  • 31. Data: 2019-03-04 14:15:26
    Temat: Re: ceny tesli 3s
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 4 Mar 2019 14:03:59 +0100, T.

    > W dodatku firmy wycofują się z darmowego ładowania - GreenWay
    > proponuje przy A1 ceny takie, że taniej jest na LPG jeździć :-)

    Nie tylko na gazie, ale i na benzynie jest niewiele drożej. Porąbało ich
    uwzględniając że w tym prądzie nie ma akcyzy i podatków drogowych. Mnie,
    jako użytkownikowi EV to generalnie zwisa, bo 100% prądu ładuję w domu.
    Ostatnio ładowałem w dwóch hotelach -- dali druta za darmo, naturalnie
    tylko 230V. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2019-03-04 19:03:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-03 o 14:46, Myjk pisze:
    > Sat, 2 Mar 2019 17:38:28 +0100, Poldek

    > Są też tacy co dopłacają jeszcze grubsze pieniądze aby mieć ciszę.

    Nie trzeba dopłacać, żeby mieć hałas w normie.

    > Nie wiem gdzie taki trend widzisz, ponad 90% samochodów i kierowców dąży do
    > tego żeby mieć cichy saochód.

    A 10% dopłaca, żeby mieć głośniejszy i to wystarczy, żeby ciszy nie
    było. Mam na myśli tego typu samochody
    https://twojkurierolsztynski.pl/26885,2019,02,20,szp
    aner-z-bmw-testuje-glosny-wydech-w-centrum-olsztyna-
    oraz-reakcje-ludzi-wideo

    Połowa młocyklistów demontuje fabryczne wydechy i płaci za wydechy,
    które robią specjalnie jak najwięcej hałasu. Niestety tak to działa, że
    aby była cisza, to wszyscy muszą być cisi. Wystarczy jeden głośny i
    ciszy nie ma, za to jest hałas.

  • 33. Data: 2019-03-04 19:44:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 4 Mar 2019 19:03:45 +0100, Poldek

    > Nie trzeba dopłacać, żeby mieć hałas w normie.

    Oczywiście że trzeba, i każdy 1dB ciszej w kabinie to niemałe pieniądze.
    Znacznie większe niż pogłośnienie o 1dB.

    > A 10% dopłaca, żeby mieć głośniejszy i to wystarczy,
    > żeby ciszy nie było. Mam na myśli tego typu samochody

    To oznacza, że 90%, czyli przeważająca większość, użytkowników tego nie
    robi, a więc chce jednak mieć cicho. No a że ich nie stać na elektryki,
    albo nie ma infrastruktury w naszym ciemnogrodzie, albo muszą raz w roku do
    bułgarii pojechać, to nadal kupują pierdziele spalinowe.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2019-03-04 23:48:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-03-04 o 14:15, Myjk pisze:

    > Ostatnio ładowałem w dwóch hotelach -- dali druta za darmo, naturalnie
    > tylko 230V. ;P

    Bo chyba za darmo to obecnie jedyna możliwość - handel prądem pewnie
    jest jakoś ściśle koncesjonowany.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 35. Data: 2019-03-05 09:33:52
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-03-04 o 11:59, Myjk pisze:
    > Mon, 4 Mar 2019 11:25:26 +0100, robot

    > Przecież to tylko efekt uboczny dobrych osiągów. Jeszcze rozumiem takie
    > auto do zabawy na torze, ale do codziennej jazdy to jakaś masakra.

    Pisać coś takiego na samochodowej grupie to bezczelność.
    Hulajnoge se kup.

  • 36. Data: 2019-03-05 10:03:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 5 Mar 2019 09:33:52 +0100, robot

    > Pisać coś takiego na samochodowej grupie to bezczelność.

    Masz rację, zapomniałem że zazwyczaj w takich hałasujących pierdziawkach
    jeszcze zawieszenie utwardzają tak, że wszystkie plomby wypadają na
    pierwszym zgrubieniu w jezdni. Rzeczywiście to się na grupę
    pl.misc.samochody nie nadaje, tylko raczej na pl.misc.furmanki

    > Hulajnoge se kup.

