  • 11. Data: 2012-01-03 20:39:31
    Temat: Re: czemu: jeden system + ró?ne kompilatory = problem?
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 3 Jan 2012 16:47:11 +0000 (UTC), Adam Przybyla
    <a...@r...pl> wrote:

    > ... oczywiscie, pod kazdym Linuksem. Z powazaniem
    > Adam Przybyla

    Echem.... Ja uzywam pewnego komercjalnego oprogramwoania. Platne, 5
    cyfrowo w dolarach. Maja 5 roznych wersji binarow na rozne Linuksy. Na
    ten sam pecet

    A.L.

  • 12. Data: 2012-01-03 21:34:57
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    In pl.comp.lang.c A.L. <l...@a...com> wrote:
    > Echem.... Ja uzywam pewnego komercjalnego oprogramwoania. Platne, 5
    > cyfrowo w dolarach. Maja 5 roznych wersji binarow na rozne Linuksy. Na
    > ten sam pecet

    moga miec i 15 ale przyczyna niekoniecznie jest linux i jego biblioteki
    ale np.:
    - wersja rpm zeby ladnie w systemie redhatopodobnym wygladalo
    - j.w. ale deb
    - rowniez deb ale ze slowem "ubuntu" w nazwie pliku :-)
    - wersja tar.gz
    - wersja whatever...

    jesli nie sa to wersje wynikajace z roznych architektur to jest to dosc
    dziwne bo jakos inni daja rade. kiedys faktycznie bylo sporo instalek typu
    "red hat jakastam wersja" ze sknoconymi skryptami instalacyjnymi silnie
    zaleznymi od dystrybucji ale z tego co mi sie wydaje to wynikalo to z jakichs
    partnerstw z redhatem i obecnie w swiecie oprogramowania komercyjnolinuxowego
    w ktorym sie poruszam istnieje tylko wersja: x86, x86-64, power, mainframe.
    i to w zasadzie wszystko

    co to za magiczne oprogramowanie z 5-cioma wersjami na jedna architekture?

    --
    butthead
    o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha:

  • 13. Data: 2012-01-03 22:07:38
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-01-03, Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid> wrote:

> [...]
    > i to w zasadzie wszystko
    >
    > co to za magiczne oprogramowanie z 5-cioma wersjami na jedna architekture?

    Zapewne takie korzystające z bibliotek dostarczanych z systemem, jak na
    przykład zlib, SQLite, unixODBC, OpenSSL, GTK+/GLib, BerkeleyDB,
    libxml2, któryś interpreter (Perl, Python, Ruby) osadzony w aplikacji
    albo cokolwiek innego.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 14. Data: 2012-01-03 22:38:38
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    In pl.comp.lang.c Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    wrote:
> [...]
    > przykład zlib, SQLite, unixODBC, OpenSSL, GTK+/GLib, BerkeleyDB,
    > libxml2, któryś interpreter (Perl, Python, Ruby) osadzony w aplikacji

    jesli cos uzywa zewnetrznych bibliotek to jesli ich licencja na to pozwala
    nalezy (tak uwazam) wrzucic ja do swojego pakietu. a jesli nie pozwala
    no to... napisac wlasna albo dostosowac sie do tego co ma w systemie klient
    (rozne paczki) albo zmusic go do zainstalowania czegos (wymagania bibliotek
    w konkretnych wersjach) ale to juz cecha nie systemu a konsekwencja uzycia
    jakiejstam biblioteki

    na przyklad ibm-owy "informix openadmin" przychodzi jako kombo w postaci:
    apache + php + java jre + informix connect oraz oczywiscje sam OAT. taka
    forma dystrybucji jest dla mnie wygodna

  • 15. Data: 2012-01-04 07:36:39
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-01-03, Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid> wrote:

    > jesli cos uzywa zewnetrznych bibliotek to jesli ich licencja na to pozwala
    > nalezy (tak uwazam) wrzucic ja do swojego pakietu.

