  • 61. Data: 2024-08-14 01:33:38
    Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v9frd9$r59$1@news.chmurka.net>
    user Zbynek Ltd. pisze tak:

    > Kupił dużo haczyków, wyprostował je i powbijał w deseczkę ostrym
    > końcem do góry. Na to gąbeczka i powłoczka. Kładł to na siedzenie,
    > jak szedł na ryby. Któregoś razu wrócił i zastał drzwi otwarte na
    > oścież. Nic nie zginęło na szczęście. Aha, brak było tylko deseczki.

    mam nadzieję, że to nie był misio.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 62. Data: 2024-08-14 01:37:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v9fujn$tmr$1@news.chmurka.net>
    user Paweł Pawłowicz pisze tak:

    > Zamiast kwasu siarkowego dałbym ninhydrynę. Natychmiast po
    > popryskaniu nie ma żadnego efektu, po pół godzinie ryj wygląda jak
    > pomalowany fioletowym tuszem. To wybarwia skórę, nijak tego zmyć,
    > trzeba poczekać, aż skóra się naturalnie złuszczy.

    zacne

    > Pomysł wypróbowany wiele lat temu. W akademiku ktoś podbierał płyn
    > po goleniu,wówczas bardzo modny, z jachtem na butelce. Z Peweksu.
    > Do pustej butelki po płynie trochę roztworu ninhydryny. I wszystko
    > jasne ;-)

    koledzy rozrabiali te żółte tabletki w butelce Fanta
    rivanol?

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 63. Data: 2024-08-14 01:42:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsB1C5D5641D86APanElektronik@127.0.0.1>
    user PiteR pisze tak:

    > myślę żeby się podłączyc do + przez diode z mostka 50A żeby nie dało
    > się pobrać pradu z tego kabla ani nie zrobił zwarcia na deszczu itp.
    > kabel 3 x 4mm2

    no zamontowałem to prowizorycznie.
    Dioda 20 10 i bezpiecznik 30A

    obciąłem klamki

    czekam na diodę od tramwaju docelową 70A 1200v
    wykorzystam bezpiecznik 80A od diesla na szynie.

    ostatnio chyba wszystkie elementy makabrycznie podrożały.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 64. Data: 2024-08-14 01:46:30
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.08.2024 o 01:42, PiteR pisze:
> [...]
    > wykorzystam bezpiecznik 80A od diesla na szynie.
    >
    > ostatnio chyba wszystkie elementy makabrycznie podrożały.

    Budujesz nową Teslę?

    --
    Pixel(R)??

  • 65. Data: 2024-08-14 10:17:15
    Od: Rutkowski Jacek <j...@w...pl>

    W dniu 14.08.2024 o 01:33, PiteR pisze:
    > in <news:v9frd9$r59$1@news.chmurka.net>

    > mam nadzieję, że to nie był misio.

    Misio nie kradł by wszystkich rupieci z auta i zostawił by ślady po
    sobie nawet gdyby umiał klamkę otworzyć.
    Jego sierść jest gruba i sztywna a łapy jeszcze twardsze, nawet pociski
    potrafią się ośliznąć a szanse na to że siadzie za kierownicą tyłkiem na
    siedzeniu są znikome...
    --
    pzdr, j.r.

  • 66. Data: 2024-08-14 11:45:33
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Podchodzę, zamykam drzwi, otwieram i znów mam 20 minut światła.

    U mnie się tak nie dzieje.

    --
    Przychodzi facet do lekarza i mówi:
    - Panie doktorze, jestem gejem.

  • 67. Data: 2024-08-14 11:47:33
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak że, jak masz problem ze światełkiem to se przerób :) Będziesz miał
    > fajną zabawę.

    Na pace (to bus) już przerobiłem :) Zasila się z osobnego aku.

    https://www.youtube.com/watch?v=GT1qN-epqdE

    W kabinie też muszę coś zrobić.

    --
    Egipskie rekiny widziały już naprawdę sporo, ale ruskich ze słowami :
    "O! Delfiny!" boją się do dzisiaj.

  • 68. Data: 2024-08-14 12:20:47
    Od: Rutkowski Jacek <j...@w...pl>

    W dniu 13.08.2024 o 17:37, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > goleniu,wówczas bardzo modny, z jachtem na butelce. Z Peweksu. Do pustej
    > butelki po płynie trochę roztworu ninhydryny. I wszystko jasne ;-)

    ninhydryna to prawie 100zł/5g ile tego trzeba żeby osobnika wybarwić?
    --
    pzdr, j.r.

