-
91. Data: 2024-08-22 22:55:30
Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
Od: ptoki <p...@e...pl>
On 2024-08-22 08:31, Marek wrote:
> On Thu, 22 Aug 2024 13:21:29 +0200, Piotr
> Gałka<p...@c...pl> wrote:
>> Żeby obejrzeć koronę Słońca czekamy na całkowite zaćmienie bo inaczej
>> światło słoneczne przeszkadza. A tam tego światła w stosunku do tego
>> co nas interesuje jest wielokrotnie więcej...
>
> Ale fotony/kwanty energii z tą informacją o składzie atmosfery planety
> walą do nas płaszczyzną o wielkości całej średnicy owej planety. Patrząc
> na to to też wcale nie jest mało...
> Myślę, że to tylko kwestia precyzji i selektywności odbioru informacji
> (kwestia czasu gdy ogarniemy ten poziom). Strach pomyśleć jaka skala
> informacji obecnie do nas dociera z Wszechświata (czyt. nas otacza, jest
> dostępna na wyciągnięcie ręki) ale jeszcze na razie nie posiadamy
> zdolności (selektywnego) jej odbioru.
>
Tak, analiza spektralna ma sens i dziala na tyle dobrze w warunkach
ziemskich ze daje sie z niej sporo wyczytac i sa to informacje wiarygodne.
ALE!
Istnieje sporo czynnikow zaburzajacych samo widmo jak i jego odbior na
ziemi.
Jesli sie taka analize zrobi nieza dokladnie to moze wyjsc ze na danej
planecie wcale nie ma jakiegos tam zwiazku bo to dane spektrum jest
efektem paru nieprecyzyjnosci lub awarii sensora i wtedy cala analiza
jest nieprawdziwa i dopoki sie jej nie powtorzy (a komu sie chce robic
badanie powtornie?) albo nie wykona inna metoda to trudno wykryc ze
jednak wniosek na temat obecnosci np. aminokwasu jest calkowicie bledny.
Podstawowe atomy/czasteczki latwo wykryc. Tlen, wodor, azot, wegiel,
szczegolnie w fazie gazowej - pikuś.
zelazo na powierzchni marsa? Nie tak latwo.
Aminokwas w ogonie komety? Trudno.
Aminokwas w atmosferze planety - niezwykle trudno i nikt by zadnej
decyzji w oparciu o taki wynik nie podjal.
--
Lukasz
-
92. Data: 2024-08-23 17:46:55
Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 22 Aug 2024 15:55:30 -0500, ptoki <p...@e...pl> wrote:
> Aminokwas w atmosferze planety - niezwykle trudno i nikt by zadnej
> decyzji w oparciu o taki wynik nie podjal.
"Trudno" - w oparciu o aktualną wiedzę, stąd poprzednia wypowiedź
zawiera sugestię, że w przyszłości nie będzie obecnych ograniczeń.
--
Marek
-
93. Data: 2024-08-23 21:15:50
Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
Od: ptoki <p...@e...pl>
On 2024-08-23 10:46, Marek wrote:
> On Thu, 22 Aug 2024 15:55:30 -0500, ptoki <p...@e...pl> wrote:
>> Aminokwas w atmosferze planety - niezwykle trudno i nikt by zadnej
>> decyzji w oparciu o taki wynik nie podjal.
>
> "Trudno" - w oparciu o aktualną wiedzę, stąd poprzednia wypowiedź
> zawiera sugestię, że w przyszłości nie będzie obecnych ograniczeń.
>
Trudno przypalic wode.
Nie nie dlatego ze dzis nie umiemy, niektorych rzeczy sie nie daje
zrobic i tyle.
Ostatnio sie filozofuje ze niby bariera predkosci swiatla nie jest
nieprzekraczalna i ze naped wymyslony przez Alcubierre'a to umozliwia.
No to jak ktos usiadl i policzyl to mu wyszlo ze transport przestrzeni o
wymiarach malego statku kosmicznego (10^3m) wymagalo by energii rownej
masie slonca.
Czyli jednak sie nie da...
Ostatnie czasy przyzwyczaily ludzi eze postep bedzie trwal i bedzie
coraz szybszy. A ja widze czesto regres. Mam podejrzenie ze dochodzimy
do granic postepu dotyczacych energii, mechaniki, miniaturyzacji
elektroniki.
Moze jakies sensowne AI sie pojawi ale nie sadze aby duzo nam pomoglo
szczegolnie ze ono robi rzeczy ktrorych normalnie mozna by uniknac. Ale
to juz inna historia.
