  • 1. Data: 2024-08-02 19:26:53
    Temat: bramka AND w samochodzie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Chciałoby mi się użyć CD4082 w samochodzie 14.4v
    i nie wymieniać jej na mrozie bo dekiel nad strukturą odstrzelił.

    Jak zasilić zabezpieczyć taki układ?
    Na wejściach byłaby masa lub pełne napięcie akumulatora

    dyskretne też rozważam bo są prawie niezniszczalne.

    https://www.electronics-tutorials.ws/logic/logic_2.h
    tml
    https://www.eleccircuit.com/the-logic-gate-without-i
    c/

    ale mam cztery tranzystory w łańcuchu dać?

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 2. Data: 2024-08-05 14:27:13
    Temat: Re: bramka AND w samochodzie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-08-02 o 19:26, PiteR pisze:
> [...]
    > https://www.eleccircuit.com/the-logic-gate-without-i
    c/

    > ale mam cztery tranzystory w łańcuchu dać?

    CD4082 jest na 20V.
    Bierze dla siebie samego, zero, zero nic prądu.

    Jak zasilanie przepuścisz przez np. 1k i diodę Zenera 15V (równolegle z
    kondensatorem) to na tych 15V nie będziesz miał żadnych istotnych przepięć.
    Sygnały na wejścia to można nawet przez 100k puścić więc z ograniczeniem
    tak małego prądu do dopuszczalnych poziomów nie powinno już być problemu.
    P.G.

  • 3. Data: 2024-08-05 15:59:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 02 Aug 2024 18:26:53 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    > https://www.eleccircuit.com/the-logic-gate-without-i
    c/

    > ale mam cztery tranzystory w łańcuchu dać?

    Raczej 4 diody.

    DTL :-)

    J.

  • 4. Data: 2024-08-05 22:03:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:12imnco4ifku0.1xtxx4b7zz17x.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Raczej 4 diody.
    >
    > DTL :-)

    zbyt zagadkowe rozjaśnij

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 5. Data: 2024-08-05 22:07:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v8qgf1$lvi$4@news.chmurka.net>
    user Piotr Gałka pisze tak:

> [...]
    > przez 100k puścić więc z ograniczeniem tak małego prądu do
    > dopuszczalnych poziomów nie powinno już być problemu. P.G.

    nie lubię diod Zenera ale fajne. Podoba mi się.

    zapisuję do zeszytu ;)

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 6. Data: 2024-08-06 13:33:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-08-05 o 22:07, PiteR pisze:

    > nie lubię diod Zenera ale fajne. Podoba mi się.

    Co masz do diod Zenera?
    Jakoś zalazły Ci za skórę?

    Jak się chwilę zastanowię to ze wszystkich półprzewodników dyskretnych
    najwięcej stosuję właśnie diod Zenera.
    P.G.