-
11. Data: 2012-02-13 16:50:53
Temat: Re: auto na... drewno - było?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 13 Feb 2012 15:45:56 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
(...)
Drewno, wegiel, pellet... A to nie lepiej juz silnik parowy wstawic i
zasilac go malym, wydajnym, nowoczesnym i czysto spalajacym kociolkiem na
wegiel?
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
12. Data: 2012-02-13 17:23:30
Temat: Re: auto na... drewno - było?
Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):
> Dnia Mon, 13 Feb 2012 15:45:56 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
>
> (...)
>
> Drewno, wegiel, pellet... A to nie lepiej juz silnik parowy wstawic i
> zasilac go malym, wydajnym, nowoczesnym i czysto spalajacym kociolkiem na
> wegiel?
>
z 30 lat temu był opis silnika parowego do samochodu. Zrobił go saab. Od
rozruchu do ruszenia 45 sekund. Moc ponad 200 koni. Pełny moment obrotowy od
zera obrotów do obrotów maksymalnych. Sporo mniejszy od tradycyjnego silnika.
Zasada pracy podobna do pracy rotacyjnej pompy wielotłokowej. W samochodzie z
tego co pamiętam brak sprzęgła i skrzyni biegów. Opalany był niestety paliwem
ciekłym. Pewno na propan butan by poszedł. Sprawność niestety na poziomie
prostej maszyny parowej z jednostopniowym rozprężaniem. Czyli kilka procent.
Parowy to nie zawsze niska sprawność. Silnik parowy tłokowy z trzy stopniowym
rozprężaniem osiąga sprawność niedostępną dla silników Diesla bo w okolicach
pięćdziesięciu procent. Są to jednostki bardzo duże i były używane do napędu
statków rzecznych. Takich z kołami łopatkowymi z boku. Hiper niskoobrotowe
silniki to były.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
13. Data: 2012-02-13 18:05:32
Temat: Re: auto na... drewno - było?
Od: nazgul <x...@w...pl>
W dniu 2012-02-13 14:16, Andrzej Lawa pisze:
> W dniu 13.02.2012 12:56, Maciek pisze:
>> Dnia Mon, 13 Feb 2012 11:38:40 +0100, PM napisał(a):
>>
>>> to już nie można sobie narobić tego gazu na zapas ( w kominku, w szopie) i
>>> nabic w butlę jak CNG?
>>
>> Jezeli potrzebna do tego energie masz za darmo, to tak :)
>
> Nie. Popatrz sobie na skład gazu drzewnego.
no dobrze
napisałeś, że wodór
nie spręża się?
-
14. Data: 2012-02-13 18:31:21
Temat: Re: auto na... drewno - było?
Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
nazgul <x...@w...pl> napisał(a):
> W dniu 2012-02-13 14:16, Andrzej Lawa pisze:
> > W dniu 13.02.2012 12:56, Maciek pisze:
> >> Dnia Mon, 13 Feb 2012 11:38:40 +0100, PM napisaĹ(a):
> >>
> >>> to juĹź nie moĹźna sobie narobiÄ tego gazu na zapas ( w kominku, w szopie)
> i
> >>> nabic w butlÄ jak CNG?
> >>
> >> Jezeli potrzebna do tego energie masz za darmo, to tak :)
> >
> > Nie. Popatrz sobie na skĹad gazu drzewnego.
>
> no dobrze
> napisaĹeĹ, Ĺźe wodĂłr
> nie sprÄĹźa siÄ?
>
I co z tego że wodór się spręża jak nie ma go w czym przechować. jak go
zapakować do butli takiej jak od innych gazów to przez ścianki jak przez sitko
sobie przejdzie. Przy małych ciśnieniach oczywiście wolniej będzie
przechodził. Ale przy dużych stal nie stanowi dla niego bariery. Wodór jest
bardzo dobrym paliwem bo wysoko energetycznym. Trzy razy wydajniejszym od
benzyny. Tylko ma do tego takie właściwości że trudno z niego korzystać.
Najlepiej żeby był wytwarzany w potrzebnych ilościach w miejscu jego
wykorzystywania. Na razie to SF bo energetycznie się nie opłaca.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
15. Data: 2012-02-13 18:52:06
Temat: Re: auto na... drewno - było?
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 13 Feb 2012 14:16:22 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
> Nie. Popatrz sobie na skład gazu drzewnego.
Mniej wiecej po rowno wodoru i tlenku wegla plus troche metanu i azot.
Majac odpowiednio duzo energii mozna to sprezyc, a majac jej w cholere -
pewnie nawet skroplic. Wodor tez nie ucieka od razu...
Tylko, ze to bez sensu i dlatego bylo ":)" na koncu posta.
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
16. Data: 2012-02-13 19:06:33
Temat: Re: auto na... drewno - było?