    Nie administrowałeś nigdy żadnym systemem, prawda? Nie znasz pojęcia
    DLL hell? Bo to co proponujesz, to głupota i średniowiecze.

    [...]

  • 16. Data: 2012-01-04 07:37:39
    Temat: Re: czemu: jeden system + różne kompilatory = problem?
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-01-03 18:12, Szyk pisze:

    > Czyli wzorzec fabryka obiektów się kłania?

    Tyle, że oprócz fabryki potrzebna jest zazwyczaj "niszczarka". Najlepiej
    opakować to po stronie klienta w sprytne uchwyty/wskaźniki (chyba, że
    cały obiekt po stronie klienta jest takim uchwytem na wewnętrzne
    zasoby).

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 17. Data: 2012-01-04 07:59:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-03 17:47, Adam Przybyla pisze:

    > ... oczywiscie, pod kazdym Linuksem. Z powazaniem

    Nie byłbym taki pewien... Czasami wersja kompilatora (2.x, 4.x) nie robi
    różnicy?

    Zakładam oczywiście, że mówimy o linuksach na jedną platforme sprzętową...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 18. Data: 2012-01-04 08:38:41
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On Jan 3, 5:47 pm, Adam Przybyla <a...@r...pl> wrote:

    >         ... oczywiscie, pod kazdym Linuksem.

    Oczywiście, bzdura. Nie dość, że nawet na jednej instalacji Linuksa
    można mieć różne niekompatybilne wersje "tego samego" kompilatora g++,
    to różne instalacje mogą mieć różne wersje bibliotek run-time.
    Akurat tak się składa, że na Linuksie większość softu jest dostępna
    razem z kodem źródłowym, co umożliwia jego dystrybucję w zgodzie z
    konkretną kombinacją jądra/run-time/kompilatora, ale przenośności
    binarek pomiędzy różnymi instalacjami nikt nie gwarantuje.
    W szczególności istnieją też programy bez dostępnego kodu źródłowego,
    w których ten problem będzie najbardziej widoczny.

  • 19. Data: 2012-01-04 08:56:23
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    > Nie administrowałeś nigdy żadnym systemem, prawda? Nie znasz pojęcia
    > DLL hell? Bo to co proponujesz, to głupota i średniowiecze.

    po pierwsze nie pisze o paczkach dystrybucyjnych tylko o zewnetrznym
    oprogramowaniu. po drugie "dll hell" (rozumiem ze piszesz o zleznosciach
    a nie konkretnie o windowsie) to linkujac sie statycznie albo wkladajac
    wymagane biblioteki *so do katalogow swojego oprogramowania raczej unikasz
    niz generujesz

    a wlasnie niedawno na takie "dll hell" trafilem poniewaz binarki svn oraz
    ssh na aix (oba z paczki) zaleza od libcrypto. kazdy chce libcrypto w innej wersji.
    chetnie uzylbym svn-a w formie: binarki + niezbedne biblioteki w paczce
    dystrybucyjnej tak jak pisalem ale nie znalazlem wiec zostalo mi wlasnie
    dll hell

    po trzecie: porozmawiaj z adobem (libssl, libcurl, itp), autorami bibble
    (libQT*), blendera (python), googlem (libqt*), ibm-em (libssl, libxml2,
    i wiele innych), ingresem (libxerces), libreoffice (np. libxml2) i powiedz
    im ze sa bardzo sredniowieczni (to bo szybkim przeleceniu /opt-a)

  • 20. Data: 2012-01-04 09:13:43
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-01-04, Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid> wrote:
> [...]
    > i wiele innych), ingresem (libxerces), libreoffice (np. libxml2) i powiedz
    > im ze sa bardzo sredniowieczni (to bo szybkim przeleceniu /opt-a)

    Wiesz, też mogę przytoczyć trochę softu robiącego podobny kretynizm.
    Tylko co to ma do rzeczy? To kretynizm i tyle.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot