eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauto na... drewno - było? › Re: auto na... drewno - było?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auto na... drewno - było?
    Date: Mon, 13 Feb 2012 16:23:30 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 25
    Message-ID: <jhbde1$nu9$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4f38d737$1@news.home.net.pl> <4f38f3f7$1@news.home.net.pl>
    <jhbb7k$hqp$1@inews.gazeta.pl>
    <wwdci9ml2qg8.1suiyk7xcu070$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1329150210 24521 172.20.26.239 (13 Feb 2012 16:23:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Feb 2012 16:23:30 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 109.243.112.58
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2434084
    [ ukryj nagłówki ]

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Dnia Mon, 13 Feb 2012 15:45:56 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > Drewno, wegiel, pellet... A to nie lepiej juz silnik parowy wstawic i
    > zasilac go malym, wydajnym, nowoczesnym i czysto spalajacym kociolkiem na
    > wegiel?
    >
    z 30 lat temu był opis silnika parowego do samochodu. Zrobił go saab. Od
    rozruchu do ruszenia 45 sekund. Moc ponad 200 koni. Pełny moment obrotowy od
    zera obrotów do obrotów maksymalnych. Sporo mniejszy od tradycyjnego silnika.
    Zasada pracy podobna do pracy rotacyjnej pompy wielotłokowej. W samochodzie z
    tego co pamiętam brak sprzęgła i skrzyni biegów. Opalany był niestety paliwem
    ciekłym. Pewno na propan butan by poszedł. Sprawność niestety na poziomie
    prostej maszyny parowej z jednostopniowym rozprężaniem. Czyli kilka procent.
    Parowy to nie zawsze niska sprawność. Silnik parowy tłokowy z trzy stopniowym
    rozprężaniem osiąga sprawność niedostępną dla silników Diesla bo w okolicach
    pięćdziesięciu procent. Są to jednostki bardzo duże i były używane do napędu
    statków rzecznych. Takich z kołami łopatkowymi z boku. Hiper niskoobrotowe
    silniki to były.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: