np czy jak odpalam to
    100 razy na sekunde (a odpalam cale bloki tego
    hurtem tj robie get async key state na pr kazdym
    klawiszu w kazdej ramce - poprawnie?) to czy to
    api jest zdolne ragowac 100 razy na sekunde...

    przy okazji, czy ktos nie wie jakie stale sa
    do uzycia przy porownywaniu klawisza np z WM_KEYDOWN
    zdefiniowane dla zwyklych liter? powinno byc cos
    jak VK_A VK_B a to bodajrze nie dziala i musze
    przyrownywac =='A' =='B' itd

  • 3. Data: 2012-01-02 22:01:50
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 02.01.2012 10:52, f...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
> [...]
    > ze postac np przeskakuje za daleko (zalezy tez od tego
    > ile milisekund ma ramka bo gask wywoluje raz na ramke)
    To może zacznij ten czas uwzględniać?

    Michoo