    Nie lubię motocykli, bo też hałasu za dużo robią.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2019-03-06 01:36:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-01 o 12:24, Myjk pisze:

    > Już nie wspomnę o drastycznej przepaści w komforcie podróżowania EV. Kto
    > nie próbował ten nie wie. :P

    Ja śmigałem przeszło rok Nissanem Leaf. Miałem okazję też przejechać się
    Teslą - nie wiem jaki model to był - ten z otwieranymi drzwiami w górę.

    Komfort podróżowania EV jest fatalny póki co. Zero wytłumienia. Drzwi są
    cieniutkie bo nic w sobie nie mają. Podsufitka to też kawałek
    powleczonego plastiku. Wszędzie plastik i plastik. Co prawda w Tesli
    powleczony skórą, ale nadal daje to akustykę pustego pudełka. Zatrzymasz
    się w mieście, słychać rozmowy ludzi na zewnątrz. Tłuczenie opon po
    polskich dziurach przenosi się straszliwie do wewnątrz. Huk powietrza
    przy większych prędkościach jest zaskakujący w Tesli. Trzeba głośno
    gadać by się dogadać.

    Ekskluzywne spalinowe auta w cenie zwykłej Tesli mają komfort i ciszę
    nieporównywalnie większą. Nawet auta o połowę tańsze bywają o 3 klasy
    bardziej komfortowe.

    Moje pytanie brzmi: co miałeś na myśli? Iż auta EV mają sporo do
    nadrobienia w dziedzinie komfortu?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 38. Data: 2019-03-06 11:02:03
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-03-06 o 01:36, Marek S pisze:

> [...]
    > bardziej komfortowe.
    >
    > Moje pytanie brzmi: co miałeś na myśli? Iż auta EV mają sporo do

    Ja też pojeździłem elektrykiem (Kangoo) i mam podobne odczucia. Ale to
    chyba wynika z tego, że elektryk jest cichy i to podbija wszelki hałas z
    zewnątrz, a nie jest to wynik jedynie słabego wyciszenia. Zatkaj sobie
    na chwilę uszy i wsłuchaj się w to, co słyszysz - nagle usłyszysz własny
    puls i burczenie w żołądku :-)
    Wniosek - elektryki powinny być bardziej wyciszone na hałas z zewnątrz,
    a nie - od silnika.
    T.

  • 39. Data: 2019-03-06 12:38:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 6 Mar 2019 11:02:03 +0100, T.

    > Ja też pojeździłem elektrykiem (Kangoo) i mam podobne odczucia. Ale to
    > chyba wynika z tego, że elektryk jest cichy i to podbija wszelki hałas z
    > zewnątrz, a nie jest to wynik jedynie słabego wyciszenia.

    Otóż to, co tylko potwierdza ile hałasu robi silnik spalinowy.

    Poza tym z tego co widzę odpisujesz Mareczkowi, który siedzi u mnie w
    klopie -- a to po porzedniej dyskusji o elektrykach, w której próbował
    nieudolnie wykazywać że diesel jest równie cichy co Leaf. Po czym się
    okazało, że porónywał jakąś limuzynę (AFAIR Mercedesa) z segmentu E tj. 3x
    droższe auto od Leafa który wychodzi gdzieś z segmentu C. No cóż, ja
    porównałem elektryka z segmentu A do spaliniaka segmentu D i EV pobił ciszą
    na głowę ICE (pomijając oczywiście walące zawieszenie, bo z tyłu belka
    była).

    > Wniosek - elektryki powinny być bardziej wyciszone na hałas z zewnątrz,
    > a nie - od silnika.

    Wyciszenie podniesie znacznie koszty. EV i tak już są znacznie cichsze
    -- odczucia malkontentów którzy rzetelnie nie potrafią spojrzeć nie mają
    większego znaczenia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2019-03-06 13:22:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-03-06 o 12:38, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > Wyciszenie podniesie znacznie koszty. EV i tak już są znacznie cichsze
    > -- odczucia malkontentów którzy rzetelnie nie potrafią spojrzeć nie mają

    Wydaje mi się, że niekoniecznie. Na początku będzie koszt zbadania, co
    powoduje hałas (układ jezdny, opony, opływ powietrza), a potem to trochę
    gumy/filcu i już. To nie powinno kosztować dużo przy całym koszcie
    produkcji.
    T.