eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › bezpiecznik S B10 w samochodzie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 1. Data: 2010-12-04 12:59:52
    Temat: bezpiecznik S B10 w samochodzie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Czy są jakieś niebezpieczeństwa zastosowania esów
    np niezadziałanie przy -20st mrozu i pożar?

    --
    Piotr


  • 2. Data: 2010-12-04 13:02:57
    Temat: Re: bezpiecznik S B10 w samochodzie
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-04 13:59, PiteR pisze:
    > Czy są jakieś niebezpieczeństwa zastosowania esów
    > np niezadziałanie przy -20st mrozu i pożar?
    Albo samo-zadziałanie (lub iskrzenie styków) od wstrząsów?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 3. Data: 2010-12-04 13:22:29
    Temat: Re: bezpiecznik S B10 w samochodzie
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    >> Czy są jakieś niebezpieczeństwa zastosowania esów
    >> np niezadziałanie przy -20st mrozu i pożar?
    > Albo samo-zadziałanie (lub iskrzenie styków) od wstrząsów?

    Ciekawy wynalazek :-)
    Mocujemy jakąś masę na języczku esa, ustawiamy go wzdłuż osi samochodu i w
    momencie zderzenia wyłącza nam elektrykę.

    Ujemne temperatury raczej nie, ale oblodzenie może być realne.
    Wstrząsów raczej bym się nie obawiał.
    Takie esy mają podstawową wadę - są duże.

    --
    Desoft


  • 4. Data: 2010-12-04 13:32:06
    Temat: Re: bezpiecznik S B10 w samochodzie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 04 Dec 2010 13:59:52 +0100, PiteR wrote:
    >Czy są jakieś niebezpieczeństwa zastosowania esów
    >np niezadziałanie przy -20st mrozu i pożar?

    A one sie w ogole nadaja do samochodow, czy spadek napiecia na nich
    jest zbyt duzy jak na 12V ?

    J.



  • 5. Data: 2010-12-04 15:38:21
    Temat: Re: bezpiecznik S B10 w samochodzie
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-04 13:59, PiteR pisze:
    > Czy są jakieś niebezpieczeństwa zastosowania esów
    > np niezadziałanie przy -20st mrozu i pożar?
    Jeszcze jedno mnie zastanawia - "esy" mają 2 mechanizmy wyzwalające
    wyłączenie. Po pierwsze bimetal grzany prądem przepływającym - przy +35'
    latem w nagrzanym aucie będzie zupełnie inaczej czuły (nadwrażliwy), niż
    przy -20' zimą. Drugi mechanizm to szybkie wyłączenie przy dużym prądzie
    przez elektromagnes - czy prądy zwarciowe w aucie (współczesnym, gdzie
    wszystkie kabelki to sznurówki 1.5mm^2) wystarczą do wyzwolenia takiego
    bezpiecznika? (przypomnę - B10 to nie wyłączenie przy 10A, tylko
    wyłączenie przy 30-50A płynącym przez 0.1-1s, oraz wyłączenie przy
    prądzie 15A płynącym przez >1000s)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 6. Data: 2010-12-04 15:44:19
    Temat: Re: bezpiecznik S B10 w samochodzie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 04 Dec 2010 16:38:21 +0100, BartekK wrote:
    >Jeszcze jedno mnie zastanawia - "esy" mają 2 mechanizmy wyzwalające
    >wyłączenie. Po pierwsze bimetal grzany prądem przepływającym - przy +35'
    >latem w nagrzanym aucie będzie zupełnie inaczej czuły (nadwrażliwy), niż
    >przy -20' zimą.

    Ten mechanizm i tak jest powolny i nadmiarowy, znaczy sie jak jest
    nominalnie 10A, to 20A wyzwoli dopiero po dluzszym czasie.
    Ale sam duzy prad przewodom nie grozi, tylko temperatura.
    Przy -20 na przewodach mozna je mocniej obciazyc :-)

    Drugi mechanizm to szybkie wyłączenie przy dużym prądzie
    >przez elektromagnes - czy prądy zwarciowe w aucie (współczesnym, gdzie
    >wszystkie kabelki to sznurówki 1.5mm^2) wystarczą do wyzwolenia takiego
    >bezpiecznika? (przypomnę - B10 to nie wyłączenie przy 10A, tylko
    >wyłączenie przy 30-50A płynącym przez 0.1-1s, oraz wyłączenie przy
    >prądzie 15A płynącym przez >1000s)

    Zwarciowo wystarcza :-)

    J.