--
Lukasz
-
94. Data: 2024-08-24 08:29:36
Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
Od: Marek <f...@f...com>
On Fri, 23 Aug 2024 14:15:50 -0500, ptoki <p...@e...pl> wrote:
> Trudno przypalic wode.
> Nie nie dlatego ze dzis nie umiemy, niektorych rzeczy sie nie daje
> zrobic i tyle.
Do połowy XIX w. uważano, że nic cięższego od powietrza nie może
latać. Więc spokojnie. Najbliższe 1000 lat zweryfikuje kolejne "nie
da się" w "ale można inaczej".
--
Marek
-
95. Data: 2024-08-24 21:55:32
Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:
> Niebardzo. Raz że fizyka jest nieubłagana w sensie kaskady wiatraków,
To znaczy?
Zrobiłem sobie taki stosik 5 wiatrków, nie dmucha zauważalnie bardziej niż
jeden wiatrak (przynajmniej organoleptycznie czując nadmuch na łapie).
A szkoda, bo już zamontowane w samochodzie, tylko sterowanie muszę trochę
przerobić, bo przy 300 mA dawało radę (było policzone na 500 mA), a przy
1,5 A już nie daje.
Zamontowane na wpuszczanie zimnego powietrza z komina na dachu do środka.
--
Spotkanie w lesie - lew zbiera towarzystwo i mówi:
- A teraz podzielimy się: mądre zwierzaki na prawo, a ładne na lewo.
I tak sowa biegnie na prawo, inne zwierzaki za nią, inne na lewo,
a żaba została na środku
- No i co ty żaba robisz???
- No przecież się nie rozerwę!!!
-
96. Data: 2024-08-25 12:33:53
Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
Od: Rutkowski Jacek <j...@w...pl>
W dniu 24.08.2024 o 21:55, Arnold Ziffel pisze:
> Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:
>
>> Niebardzo. Raz że fizyka jest nieubłagana w sensie kaskady wiatraków,
>
> To znaczy?
>
> Zrobiłem sobie taki stosik 5 wiatrków, nie dmucha zauważalnie bardziej niż
> jeden wiatrak (przynajmniej organoleptycznie czując nadmuch na łapie).
>
> A szkoda, bo już zamontowane w samochodzie, tylko sterowanie muszę trochę
> przerobić, bo przy 300 mA dawało radę (było policzone na 500 mA), a przy
> 1,5 A już nie daje.
>
> Zamontowane na wpuszczanie zimnego powietrza z komina na dachu do środka.
>
Stos wentylatorów o tej samej wydajności i przekroju nie może dawać dużo
więcej powietrza bo wentylator nie będzie się kręcił dużo szybciej wiec
ilość tłoczonego powietrza się nie zmieni...
By więcej tłoczyć trzeba dać je obok siebie lub większy na wejściu...
--
pzdr, j.r.
-
97. Data: 2024-08-26 01:24:18
Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
Rutkowski Jacek <j...@w...pl> wrote:
> Stos wentylatorów o tej samej wydajności i przekroju nie może dawać dużo
> więcej powietrza bo wentylator nie będzie się kręcił dużo szybciej wiec
> ilość tłoczonego powietrza się nie zmieni...
A choć trochę więcej będzie dawał niż jeden? Zakładam, może błędnie, że
kilka wentylatorów pokona opory powietrza (zmniejszające przepływ) lepiej
niż jeden...
--
W szkole:
- Proszę pani - mówi Jasio do nauczycielki. - Nie chcę panią straszyć,
ale mój tata wczoraj powiedział: "Jeszcze jedna pała i ktoś dostanie
wp...dol!"...
-
98. Data: 2024-08-26 09:58:28
Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 26.08.2024 o 01:24, Arnold Ziffel pisze:
>> Stos wentylatorów o tej samej wydajności i przekroju nie może dawać dużo
>> więcej powietrza bo wentylator nie będzie się kręcił dużo szybciej wiec
>> ilość tłoczonego powietrza się nie zmieni...
>
> A choć trochę więcej będzie dawał niż jeden? Zakładam, może błędnie, że
> kilka wentylatorów pokona opory powietrza (zmniejszające przepływ) lepiej
> niż jeden...
>
To daj taki, co ma wincyj obrotów/mocy. Masz w domu wentylator z
"biegami"? No to już wiesz :) Ja jednak wpadłem na pomysł wykorzystania
wentylatora z tylnej nagrzewnicy, bo taką mam. Prawdopodobnie podłączę
go pod PV. On ciągnie powietrze z dołu.
--
Pixel(R)??