-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: auto na... drewno - było?
Date: Mon, 13 Feb 2012 16:23:30 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 25
Message-ID: <jhbde1$nu9$1@inews.gazeta.pl>
References: <4f38d737$1@news.home.net.pl> <4f38f3f7$1@news.home.net.pl>
<jhbb7k$hqp$1@inews.gazeta.pl>
<wwdci9ml2qg8.1suiyk7xcu070$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1329150210 24521 172.20.26.239 (13 Feb 2012 16:23:30 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Feb 2012 16:23:30 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 109.243.112.58
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2434084
[ ukryj nagłówki ]Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):
> Dnia Mon, 13 Feb 2012 15:45:56 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
>
> (...)
>
> Drewno, wegiel, pellet... A to nie lepiej juz silnik parowy wstawic i
> zasilac go malym, wydajnym, nowoczesnym i czysto spalajacym kociolkiem na
> wegiel?
>
z 30 lat temu był opis silnika parowego do samochodu. Zrobił go saab. Od
rozruchu do ruszenia 45 sekund. Moc ponad 200 koni. Pełny moment obrotowy od
zera obrotów do obrotów maksymalnych. Sporo mniejszy od tradycyjnego silnika.
Zasada pracy podobna do pracy rotacyjnej pompy wielotłokowej. W samochodzie z
tego co pamiętam brak sprzęgła i skrzyni biegów. Opalany był niestety paliwem
ciekłym. Pewno na propan butan by poszedł. Sprawność niestety na poziomie
prostej maszyny parowej z jednostopniowym rozprężaniem. Czyli kilka procent.
Parowy to nie zawsze niska sprawność. Silnik parowy tłokowy z trzy stopniowym
rozprężaniem osiąga sprawność niedostępną dla silników Diesla bo w okolicach
pięćdziesięciu procent. Są to jednostki bardzo duże i były używane do napędu
statków rzecznych. Takich z kołami łopatkowymi z boku. Hiper niskoobrotowe
silniki to były.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 13.02.12 18:05 nazgul
- 13.02.12 18:31 kogutek
- 13.02.12 18:52 Maciek
- 13.02.12 19:06 Yakhub
- 13.02.12 19:08 Yakhub
- 13.02.12 19:54 Gotfryd Smolik news
- 13.02.12 20:13 Andrzej Lawa
- 13.02.12 20:43 kogutek
- 13.02.12 20:57 Andrzej Lawa
- 13.02.12 21:30 RoMan Mandziejewicz
- 14.02.12 01:33 Pawel \"O'Pajak\
- 14.02.12 19:13 Gotfryd Smolik news
- 14.02.12 19:27 Gotfryd Smolik news
- 14.02.12 20:08 RoMan Mandziejewicz
- 14.02.12 20:12 Andrzej Lawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=