  • 7. Data: 2010-12-04 16:35:11
    Temat: Re: bezpiecznik S B10 w samochodzie
    Od: Piter <e...@w...pl>

    Desoft pisze tak:

    > Takie esy mają podstawową wadę - są duże.

    Może być duży, schowam go pod deską i namacam dzwignię.
    Miałby zabezpieczyć dokładane przewody 4mm2 spod śrubek w rozdzielni
    koło kierownicy. Chodzi o to żeby nie szukać bezpiecznika i nie
    zdejmować pokrywek jeśli zrobie zwarcie na wyjściu a jest zimno, ciemno
    i do domu daleko. Dałbym ew B6 żeby pewnie zadziałał.

    Zastanawiam się też nad żarówką 55W oba włókna w szereg na końcu kabla.
    Albo jakis halogen od mebli 100W nie wiem czy takie moce produkują?

    Zaleta, byłby mały a świeceniem sygnalizował zwarcie.

    --
    Piter


  • 8. Data: 2010-12-04 17:25:45
    Temat: Re: bezpiecznik S B10 w samochodzie
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    >>Czy są jakieś niebezpieczeństwa zastosowania esów
    >>np niezadziałanie przy -20st mrozu i pożar?
    >
    > A one sie w ogole nadaja do samochodow, czy spadek napiecia na nich
    > jest zbyt duzy jak na 12V ?

    Dobra uwaga. Są takie które się nadają.
    Temat rozgryzałem dla różnicówki na prąd stały... cena w granicach 500zł o
    ile dobrze pamiętam.

    --
    Desoft


  • 9. Data: 2010-12-04 17:32:28
    Temat: Re: bezpiecznik S B10 w samochodzie
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    >> Takie esy mają podstawową wadę - są duże.
    >
    > Może być duży, schowam go pod deską i namacam dzwignię.
    > Miałby zabezpieczyć dokładane przewody 4mm2 spod śrubek w rozdzielni
    > koło kierownicy. Chodzi o to żeby nie szukać bezpiecznika i nie
    > zdejmować pokrywek jeśli zrobie zwarcie na wyjściu a jest zimno, ciemno
    > i do domu daleko. Dałbym ew B6 żeby pewnie zadziałał.

    Jeżeli już znajdziesz taki który będzie pasował (na prąd stały), to wstaw o
    takim amperażu jak oryginał. W tym miejscu nie ma odstępstw.

    Nie wiem co kombinujesz, dlaczego ma się tak często palić? może coś
    rozjaśnisz?
    Pomijając te kombinacje....
    Są bezpieczniki resetowalne, właśnie raczej na niskie napięcia. Wielkość
    kondensatora (lizaka). Sam powraca do stanu przewodzenia po ustąpieniu
    zwarcia.
    Mały, tani (nawet w porównaniu do zwykłego esa).

    --
    Desoft



    >
    > Zastanawiam się też nad żarówką 55W oba włókna w szereg na końcu kabla.
    > Albo jakis halogen od mebli 100W nie wiem czy takie moce produkują?
    >
    > Zaleta, byłby mały a świeceniem sygnalizował zwarcie.
    >
    > --
    > Piter


  • 10. Data: 2010-12-04 17:45:02
    Temat: Re: bezpiecznik S B10 w samochodzie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Desoft pisze tak:

    > Nie wiem co kombinujesz, dlaczego ma się tak często palić? może coś
    > rozjaśnisz?

    Chcę mieć dostęp do klem akumulatora bez podnoszenia maski. Jak gdzieś
    pracuje gdzie nie ma jeszcze podłaczonego 230V. Lampa, wkrętarka itp.
    Przewód nie sztukowany, pewny, o niezłej wydajności, bez iskrzenia i
    żeby nie spalić przy okazji samochodu (priorytet).

    gniazdo zapalniczki nie wchodzi w grę.

    --
    Piotr

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: