  • 1. Data: 2012-02-13 10:21:16
    Temat: Prostownik rozruchowy
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    Czy ktoś oświeci mnie w tym temacie - mam gniazdko 230V do niego
    podłączam prostownik rozruchowy i nawet bez akumulatora mogę odpalić
    samochód?

    No może nie bez ale np. z bardzo rozładowanym akumulatorem.

    Wydaje mi się, że to jest proste urządzenie ale te tanie to mają swoje
    akumulatory i nic nie pisze, że można bezpośrednio z sieci startować.

    Czy ktoś minie oświeci - podpowie

    Ariusz

  • 2. Data: 2012-02-13 10:52:45
    Temat: Re: Prostownik rozruchowy
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-13 10:21:16 +0100, Ariusz <a...@g...pl> said:

    > Czy ktoś oświeci mnie w tym temacie - mam gniazdko 230V do niego
    > podłączam prostownik rozruchowy i nawet bez akumulatora mogę odpalić
    > samochód?

    A gdybyś przeczytał instrukcję obsługi?
    Np. <http://www.inelco.com.pl/prostowniki/instrukcje/400
    A_165.pdf>

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-02-13 11:31:59
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-02-13 10:52, Bydlę pisze:

    > A gdybyś przeczytał instrukcję obsługi?
    > Np. <http://www.inelco.com.pl/prostowniki/instrukcje/400
    A_165.pdf>

    Właśnie przeczytałem i wspomaganie rozruchu przez 1 min, a potem 25 min.
    przerwy.

    W zasadzie to 1 min to sporo każdy samochód powinien w tym czasie odpalić.

    Spawarki jednak potrafią pracować wiele dłużej, a są często o wiele
    tańsze od prostowników rozruchowych.

    Ariusz

  • 4. Data: 2012-02-13 19:03:19
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Spawarki jednak potrafią pracować wiele dłużej, a są
    > często o wiele tańsze od prostowników rozruchowych.

    Tyle że spawarki nie ładują akumulatorów :-)

  • 5. Data: 2012-02-13 19:09:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.02.2012 19:03, Robert_J pisze:

    > Tyle że spawarki nie ładują akumulatorów :-)

    Mmmm... tu bym polemizował - swego czasu mój tata zdobył (w czasach tak
    zwanej "komuny" rzadki rarytas: połączenie spawarki, prostownika do
    ładowania i rozruchowego.

    Niestety zostawił to w piwnicy w mało estetycznym pudełku... rzadko
    zachodziła konieczność używania... a kiedyś moją mamę napadło na
    zrobienie porządków... chyba wiecie, co dalej ;)

  • 6. Data: 2012-02-13 21:03:55
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tyle że spawarki nie ładują akumulatorów :-)

    Jak nie jak tak :)
    Akumulator da się naładować nawet napięciem 230V z sieci byle wyprostowanym,
    także i każdą spawarką dającą prąd stały. Jest to tylko o tyle
    niebezpieczne, że tak ładowany akumulator można przeładować i go zniszczyć.
    Trzeba ograniczyć wartość prądu ładowania poprez wstawienie jakiegoś
    szeregowego oporu np. żarówki i często sprawdzać stan naładowania.