  • 21. Data: 2019-03-03 15:27:09
    Temat: Re: ceny tesli 3s
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 3 Mar 2019 14:46:22 +0100, w <1...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Nie wiem gdzie taki trend widzisz, ponad 90% samochodów i kierowców dąży do
    > tego żeby mieć cichy saochód.

    Dźwięk silnika od dawna nie jest jakimś wielkim problemem jeżeli chodzi o
    samochód. Wiatr i opony generują o wiele większy hałas.

  • 22. Data: 2019-03-03 16:18:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 marca 2019 15:28:03 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Dźwięk silnika od dawna nie jest jakimś wielkim problemem jeżeli chodzi o
    > samochód. Wiatr i opony generują o wiele większy hałas.

    Wielokrotnie to było Myjkowi tłumaczone ale ignorant Myjk jest odporny na wiedzę.

  • 23. Data: 2019-03-03 22:54:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Mar 2019 22:11:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Mylisz dwa systemy walutowe :)
    > $35k musi za to zapłacić Amerykanin.
    >
    > Gdybyś koniecznie chciał taki samochód sprowadzić, to cło (10%), vat
    > (23%, lub 19% jeśli byś sprowadził do Niemiec),

    Przy czym w USA czlowiek przy kasie sie dowiaduje, ze jest jeszcze
    podatek, i to nie jest $40k, tylko np $42k

    https://forums.tesla.com/forum/forums/sales-tax-ques
    tion
    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/avoid-sales-
    tax.133176/

    Przestepcy podatkowi :-)

    > akcyzy na elektryki chyba jeszcze nie ma.

    Raczej jest ogolna na samochody osobowe.

    A na elekryczne ... nie ma, a nawet jest :-)

    https://elektrowoz.pl/porady/samochod-elektryczny-be
    z-akcyzy-jak-gdzie-od-kiedy-odpowiadamy/

    J.

  • 24. Data: 2019-03-04 11:25:26
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-03-01 o 22:05, Myjk pisze:
    > Fri, 1 Mar 2019 20:42:31 +0100, ToMasz

    > Podskoczy, tylko będzie znacznie droższe. Na przykład takie Audi S4 (z
    > silnikiem 3.0) co ma 5.1 do setki kosztuje grubo ponad 200 tys. zł a mimo
    > tego nadal wyje przy jeździe jak szalony dzik, a więc komfortu takiego jak
    > w T nie ma. :P

    Ja marzę o tym żeby mój samochód tak brzmiał. Marzę!

    https://youtu.be/CMl8lL6QRkM?t=263

  • 25. Data: 2019-03-04 11:59:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 4 Mar 2019 11:25:26 +0100, robot

    > Ja marzę o tym żeby mój samochód tak brzmiał. Marzę!

    Przecież to tylko efekt uboczny dobrych osiągów. Jeszcze rozumiem takie
    auto do zabawy na torze, ale do codziennej jazdy to jakaś masakra. Ja
    jednak wolę tak: https://youtu.be/Esw9vyF0MGw?t=70 :P Ciszaaaa!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2019-03-04 12:13:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 03 Mar 2019 15:27:09 +0100, r...@k...pl

    > Dźwięk silnika od dawna nie jest jakimś wielkim problemem jeżeli chodzi o
    > samochód. Wiatr i opony generują o wiele większy hałas.

    Nie prawda, szczególnie w ruchu miejskim do 80/h i przy częstym ruszaniu
    czuć znaczną różnicę. Robiłem porównanie specjalnie na taki argument ICE vs
    EV ten sam segment

    https://youtu.be/NpkmdRgGBRA (Mazda6 GG CiTD)
    https://youtu.be/m5yf_wZ__a4 (Mitsu Outlander PHEV)

    Silnik, nawet na wolnych obrotach w spaliniaku ewidentnie słychać, i celowo
    go nie pałowałem. I to w kabinie, bo z zewnątrz jest już w ogóle przepaść.
    Nawet w moim PHEV, który ma lepiej optymalizowaną pracę ICE, jest znaczna
    różnica jak się jedzie z załączonym ICE a na baterii. Jak ktoś nie słyszy
    różnicy, to musi być zwyczjanie głuchy. I niewykluczone, że ogłuchł od
    hałasu w swoim spalinowym samochodzie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2019-03-04 13:25:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 4 Mar 2019 12:13:35 +0100, Myjk

    > Nie prawda,

    Autopac! :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2019-03-04 14:01:16
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-03-02 o 15:10, Myjk pisze:
    > Sat, 2 Mar 2019 14:05:45 +0100, T.

    > Przyjąłeś do porównania samochody o zbliżonych osiagach?

    > To nie jest prawda.

    OK, sprawdziłem, ale nie znalazłem nigdzie informacji o żywotności
    baterii w klimacie podobnym do naszego. W USA to raczej większość
    nabywców pewnie ma garaże, podobnie w Norwegii (tam to nawet ogrzewane).
    U nas zdarzają się spore mrozy (fakt, ostatni rzadziej), a sporo ludzi
    musi trzymać auta na zewnątrz (choć pewnie potencjalny nabywca Tesli
    niekoniecznie).
    Czy są jakieś statystyki pokazujące utratę sprawności baterii np. po 5
    latach parkowanie zimą na mrozie? U nas ma to kolosalne znaczenie... A w
    Norwegii te auta się kupują, bo tam mają duże dopłaty.
    T.

  • 29. Data: 2019-03-04 14:03:59
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-03-03 o 22:54, J.F. pisze:

> [...]
    >

    > A na elekryczne ... nie ma, a nawet jest :-)
    >
    > https://elektrowoz.pl/porady/samochod-elektryczny-be
    z-akcyzy-jak-gdzie-od-kiedy-odpowiadamy/

    W dodatku firmy wycofują się z darmowego ładowania - GreenWay proponuje
    przy A1 ceny takie, że taniej jest na LPG jeździć :-)
    T.

  • 30. Data: 2019-03-04 14:11:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 4 Mar 2019 14:01:16 +0100, T.

    > Czy są jakieś statystyki pokazujące utratę sprawności baterii np. po 5
    > latach parkowanie zimą na mrozie? U nas ma to kolosalne znaczenie... A w
    > Norwegii te auta się kupują, bo tam mają duże dopłaty.

    Mogę Ci podać z mojego doświadczenia. Odkupiłem 3 letniego PHEVa. Auto w
    tym czasie nie było garażowane w nocy, tylko w dzień w pracy. Minioną zimę
    przestało pod chmurką już całą dobę. Włazi w akumulatory tyle samo co przy
    nowości, czyli 9kWh.

    --
    Pozdor
    Myjk