  • 69. Data: 2024-08-14 14:50:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-08-10 o 11:59, Arnold Ziffel pisze:

    > W sumie czemu? Oryginalny zapłon działał gorzej, nie odpalał np. na
    > mrozie?

    Na mrozie wszystkie samochody miewały problemy z zapalaniem z wielu
    powodów: gęsty olej, zimny akumulator.
    Jednym z powodów było to, że obciążenie akumulatora rozrusznikiem
    powodowało siadanie napięcia nawet o połowę a energia iskry zależała od
    energii w cewce, a prąd w cewce proporcjonalny do napięcia akumulatora -
    czyli w czasie rozruchu energia iskry nawet 4 razy niższa niż normalnie.
    Zapłon tyrystorowy gwarantował taką samą energię iskry niezależnie od
    napięcia akumulatora (sprawdzałem od 4V w górę).
    W zanadrzu miałem jeszcze dodatkowe rozwiązanie, ale okazało się, że
    zapłon rozwiązał definitywnie problemy z zapalaniem więc już nie robiłem.
    Planowałem dodać generator, który w czasie rozruchu przy otwartych
    stykach generuje jakby styki klapały z maksymalną dla zapłonu
    częstotliwością - czyli zamiast jednej iskry cała wiązka.

    > Dziś zadzwoniłby na komórkę, a wtedy... jak bardzo świat się zmienił.

    Na działkę było ze 2km więc przyszedł i poszliśmy razem po samochód.
    Przypomnę, że ta sytuacja dotyczyła mojego malucha z czasowym zwieraniem
    rezystora szeregowego do cewki.

    To co pisałem, że raz wysiadł ten zapłon tyrystorowy (z powodu nóżki
    kondensatora) to było w sumie więcej zachodu. Działo się dawniej w taty
    samochodzie. Wysiadło akurat koło pętli tramwajowej, a my mieszkaliśmy
    koło przeciwległego końca linii. Podróże tramwajem zajęły więcej czasu
    niż tamten (późniejszy) spacer na działkę.

    Tata nie pamiętał jak tłumaczyłem, że na górze zapłonu są dwie kostki
    (takie jak się stosowało w puszkach elektrycznych) i wystarczy 4
    przewody przychodzące z samochodu do jednej przełożyć jeden do jeden do
    drugiej i przywraca się oryginalny układ zapłonowy.
    P.G.

  • 70. Data: 2024-08-14 15:06:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-08-08 o 22:13, PiteR pisze:

    > Potem miałem wizję wtyczki kodowej z rezystorami i pomiar tychże
    > rezystancji. Jesli sie zgadzają to sygnał zapalamy.

    Na początku lat 90-tych we współpracy ze znajomym (Polak, elektronik,
    który wyjechał do Niemiec, pracował w Telefunkenie, ale starał się też
    coś prywatnie działać) robiliśmy system który zakupiły od niego koleje
    niemieckie do swoich central telefonicznych.

    Zorientował się, że potrafimy rozwiązywać problemy więc podesłał nam
    kilka kluczy elektronicznych z zapytaniem, czy potrafimy coś lepszego od
    tego zrobić.
    Wtedy 'wynalazłem' kartę RFID aby za rok na Cebicie zobaczyć, że nie
    byłem pierwszy :(.

    Jeden z tych kluczy wyglądał tak jak obecny pendrive. Tylko złącze było
    zwykłe 4 kołki rastru 2.54. Kształt klucza powodował, że dało się go
    włożyć tylko w jednej pozycji a styki były głęboko w zamku.

    Skojarzenie z tym co napisałeś wywołał drugi z tych kluczy. Miał on na
    boku pole kontaktowe 4x4. Zamek miał 4 sprężyste blaszki. W czasie
    wsuwania i wysuwania klucza kolejne rzędy kontaktów podłączały się na
    chwilę do zamka.

    Nie wiem czy tam były tylko zwarcia, czy rezystory do zmierzenia. Nawet
    mniej więcej wiem, gdzie zacząć grzebać w szafie aby te klucze znaleźć,
    ale po co.
    P.G.