Od: Yakhub <y...@g...pl>
W liście datowanym 13 lutego 2012 (10:26:14) napisano:
> Pomysł stary jak świat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny nabiera
> sensu. Tylko co na to zakaz palenia w czasie jazdy? ;)
> http://www.videoportal.sf.tv/video?id=5783b4ce-1a8e-
4278-8a0e-82199eecb867
Wszystkie przedstawione w wątku szacunki i wyliczenia finansowe mają
mało sensu z jednego powodu - benzyna nie jest droga dlatego, że jest
droga, tylko jest droga dlatego, że jest bardzo wysoko opodatkowana...
--
Pozdrowienia,
Yakhub
-
17. Data: 2012-02-13 19:08:31
Temat: Re: auto na... drewno - było?
Od: Yakhub <y...@g...pl>
W liście datowanym 13 lutego 2012 (18:52:06) napisano:
> Dnia Mon, 13 Feb 2012 14:16:22 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
>> Nie. Popatrz sobie na skład gazu drzewnego.
> Mniej wiecej po rowno wodoru i tlenku wegla plus troche metanu i azot.
> Majac odpowiednio duzo energii mozna to sprezyc, a majac jej w cholere -
> pewnie nawet skroplic. Wodor tez nie ucieka od razu...
> Tylko, ze to bez sensu i dlatego bylo ":)" na koncu posta.
Oczywiście, że bez sensu, ale fajnie się "gdyba" - dodajmy do tego, że
przy wytwarzaniu gazu drzewnego powstaje bardzo dużo odpadowego
ciepła - można to podłączyć chociażby do instalacji CO :).
--
Pozdrowienia,
Yakhub
-
18. Data: 2012-02-13 19:54:16
Temat: Re: auto na... drewno - było?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 13 Feb 2012, Andrzej Lawa wrote:
> W dniu 13.02.2012 10:26, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:
>> Pomysł stary jak świat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny nabiera
>> sensu.
>
> Swoją drogą aż policzę...
>
> Swego czasu był produkowany Mercedes "na drewno" i zużywał 15kg bukowego
> drewna na 100km.
>
> Przy przeciętnym ciężarze suchutkiej buczyny daje to mniej-więcej 1/50
> m3. Ładna, solidnie wysuszona buczyna, porąbana w równe, ładne kawałki
> to jakieś 300zł za solidnie "oszukiwany" m3, liczmy 500zł za prawdziwy.
>
> Czyli 10zł/100km.
Yakhub napisał: zapomniałeś o doliczeniu akcyzy oraz VAT od tej akcyzy.
TERAZ doliczyć, nie że "minister dopilnuje żeby była".
Nie, nie trzeba zmieniać ustawy:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,1,akcyzowy,4,3
1,31,218,,,ustawa-z-dnia-6122008-r-o-podatku-akcyzow
ym.html
+++
Art. 86.
1. Do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby:
...
9) pozostałe wyroby, z wyłšczeniem substancji stosowanych do znakowania
i barwienia, o którym mowa w art. 90 ust. 1, przeznaczone do użycia,
oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe lub jako dodatki
lub domieszki do paliw silnikowych - bez względu na kod CN;
---
pzdr, Gotfryd
-
19. Data: 2012-02-13 20:13:45
Temat: Re: auto na... drewno - było?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 13.02.2012 19:54, Gotfryd Smolik news pisze:
>> Czyli 10zł/100km.
>
> Yakhub napisał: zapomniałeś o doliczeniu akcyzy oraz VAT od tej akcyzy.
> TERAZ doliczyć, nie że "minister dopilnuje żeby była".
Tyż prawda... Tylko ile by w sumie wyniosła ta akcyza? Za gaz jest w
litrach... tylko ten jest rozprężony ;)
> Nie, nie trzeba zmieniać ustawy:
Ano nie trzeba...
-
20. Data: 2012-02-13 20:43:34
Temat: Re: auto na... drewno - było?
Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
Yakhub <y...@g...pl> napisał(a):
> W li=C5=9Bcie datowanym 13 lutego 2012 (10:26:14) napisano:
>
> > Pomys=C5=82 stary jak =C5=9Bwiat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny na=
> biera=20
> > sensu. Tylko co na to zakaz palenia w czasie jazdy? ;)
> > http://www.videoportal.sf.tv/video?id=3D5783b4ce-1a8
e-4278-8a0e-82199eecb=
> 867
>
>
> Wszystkie przedstawione w w=C4=85tku szacunki i wyliczenia finansowe maj=
> =C4=85
> ma=C5=82o sensu z jednego powodu - benzyna nie jest droga dlatego, =C5=BCe=
> jest
> droga, tylko jest droga dlatego, =C5=BCe jest bardzo wysoko opodatkowana...
>
> --=20
> Pozdrowienia,
> Yakhub
>
Ropa w przeciągu dziesięciu lat zdrożała trzy razy. W żaden logiczny sposób
tego nie da się uzasadnić bo ogólnoświatowa inflacja w tym czasie byłą dużo
mniejsza. Paliwa są bardzo drogie. I tańsze nie będą.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/