  • 1. Data: 2012-07-17 02:50:45
    Temat: budżetowy składak - co wybrać?
    Od: " shaman" <s...@W...gazeta.pl>

    Cześć,
    Po 10 latach padł mi Chieftec 360W i utrupił wszystko co było do niego
    podłączone. Muszę skompletować nowe bebechy. Na płytę procesor i pamięć mogę
    przeznaczyć 400-500zł. Co wybrać w tej cenie? Nie potrzebuję super sprzętu -
    raczej celuję w używane komponenty. Komp przeznaczony do netu i pisania
    dokumentów. Zależy mi na ciszy ze względu na specyficzne warunki. Im mniej
    wiatraków tym lepiej. Grafika może być na płycie (dotychczas tak było) ale
    wolałbym uniknąć grafiki od Intela.

    Oddzielną kwestią jest zasilacz. Co kupić żeby było tanio i wystarczająco?
    Jakieś używane firmowe wchodzą w grę? Komp nigdy nie będzie miał żadnej
    wymagającej grafiki więc nie potrzebuję zapasów mocy.

    Poradźcie coś żeby było rozsądnie.

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2012-07-17 08:18:10
    Temat: Re: budżetowy składak - co wybrać?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-07-17 02:50, * shaman* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Poradźcie coś żeby było rozsądnie.

    Coś takiego?:
    http://allegro.pl/dell-sff-745-c2d-e6300-c2d-1-83ghz
    -2gb-80gb-dvdrw-i2464595878.html

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 3. Data: 2012-07-17 08:59:36
    Od: "Roman" <r...@S...pl>

    Użytkownik " shaman" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakieś używane firmowe wchodzą w grę? Komp nigdy nie będzie miał żadnej
    > wymagającej grafiki więc nie potrzebuję zapasów mocy.

    Procesor AMD A4 X2 3300 FM1 BOX 210 zł
    Płyta Socket FM1 ASRock A75M-HVS 200 zł
    DIMM PC-1600 DDR3 4GB Corsair Vengeance CL9 ** 2 x 2048MB ** 95 zł
    plus HDD, DVD, obudowa z zasilaczem razem można się zmieścić w 1000 zł
    zintegrowana grafika jest dobra, wystarczy na niewymagające gry.

  • 4. Data: 2012-07-17 13:50:25
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    Mirek Ptak <n...@n...pl> napisał(a):

    > Coś takiego?:
> [...]

    Odpada. W pracy wszystkie starsze Optiplexy padły, kupiłem teściowi używkę -
    też padł. Nowsze Optiplexy (dokładnie takie jak ten z linku) jeszcze się
    trzymają, ale straciłem wiarę w ten sprzęt.

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2012-07-17 14:03:28
    Od: "shaman" <s...@N...gazeta.pl>

    Roman <r...@S...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " shaman" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

> [...]
    > plus HDD, DVD, obudowa z zasilaczem razem można się zmieścić w 1000 zł
    > zintegrowana grafika jest dobra, wystarczy na niewymagające gry.

    Zacząłem szukać z tego poziomu który miałem (MS-7207 + Athlon 64 3200+ S939) ale
    okazuje się, że ta
    platforma jest dosyć droga. Dokładając 200zł mogę mieć coś dużo bardziej
    współczesnego. Problem w tym, że
    całkowicie się nie orientuję w obecnym układzie sił i cen. Jak się ma wydajność tego
    zestawu do czegoś
    takiego:
    ATHLON X3 455 3x3,3GHz + ASUS M5A78L-M LX HD3000
    lub takiego:
    ATHLON II X4 630 2.8GHZ AM3 + Gigabyte GA-78LMT-S2P

    Widzę jeszcze, że dużo sprzedawców oferuje zestawy z FX-4100. Czy można prosić o
    kilka słów komentarza bo
    czytałem, że te tańsze APU 3300 to takie sobie jeśli chodzi o wydajność.

    Co do zasilacza - czy wystarczy Tagan TG400-U33II 400W 80PLUS?

    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2012-07-17 14:36:17
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    W dniu 2012-07-17 02:50, shaman pisze:
> [...]
    > Jakieś używane firmowe wchodzą w grę? Komp nigdy nie będzie miał żadnej
    > wymagającej grafiki więc nie potrzebuję zapasów mocy.

    A może coś z Asrocka plus G530/G540 Intela i 4GB ramu?
    Minus, że grafa Intela :) lecz może przebolejesz?
    Cisza, chłodno. Cena wydajnośc chyba też nieźle.

    Dałem za takie coś ok. 440 zł i zasilacz praktycznie przestał kręcic
    wiatrakiem.

  • 7. Data: 2012-07-17 14:58:33
    Od: " shaman" <s...@N...gazeta.pl>

    dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl> napisał(a):

> [...]
    > Cisza, chłodno. Cena wydajnośc chyba też nieźle.
    >
    > Dałem za takie coś ok. 440 zł i zasilacz praktycznie przestał kręcic

    Starałem się na szybko ogarnąć temat i obecnie G530 wychodzi na prowadzenie.
    Jaką masz dokładnie płytę? W tym procku jest HD1000 czy HD2000?

    PZDR
    shaman

  • 8. Data: 2012-07-17 15:08:19
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    dwr nabazgrał(a):

    > A może coś z Asrocka plus G530/G540 Intela i 4GB ramu?

    np. ASROCK H61M-S H61 LGA1155 mATX i jeszcze na browarka wystarczy :)

  • 9. Data: 2012-07-17 15:36:46
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 17/07/2012 01:50, shaman wrote:
    > Cześć,
    > Po 10 latach padł mi Chieftec 360W i utrupił wszystko co było do niego
    > podłączone. Muszę skompletować nowe bebechy. Na płytę procesor i pamięć mogę

    Czekaj, jak to Chris pisał w wątku o zasilaczach? Że to się nie zdarza? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 10. Data: 2012-07-17 15:37:42
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 17/07/2012 14:36, kamil wrote:

    > Czekaj, jak to Chris pisał w wątku o zasilaczach? Że to się nie zdarza? :)

    A, tu jest:

    "Nic ... zasilacz nie generuje wysokiego napięcia, jak pada to odcina
    zasilanie i już .. "

    I rest my case.

    --
    Pozdrawiam,