  • 11. Data: 2012-07-18 09:10:11
    Temat: Re: budżetowy składak - co wybrać?
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    kamil nabazgrał(a):

    > Czekaj, jak to Chris pisał w wątku o zasilaczach? Że to się nie zdarza? :)

    A udowodnij że to zasilacz a nie przepięcie w sieci spowodowane okoliczną
    burzą... :)

  • 12. Data: 2012-07-18 10:14:55
    Od: " shaman" <s...@N...gazeta.pl>

    Chris <s...@s...net> napisał(a):

    > A udowodnij że to zasilacz a nie przepięcie w sieci spowodowane okoliczną
    > burzą... :)

    To zasilacz na 100%. Ale sprawa nie jest taka znowu prosta. Chieftec
    wyciągając kopyta wywalił bezpieczniki. Nie wiem czy w tym momencie reszta
    kompa była już uwalona czy nie. Nie było mnie wtedy w domu i jak wróciłem to
    poszedłem do piwnicy włączyć S-kę. Dalej musiałbym wyjaśnić jak bezsensowną
    instalację mam w wieżowcu który zamieszkuję. Powiem tylko że w mieszkaniu mam
    topiki a w piwnicy zabezpieczeniem przedlicznikowym jest modułowy bezpiecznik
    automatyczny - czyli tzw. S-ka. Taki automat zawsze działa szybciej niż topik
    - nawet gdy ma o rząd większy prąd zadziałania. Więc te topiki w mieszkaniu
    nigdy nie mają szans zadziałać w razie zwarcia. I teraz cały szkopuł w tym, że
    przełączając wajchę w takim automacie zawsze go palcem sekundę siłą rzeczy
    przytrzymujemy. No i w tej właśnie chwili dokonała się reszta zniszczenia. W
    bezpieczniku zrobiło się jasno od iskier, wyskoczył znowu, ale mój paluch na
    0.5s go podtrzymał i być może tedy zasilacz wszystko zniszczył.

    PZDR
    Shaman

  • 13. Data: 2012-07-18 10:18:20
    Od: " shaman" <s...@N...gazeta.pl>

    Chris <s...@s...net> napisał(a):

    > dwr nabazgrał(a):

    > np. ASROCK H61M-S H61 LGA1155 mATX i jeszcze na browarka wystarczy :)

    dlaczego wszyscy mówią dokładnie o tym ASRocku? Ma jakąś przewagę nad innymi
    płytami na H61? Na morele jest MSI H61M-P31(G3) za 184PLN. Zdaje się, że to
    jest nowszy revision tego chipsetu. Może być taka płyta czy może gorsza od
    tego ASRocka?

    PZDR
    Shaman

  • 14. Data: 2012-07-18 10:35:49
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    shaman nabazgrał(a):

> [...]
    > innymi płytami na H61? Na morele jest MSI H61M-P31(G3) za 184PLN. Zdaje
    > się, że to jest nowszy revision tego chipsetu. Może być taka płyta czy

    Cena ta sama:
    24 miesiące gwarancji (pewna i dobra)
    ASROCK H61M-S Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/LAN/SATA/DDR3) mATX
    36 miesięcy gwarancji ale kiepska bo naprawiąją po parę razy a i tak nigdy
    to nie działa jak trzeba. Brak DVI.
    GIGABYTE GA-H61M-S1 Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/DDR3) mATX

    +20 zł gwarancja jak każdy GB czyli kiepska. Ma już DVI.
    GIGABYTE GA-H61M-S2PV Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/DDR3)
    mATX

    +40 zł i MSI poprawiło się jeśli chodzi o sprawy gwarancyjne.
    MSI H61M-P31 (G3) Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/DDR3) mATX

  • 15. Data: 2012-07-18 11:12:17
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    shaman nabazgrał(a):

> [...]
    > zniszczenia. W bezpieczniku zrobiło się jasno od iskier, wyskoczył
    > znowu, ale mój paluch na 0.5s go podtrzymał i być może tedy zasilacz

    Zniszczył go prąd z sieci a nie zasilacz ... zwarcie w zasilaczu nie
    generuje sam prądu który potem w cudowny sposób jest transportowany do
    reszty komputera :)

  • 16. Data: 2012-07-18 11:24:30
    Od: " shaman" <s...@N...gazeta.pl>

    Chris <s...@s...net> napisał(a):

> [...]
    >
    > +40 zł i MSI poprawiło się jeśli chodzi o sprawy gwarancyjne.
    > MSI H61M-P31 (G3) Intel H61 LGA 1155 (PCX/VGA/DZW/GLAN/SATA/DDR3) mATX

    Czyli jeśli nie boli mnie 40zł i mam taki kaprys to mogę wziąć MSI :) O
    revizji B3 już poczytałem - wygląda na to, że nowe płyty wszystkie już są z
    nowymi chipsetami.

    A co w końcu z tym zasilaczem? Brać Fortrona z Allegro czy może doradzisz coś
    innego do budżetowego zestawu?

    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2012-07-18 11:27:29
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    Chris <s...@s...net> napisał(a):

    > shaman nabazgrał(a):

    > Zniszczył go prąd z sieci a nie zasilacz ... zwarcie w zasilaczu nie
    > generuje sam prądu który potem w cudowny sposób jest transportowany do
    > reszty komputera :)

    A możesz wyjaśnić w jaki sposób prąd z sieci dostał się do elektroniki HDD i
    dlaczego po włączeniu bezpiecznika strzeliło (głuchy trzask) i zaśmierdziało z
    zasilacza?

    PZDR
    Shaman

  • 18. Data: 2012-07-18 11:27:47
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 18/07/2012 08:10, Chris wrote:
    > kamil nabazgrał(a):

    > A udowodnij że to zasilacz a nie przepięcie w sieci spowodowane
    > okoliczną burzą... :)

    Zaraz po tym, jak udowodnisz że to przepięcie, a nie pad zasilacza.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 19. Data: 2012-07-18 11:42:04
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    shaman nabazgrał(a):

    > Czyli jeśli nie boli mnie 40zł i mam taki kaprys to mogę wziąć MSI :) O
    > revizji B3 już poczytałem - wygląda na to, że nowe płyty wszystkie już
    > są z nowymi chipsetami.

    Obecnie MSI nie są złe .. cioekawe co będzie za 2-3 lata bo u nich to różnie
    bywało, na chwilę obecną jest OK ale z drugiej strony czemu przepłacać skoro
    nie widać różnicy ? ja bym wolał dołożyć te 40zł do lepszego zasilacza.

    > A co w końcu z tym zasilaczem? Brać Fortrona z Allegro czy może
    > doradzisz coś innego do budżetowego zestawu?

    Nie ufam im ale twój wybór :) ja bym wrócił do Chiefteca ...

  • 20. Data: 2012-07-18 12:55:45
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    Chris <s...@s...net> napisał(a):

> [...]
    > nie widać różnicy ? ja bym wolał dołożyć te 40zł do lepszego zasilacza.

    > Nie ufam im ale twój wybór :) ja bym wrócił do Chiefteca ...

    Czytałem, że Chiefteki polecane są jedynie z konkretnych serii.
    A co sądzisz/sądzicie o takim Taganie TG400-U33II?
    http://goo.gl/2YwPA

    PZDR
    Shaman