  • 1. Data: 2019-02-28 13:09:14
    Temat: 1.9 TDI turbo umarło, dymi na niebiesko
    Od: m...@g...com

    cześć,
    posiadam golfa IV silnik 1.9 TDI 90 koni ALH turbo ze zmienną geometrią.
    Od jakiegoś czasu nie miał mocy, przyspieszenia - olewałem to i jeździłem dalej.
    Teraz turbina umarła chyba definitywnie bo samochód dymi na niebiesko przy dodaniu
    gazu. Prawdopodobnie olej silnikowy z turbiny jest spalany. Samochód stoi nie jeżdżę
    nim teraz, wiem że jazda w tym stanie grozi tzw rozbieganiem silnika i w konsekwencji
    całkowitym jego zatarciem. Potrzebuję dojechać w tym stanie do mechanika 20 km.
    Doradził żeby holować samochód albo odłączyć jakiś wąż powietrza do turbo i w tym
    stanie dojechać. Pytanie który to wąż, przewód ?
    https://tinyurl.com/y5rsku7c
    Powyżej link do zdjęcia silnika, proszę osoby zorientowane o odpowiedź czy jest to 1
    na obrazku czy 2 czy jakiś inny.
    pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2019-02-28 14:12:32
    Temat: Re: 1.9 TDI turbo umarło, dymi na niebiesko
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-28 o 13:09, m...@g...com pisze:
> [...]
    > https://tinyurl.com/y5rsku7c
    > Powyżej link do zdjęcia silnika, proszę osoby zorientowane o odpowiedź czy jest to

    Wezwij lawetę, wyjdzie taniej i prościej.

  • 3. Data: 2019-02-28 14:23:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 lutego 2019 13:09:16 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:
> [...]
    > https://tinyurl.com/y5rsku7c
    > Powyżej link do zdjęcia silnika, proszę osoby zorientowane o odpowiedź czy jest to

    Zerknij w Swoją polisa oc- może masz assistance tam jakieś w standardzie to lawetę
    dostaniesz
    A zresztą za 20km lawetą nie zapłacisz raczej więcej jak 100zł

  • 4. Data: 2019-02-28 14:44:11
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    > https://tinyurl.com/y5rsku7c
    > Powyżej link do zdjęcia silnika, proszę osoby zorientowane o odpowiedź czy jest to

    404 nie ma strony o podanym adresie

    Niebieski kolor spalin jest gdy jest spalany olej, ale i gdy jest za
    duża dawka paliwa, wtrysk "leje".
    Różnica polega na zapachu spalin, jak wali porównywalnie jak z motorynki
    czy innego dwusuwa, to spalasz olej silnikowy. Jak wali jak z rury
    Ikarusa, czy innego Stara, to problem z wtryskami.

    Tak czy siak, trzeba jechać do mechanika.
    Ja bym profilaktycznie zdjął dolot za turbiną i dojechał na
    niefiltrowanym powietrzu do mechanika. Z drugiej strony 20 km to dużo,
    bo jak robisz za sobą mocną zasłonę dymną, to czasem lepiej nie
    ryzykować, wsadzić na lawetę. Jak w takim stanie Policja cię zatrzyma,
    to masz zabrany dowód, a do kosztów naprawy dochodzi koszt dodatkowego
    przeglądu technicznego.

    --
    viktorius

  • 5. Data: 2019-02-28 17:29:04
    Od: p...@g...com

    https://youtu.be/lOeVc0nQLrw

    Wystarczy odpiąć jeden z tych przewodów, komp wykryje lewe powietrze po czym wejdzie
    w tryb awaryjny

  • 6. Data: 2019-02-28 17:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m...@g...com ...

> [...]
    > https://tinyurl.com/y5rsku7c Powyżej link do zdjęcia silnika, proszę
    > osoby zorientowane o odpowiedź czy jest to 1 na obrazku czy 2 czy

    Probowałes w ogole zorientować się ile kosztowałaby laweta? Mysle ze
    spokojnie znajdziesz za 100-150zł... Warto kombinowac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 7. Data: 2019-02-28 23:23:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-02-28 o 17:29, p...@g...com pisze:
    > https://youtu.be/lOeVc0nQLrw
    >
    > Wystarczy odpiąć jeden z tych przewodów, komp wykryje lewe powietrze po czym
    wejdzie w tryb awaryjny

    Tryb awaryjny nie zabezpieczy silnika przed rozbiegnięciem się.
    Rozbiegnięty będzie się kręcił nawet bez komputera i całego osprzętu.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 8. Data: 2019-02-28 23:28:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    Doradził żeby holować samochód albo odłączyć jakiś wąż powietrza do turbo i w tym
    stanie dojechać. Pytanie który to wąż, przewód ?

    Link nie działa.
    Jednak nie ma możliwości zrobić tego dobrze.
    Jeśli zdejmiesz wąż między turbiną a kolektorem dolotowym to pozbawiona
    obciążenia turbina Ci się rozpędzi do ogromnych obrotów, nie mówiąc o
    zapluciu tym olejem całej okolicy przez którą będziesz jechał.

    Zdjęcie innych przewodów nie pomoże na awarię łożyska turbiny które może
    skutkować jego rozbiegnięciem - jeśli mechanik sugerował zdjęcie
    przewodów podciśnienia sterujących turbiną, to proponuję najpierw
    zmienić mechanika. Nie chcesz chyba naprawiać turbosprężarki u kogoś kto
    nie ma bladego pojęcia czym jest turbosprężarka i jak działa, nie mówiąc
    już o samym mechanizmie jego rozbiegnięcia.

    Żeby wyłączyć turbinę to byś musiał ją odłączyć od kolektora
    wydechowego, a tego raczej nie chcesz robić ;)

  • 9. Data: 2019-03-01 08:48:27
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-02-28 o 23:23, Tomasz Pyra pisze:

    > Tryb awaryjny nie zabezpieczy silnika przed rozbiegnięciem się.
    > Rozbiegnięty będzie się kręcił nawet bez komputera i całego osprzętu.

    Rozbieganie to taki tryb czystko analogowy. Póki ma co spalać, to spala.
    Ojcu rozbiegany silnik zatrzymał się po skonsumowaniu całego oleju. Mocy
    miał tyle, że sprzęgło na jedynce i hamulcu nie dało rady go zatrzymać.
    Korby bokiem nie wyskoczyły, tłoki się nie zatarły. Po wlaniu nowego
    oleju, wymianie turbiny na sprawną, silnik odpalił i działał jeszcze długo.

    --
    viktorius

  • 10. Data: 2019-03-01 08:53:26
    Temat: Re: 1.
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Ojcu rozbiegany silnik
    jaki silnik i jaki rok? skoro sie nie rozpadl przy takiej akcji to szacun
    dla producenta....